مدیرکل دفتر سیاست ‌گذاری و برنامه ‌ریزی امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری: ضرورت تجاری سازی محصولات تولیدی واحدهای فناور مستقر در مرکز رشد دانشگاه محقق اردبیلی

 | تاریخ ارسال: 1397/5/21 - 19:16 | 
مدیرکل دفتر سیاست ‌گذاری و برنامه ‌ریزی امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به ضرورت تجاری سازی محصولات تولیدی واحدهای فناور مستقر در مرکز رشد دانشگاه محقق اردبیلی تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر مهدی کشمیری در بازدید سرزده از مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه محقق اردبیلی، توجه دانشگاه محقق اردبیلی به مرکز رشد را بسیار مطلوب و ارزشمند ارزیابی کرد و گفت: امیدواریم بخشی از اعتبارات دانشگاه در حوزه نوآوری و فناوری هزینه شده و توجه جدی به این امر شود.
وی با بیان اینکه حمایت مختصری که ما از پارک های علم و فناوری می کنیم به منظور تعامل با دانشگاه ها است، افزود: پارک های علم و فناوری دارای یک سری امتیازات هستند که در صورت همکاری مشترک پارک های علم و فناوری با دانشگاه ها، پارک ها می توانند از شرکت های مستقر در مراکز رشد حمایت داشته باشند.
کشمیری با بیان اینکه مراکز رشد باید دارای فضای مناسب به منظور استفاده مشترک دانشجویان و واحدهای فناور باشند، تصریح کرد: مراکز رشد دانشگاهی باید محل کسب و کار بوده و دارای پشتیبانی های لازم از جمله سالن غذاخوری و غیره باشند.
مدیرکل دفتر سیاست ‌گذاری و برنامه ‌ریزی امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه وظیفه ما حمایت از مراکز رشد است، افزود: امید می رود مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه محقق اردبیلی با تعامل با استانداری و پارک علم و فناوری در بحث توسعه بازار محصولات شرکت ها گام بردارد.
وی تصریح کرد: با توجه به تولید محصولات ارزشمند در مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه محقق اردبیلی، تجاری سازی محصولات تولیدی واحدهای فناور مستقر در این مرکز رشد ضروری است.
کشمیری همچنین در خصوص مجوز قطعی مرکز رشد دانشگاه قول مساعد داد که اگر طی دو ماه آتی، مجوز اصولی و قطعی به مجوز فعالیت تبدیل نشود، مجوز قطعی مرکز رشد دانشگاه محقق اردبیلی صادر شود.
دکتر عزیز حبیبی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه تاکید ویژه ای برای توسعه مرکز رشد دانشگاه داریم، گفت: امیدواریم در چهار سال آتی مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه محقق اردبیلی در ردیف مراکز رشد برتر وزارت علوم قرار گیرد.
وی با بیان اینکه برای خرید محصولات شرکت های مستقر در مرکز رشد برای استفاده در دانشگاه مصمم هستیم، افزود: این کار قطعا موجب امیدآفرینی برای جوانان فعال در این شرکت ها خواهد شد و می تواند الگویی نیز برای سایرین باشد.
حبیبی با تاکید بر توسعه فعالیت های مرکز رشد دانشگاه، تصریح کرد: در بحث های جاری و تجهیزاتی این مرکز نیز نیازمند مساعدت وزارت علوم هستیم.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی تاکید کرد: تبدیل موافقت اصولی مرکز رشد به موافقت قطعی حداقل کمک وزارت علوم برای توسعه این مرکز و دانشگاه است؛ چراکه این امر مهم در رتبه بندی دانشگاه تاثیرگذار است.
 
دکتر برومند صلاحی رئیس مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه در حال حاضر این مرکز با ۴۰ واحد فناور دارای قرارداد بوده و ۳۰ واحد در مرکز رشد مستقر هستند، افزود: با خرید ساختمان مستقل برای مرکز رشد، بسیاری از مشکلاتی که در نقل و انتقال با آن مواجه بودیم حل شد و با استفاده بهینه از امکانات این ساختمان می توانیم ۸۰ واحد را در این مرکز مستقر کنیم.
وی با بیان اینکه از بدو تاسیس این مرکز تاکنون، دانشگاه بیش از ۵ میلیارد تومان برای این مرکز هزینه کرده و حدود ۱۹۸ میلیون تومان نیز از اعتبارات وزارت علوم بهره مند شده ایم، گفت: در حال حاضر نیز نیازمند مساعدت جدی وزارت علوم هستیم تا بتوانیم خدمات بیشتری به جامعه علمی و پژوهشی ارائه دهیم.
صلاحی با بیان اینکه صرفه جویی در نیروی انسانی و هزینه های جاری جزو اولویت های ما در مرکز رشد می باشد، تصریح کرد: با توجه به اینکه مجوز این مرکز اصولی است و ما نیز هیچگونه کمبودی از لحاظ استانداردهای وزارت علوم نداریم، انتظار داریم مجوز قطعی این مرکز توسط وزارت علوم صادر شود.
رئیس مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه انتظارات از دانشگاه محقق اردبیلی به عنوان دانشگاه مادر استان زیاد است، خاطرنشان کرد: ما در مرکز رشد ضمن جذب ایده ها، خدمات مشاوره ای را در دستور کار قرار داده ایم و ضمن برگزاری جلسات مشترک با واحدهای فناور، بنا را بر تعامل نزدیک با این واحدها گذاشته ایم.
گفتنی است پیش از این بازدید، دکتر مهدی کشمیری مدیرکل دفتر سیاست گذاری و برنامه‌ ریزی امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به همراه دکتر عزیز حبیبی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با مهندس اکبر بهنام جو استاندار اردبیل دیدار کردند و در این جلسه نیز به توسعه مراکز رشد و شرکت های مستقر در این مراکز با حمایت وزارت علوم، استانداری و دانشگاه تاکید شد.
 


CAPTCHA
دفعات مشاهده: 968 بار   |   دفعات چاپ: 209 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر