کارگاه کارآفرینی و توسعه بنگاه های اقتصادی در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد

کارگاه آموزشی کارآفرینی و توسعه بنگاه های اقتصادی ویژه دانشجویان تحصیلات تکمیلی به همت معاونت پژوهشی و فناوری در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

AWT IMAGE

به گزارش خبرنگار روابط عمومی دانشگاه، پروفسور محمد نریمانی معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه با بیان اینکه دانشگاه ها دوره های مختلفی را سپری کرده اند، گفت: دوره اول، دانشگاه آموزش محور بود و دوره دوم، دانشگاه ها پژوهش محور بودند اما در دوره سوم که وارد آن دوره شده ایم، دانشگاه ها باید برای پرورش کارآفرین برنامه ریزی کنند.

AWT IMAGE

وی با بیان اینکه دانشگاه ها باید در کنار آموزش های رسمی و غیر رسمی، به مقوله کارآفرینی هم بپردازند، ادامه داد: دیگر بدنه دولت جوابگوی جذب و اشتغال جوانان نیست اما با تاسیس شرکت دانش بنیان می توان چند برابر حقوق کارمندی، سود به دست آورد.

نریمانی با اشاره به اقدامات معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه برای تربیت کارآفرین اضافه کرد: درس کارآفرینی به عنوان درس انتخابی برگزیده شده است و دانشجویان دوره کارشناسی می توانند این دروس را بگذرانند.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه افزود: برگزاری دوره های مختلف کارآفرینی از دیگر برنامه های این معاونت در راستای تربیت کارآفرین است و قرار شده کتابخانه تخصصی کارآفرینی در دانشگاه راه اندازی شود.

وی با بیان اینکه کار به انسان ارج و قرب می دهد، اظهار کرد: شغل علاوه بر درآمدزایی به انسان سرمایه اجتماعی می دهد.

در این کارگاه، دکتر سلیمان ایران زاده استاد دانشگاه آزاد اسلامی تبریز و مدرس این دوره با بیان اینکه کارآفرینی مساله مهمی است به ویژه اینکه کشور در مسیر تغییر و تحول قرار دارد، گفت: برجام دو به زودی کلید خواهد خورد و این مساله بیشتر در حوزه اقتصادی تاثیرگذار خواهد بود.

AWT IMAGE

وی با بیان اینکه بحث کارآفرینی اجتماع پذیر است، ادامه داد: جامعه به افراد کارآفرین نیاز دارد و امروز دیگر ظرفیت دولت برای استخدام محدود شده است.

ایران زاده با بیان اینکه باید افراد خودشان کارآفرین باشند، تصریح کرد: کارآفرینی روحیه می خواهد و یک ایده، جسارت و شجاعت لازم است تا کارآفرین شد.

وی با بیان اینکه کارآفرین شخصی است که با خلاقیت های خودش ایده ها را به وجود آورده و آن را به کار و محل درآمدزایی تبدیل می کند، اظهار کرد: در کارآفرینی باید علم را به ثروت تبدیل کرد.

به گفته وی شرکت های دانش بنیان در مسیر تبدیل علم به ثروت هستند و در برنامه ششم توسعه برای این شرکت ها استراتژی تدوین شده است.

ایران زاده با بیان اینکه پول بد نیست اما باید از راه صحیحش به دست آید، ادامه داد: آدم های بزرگ، اهداف و مشکلات بزرگی دارند.



CAPTCHA
دفعات مشاهده: 1997 بار   |   دفعات چاپ: 564 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر