رئیس دانشگاه محقق اردبیلی: مشارکت دانشگاه محقق اردبیلی در معرفی آموزش عالی و مفاخر علمی استان در موزه شهرداری اردبیل

 | تاریخ ارسال: 1397/4/11 - 14:58 | 
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی از مشارکت دانشگاه محقق اردبیلی در معرفی آموزش عالی و مفاخر علمی استان در موزه شهرداری اردبیل خبر داد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر عزیز حبیبی در بازدید هیات رئیسه دانشگاه از موزه شهرداری اردبیل با بیان اینکه تجهیز یک موزه امری زمان بر بوده و دانشگاه در این زمینه دارای تجربه است، گفت: موزه شهرداری اردبیل در مدت زمان کم، کارهای خوبی انجام داده است.
وی با بیان اینکه باعث افتخار است که مسائل شهری اردبیل با دیدگاه علمی پیش می رود، افزود: رشد و توسعه شهر در سایه دانشگاه است و این امر در حال حاضر در حال تحقق است.
حبیبی با بیان اینکه نامگذاری خیابان ها و میادین شهر اردبیل به نام مفاخر علمی استان به منظور معرفی این مفاخر از سوی شهرداری به دانشگاه پیشنهاد شده است، تصریح کرد: باید مفاخر علمی استان را که در سطح کشور و دنیا موثر بوده و شناخته شده هستند، با تصویب در شورای فرهنگی دانشگاه به شهرداری معرفی کنیم.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه موزه تاریخ علوم دانشگاه و موزه شهرداری باید ارتباط تنگاتنگی با همدیگر داشته باشند، اظهارامیدواری کرد: با امضای تفاهم نامه همکاری میان این دو موزه، شاهد گسترش همکاری ها و معرفی مفاخر علمی و آموزش عالی استان در موزه شهرداری باشیم.
وی همچنین گفت: انجمن فارغ التحصیلان دانشگاه مصوب شده و در حال انجام فعالیت های مقدماتی است.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حسنی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه شهرداری اردبیل دارای روحیه فرهنگی است، افزود: آثار این موزه دارای قدمت بوده و ارزشمند است و باید آنها را به عنوان میراث ماندگار حفظ کنیم.
وی به تدوین برنامه ای مبنی بر شناسایی دانشجویانی که امروز نخبه و مسئول هستند تاکید کرد و گفت: با این کار و برگزاری نشست سالانه میان آنان، می توان نقش و تاثیرگذاری دانشگاه را در تربیت انسان ها نشان داد.
رئیس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اردبیل خواستار استفاده از ظرفیت دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه در پروژه های شهری شد و افزود: ما در استان اردبیل نیازمند یک مجتمع فرهنگی بزرگ چندمنظوره هستیم که امید می رود شهرداری در این زمینه اقداماتی انجام دهد.
مهندس حمید لطف اللهیان شهردار اردبیل نیز با بیان اینکه شهرداری ها ساختمان های قدیمی خود را بازآفرینی کرده و تبدیل به موزه می کنند، گفت: تاکنون تلاش ما برای بازآفرینی ساختمان قدیمی شهرداری اردبیل بود که این امر انجام شد و هم اکنون موزه در حال تجهیز است.
وی با بیان اینکه تولید محتوا و تجهیز موزه شهرداری بسیار مهم است، افزود: هم اکنون فضای موزه شهرداری آماده است و امید می رود نقش آموزش عالی در توسعه اردبیل و همچنین نقش آموزش عالی در تربیت انسان های توسعه یافته با مشارکت دانشگاه در موزه شهرداری نشان داده شود.
لطف اللهیان با بیان اینکه شهرداری در شرایط اقتصادی فعلی باید در مسیر آموزش و پژوهش حرکت کند، تصریح کرد: خدمت به دانشگاه و رفع مشکلات آن برای شهرداری بسیار مهم است؛ چراکه تربیت انسان های توسعه یافته از راه دانشگاه است.
شهردار اردبیل با بیان اینکه مرکز مطالعات و پژوهش های شهری در شهرداری اردبیل تاسیس شده که می توانیم همکاری خوبی با دانشگاه داشته باشیم، افزود: همچنین در سطح شهر اردبیل چهار فرهنگسرا فعال است که در طول سال گذشته حدود چهار هزار ساعت دوره های آموزشی در این فرهنگسراها برگزار شده است.
 


CAPTCHA
دفعات مشاهده: 800 بار   |   دفعات چاپ: 156 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر