فرم های پژوهشی و تحصیلات تکمیلی
دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی
_____________________________________________
مراحل انجام طرح نوع دوم
1- تنظیم پروپوزال (فرم1) و تصویب در گروه
2- تصویب در شورای پژوهشی دانشکده و ارسال به داور خارجی
3- تصویب نهایی در شورای پژوهشی دانشکده بعد از ارائه پاسخ داوری
4- تنظیم قرارداد (فرم 2 ) از تاریخ صورتجلسه شورای پژوهشی دانشکده به مدت 6 ماه
5- امکان تمدید در دو بازه زمانی 3 ماهه در دانشکده
6- تحویل قرارداد به امور پژوهشی دانشگاه به انضمام حکم کارگزینی، پروپوزال نهایی (اصلاح شده)، کپی صورتجلسه شورای پژوهشی دانشکده، تصویب صورتجلسه گروه و فرم داوری
_____________________________________________
مراحل تالیف و چاپ کتاب:
1- تألیف کتاب و تصویب آن در گروه مربوطه
2- تصویب در شورای پژوهشی دانشکده
3- تصویب در شورای پژوهشی دانشگاه، کپی صورتجلسه شورای پژوهشی دانشکده، تصویب صورتجلسه گروه، فرم داوری
و ارسال فرم داوری به انضمام تمام متن کتاب تالیفی و فرم درخواست تالیف (فرم1)
4- برای کتاب تألیفی نیاز است تا 30 درصد از کتاب (حداقل دو فصل مستقل)حاصل پژوهشها (مقالات) نویسنده باشد.
5- ارسال به داوری توسط مدیر پژوهشی دانشگاه
6- موافقت شورای پژوهشی دانشگاه بعد از دریافت نظر داور
_____________________________________________
مراحل ارتقای پایه:
مراحل ارتقای پایه
ورود به سامانه اطلاعات پژوهشی دانشگاه و تکمیل اطلاعات پژوهشی دوره درخواستی
(دوره درخواستی: شامل محدوده زمانی از تاریخ اخذ پایه قبل تا یک سال بعد)
ورود به سامانه اطلاعات پژوهشی دانشگاه و ارائه درخواست پایه جدید
(دقت: در این مرحله موارد پژوهشی دوره درخواستی که در مرحله 1 ثبت شد، مجدداً انتخاب و تأیید گردد. در غیر این صورت درخواست پایه جدید به صورت خالی به معاونت پژوهشی ارسال میگردد).
تأیید درخواست ارتقای پایه توسط معاون پژوهشی دانشکده و تهیه پرینت گزارش نهایی فعالیت های پژوهشی ممهور به مهر معاونت پژوهشی دانشکده.
(در این مرحله لازم است حکم آخرین ترفیع پایه استحقاقی و ابلاغیهی ذخیره پژوهشی سال قبل در اختیار معاون پژوهشی دانشکده قرار گیرد).
تکمیل فرم درخواست ارتقای پایه توسط متقاضی (فرم1)
(این فرم بعد از تکمیل، توسط اداره آموزش دانشکده تأیید میگردد و سپس به امضای مدیر گروه آموزشی مربوطه، معاون آموزشی دانشکده، معاون پژوهشی دانشکده و رئیس دانشکده میرسد).
ارائه مدارک فوق الذکر به مدیریت پژوهشی دانشگاه.
(پرینت گزارش نهایی فعالیت های پژوهشی ممهور به مهر معاونت پژوهشی، فرم درخواست ارتقای پایه، حکم آخرین ترفیع پایه استحقاقی و ابلاغیهی ذخیرهی پژوهشی سال قبل)
_____________________________________________
مراحل ترجمه و چاپ کتاب:
1- پبشنهاد ترجمه و تصویب آن در گروه مربوطه
2- پیشنهاد ترجمه و تصویب در شورای پژوهشی دانشکده
3- پیشنهاد ترجمه و تصویب در شورای پژوهشی دانشگاه (به انضمام تمام متن کتاب به زبان اصلی، کپی صورتجلسه شورای پژوهشی دانشکده، کپی صورتجلسه گروه و فرم درخواست ترجمه (فرم1) )
4- تصویب در شورای پژوهشی دانشگاه و ارسال به استعلام
5- دریافت نتیجه استعلام و صدور مجوز ترجمه به مترجم.
توجه: کتابهایی که در انتشارات غیر دانشگاهی چاپ میشوند نیازی به طی مراحل فوق ندارند و تنها باید عبارت (عضو هیئت علمی دانشگاه محقق اردبیلی) در سه بخش کتاب شامل روی جلد، صفحه عنوان و شناسه تکرار شود. مترجمان کتابهای چاپ شده در انتشارات غیر دانشگاهی تنها از نصف امیتاز ترجمه کتاب برخوردار میشوند.
_____________________________________________
مراحل مربوط به پایان نامه کارشناسی ارشد:
مراحل مربوط به پایاننامه کارشناسی ارشد
1- انتخاب استاد راهنما و تصویب آن در گروه آموزشی (فرم 8)
2- انتخاب موضوع پایان نامه و تصویب آن در گروه آموزشی (فرم9)
3- تنظیم طرح پیشنهادی (پروپوزال) پایان نامه و تصویب آن در شورای گروه آموزشی و شورای پژوهشی دانشکده تا قبل از آغاز نیمسال سوم (فرم10)
4- ابلاغ تصویب طرح پیشنهادی (پروپوزال) پایان نامه توسط معاونت پژوهشی دانشکده (فرم11)
5- تنظیم قرارداد انجام پایان نامه توسط دانشجو در 5 نسخه (فرم 12)
6- نگارش پایاننامه با هماهنگی اساتید راهنما و مشاور و تنظیم آن براساس راهنمای نحوهی تدوین و نگارش پایاننامه و رسالههای مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه محقق اردبیلی (فرم الف) و نیز فایل از پیش تنظیم شدهی پایاننامهی کارشناسی ارشد. (فرم ب)
7- تحویل یک نسخهی صحافی شده (صحافی سیمی) از پایاننامه، آخرین کارنامهی تحصیلی و فرم تحویل پایاننامه به گروه برای ارزیابی و تصویب در شورای گروه دانشکده (فرم 13) به مدیر گروه (در صورت عدم تصویب پایاننامه در گروه، پایاننامه به استاد راهنما عودت میگردد).
8- ارسال مستندات مذکور (بند 2) به جلسه شورای تحصیلات تکمیلی دانشکده برای تصویب نهایی پایاننامه و انتخاب داور پایاننامه برای دفاع (در صورت عدم تصویب پایاننامه در دانشکده، پایاننامه به مدیر گروه عودت میگردد).
9- ارسال پایاننامه به داور منتخب جلسه توسط کارشناس تحصیلات تکمیلی دانشکده و تکمیل فرم مربوطه توسط داور (در صورت عدم تایید داور و یا اعلام نظر داور مبنی بر لزوم انجام اصلاحات کلی، پایاننامه به مدیر گروه عودت میگردد).
10- تکمیل 2 نسخه از فرم درخواست مجوز دفاع از پایاننامه (فرم 14) و تهیه مستندات ذکر شده در آن فرم (کارنامه با مهر باطل شد، رسید ثبت پایان نامه در ایرانداک) و ارائه آن به مدیریت تحصیلات تکمیلی دانشگاه برای کنترل، امضا و ثبت شماره و تاریخ.
11- عودت فرم 14 تکمیل شده به کارشناس تحصیلات تکمیلی دانشکده برای صدور مجوز دفاع از پایاننامه با امضای معاون پژوهشی و تحصیلات تکمیلی دانشکده.
12 - اطلاعرسانیِ زمان و مکان جلسهی دفاع به دانشجویان توسط دانشجو.
13- تکمیل فرم ارزشیابی فردی پایان نامه های کارشناسی ارشد (فرم 15) و پرینت آن به تعداد اعضای هیأت داوران، تکمیل و پرینت یک نسخه از فرم ارزشیابی جمعی پایاننامه های کارشناسی ارشد (فرم 16) و ارائهی اصل و یک تصویر از مستندات مقالات مستخرج از پایاننامه در جلسهی دفاع به نمایندهی تحصیلات تکمیلیِ حاضر در جلسه.
14- انجام دفاع از پایاننامه و اعمال تمامی اصلاحات علمی و ویرایشی پیشنهاد شده در جلسهی دفاعیه در گزارش نهایی پایان نامه.
15- تکمیل فرم گواهی و انجام اصلاحات پایاننامه (فرم 17) برای صدور مجوز تکثیر و صحافی پایان نامه.
16- تحویل نسخه های پایان نامه به واحدهای مختلف دانشگاه (فرم 18)
_____________________________________________