رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور: امسال ۱۲ هزار دانشگاهی کشور به عتبات عالیات عازم شدند

 | تاریخ ارسال: 1397/11/1 - 17:52 | 
رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور گفت: امسال ۱۲ هزار دانشگاهی کشور به عتبات عالیات عازم شده یا در طول دو ماه آینده اعزام می شوند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدرضا فقیهی در همایش بیستمین دوره عتبات عالیات دانشگاهیان استان اردبیل با بیان این مطلب افزود: سفر به عتبات عالیات یک سفر استثنایی است و باید از این سفر نهایت بهره را برد.
وی با بیان اینکه باید در گام اول، امام حسین(ع) را بشناسیم، تصریح کرد: اگر شناخت درستی از امام حسین(ع) پیدا کنیم، قطعا مسیر زندگیمان تغییر می یابد.
فقیهی با اشاره به اینکه باید از الان خود را برای سفر به عتبات عالیات آماده کنیم، ادامه داد: شفاعت یکی از ویژگی های امام حسین(ع) است و تربت آن امام امنیت و آرامش می آورد.
رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور اظهار کرد: زیارت امام حسین(ع) اندوه را برطرف کرده و گناه انسان بخشیده شده و روزی انسان را افزایش می دهد.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه سفر به عتبات عالیات یک فرصت مغتنم است، گفت: این سفر معنوی باید بیشترین دستاورد را برای زوار داشته باشد.
دکتر عزیز حبیبی اظهار کرد: سفر دانشجویی تفاوت هایی با سفر عادی دارد و باید دانشجویان و دانشگاهیان از تمام لحظات این سفر معنوی استفاده کنند.
وی با اشاره به اینکه قطعا این سفر نقطه عطفی برای دانشجویان و دانشگاهیان است، ابراز امیدواری کرد: دانشجویان با دست پر از این سفر برگردند و ما هم به عنوان خادمین زوار در خدمت شما هستیم.
حجت الاسلام و المسلمین عبدالله حسنی رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اردبیل و مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی گفت: امسال حدود ۴۰۰ نفر از دانشگاهیان استان اردبیل به عتبات عالیات سفر می کنند.
وی با بیان اینکه در سالجاری حدود ۳۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه های استان به راهپیمایی اربعین عازم شدند، ادامه داد: ۵۰ نفر از کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه ها هم به این پیاده روی بزرگ و دشمن شکن اعزام شدند.
وی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) دانشجویان را طلبیده است، تصریح کرد: بدون دعوت امام حسین(ع) این سفر و زیارت امکان ندارد و باید قدردان باشیم.
 


CAPTCHA
دفعات مشاهده: 475 بار   |   دفعات چاپ: 113 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر