واکسن کوو ایران برکت در زمره­ کم عارضه ‌ترین و کم خطرترین واکسن ­ها به شمار می ­رود

 | تاریخ ارسال: 1400/5/12 - 12:56 | 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر رضا عالی زاده سازنده واکسن کوو ایران در نشست علمی با فناوران مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناوری دانشگاه محقق ادبیلی به معرفی ویژگی های واکسن کوو ایران برکت پرداخت و گفت: این واکسن کاملا ایرانی است و صفر تا صد آن به همت دانشمندان داخلی ساخته شده است.
وی افزود: فناوری تولید این واکسن بر اساس واکسن غیرفعال است و از ویروس کرونایی که توسط مواد شیمیایی کشته شده، ساخته شده است.
سازنده واکسن کوو ایران برکت ادامه داد: این واکسن تمامی تست های مربوطه که بسیار سختگیرانه بوده اند را با موفقیت پشت سر گذاشته و به مرحله تولید انبوه رسیده است.
عالی زاده تاکید کرد: این واکسن در نوع خود، در زمره کم عارضه‌ ترین و کم خطرترین واکسن ها به شمار می رود.
دکتر برومند صلاحی رئیس مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناوری دانشگاه محقق اردبیلی نیز در این نشست به معرفی مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناوری دانشگاه و خدمات قابل ارائه به فناوران در آن مرکز پرداخت و از خدمات ارزنده­ دکتر رضا عالی ­زاده و همکارانش در تولید واکسن کوو ایران برکت قدردانی کرد.
گفتنی است دکتر عالی ­زاده از تعدادی از واحدهای فناور سازنده­ تجهیزات پزشکی مستقر در مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناوری دانشگاه بازدید و از نزدیک در جریان گوشه ­ای از توانمندی ­های فناوران دانشگاه قرار گرفت.


CAPTCHA