روابط عمومی

EN | AR | AZ |

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی تاکید کرد: راه و سیاق رئیس‌جمهور شهید ادامه دارد / ضرورت ارج نهادن به رشادت‌های مفاخری چون ناخدا صمدی

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با تاکید بر اینکه راه و سیاق رئیس‌جمهور شهید ادامه دارد، گفت: ارج نهادن به رشادت‌های مفاخر استان همچون ناخدا هوشنگ صمدی ضروری است.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر اسماعیل چمنی اول خرداد در مراسم بزرگداشت شهید جمهور و شهدای خدمت و گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر در دانشگاه محقق اردبیلی ضمن تسلیت درگذشت شهادت‌گونه رئیس‌جمهور خادم‌الرضا آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، وزیر امور خارجه، نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌شرقی و امام‌جمعه تبریز، استاندار آذربایجان‌شرقی و سایر همراهان در حادثه بالگرد در شب میلاد امام رضا(ع)، گفت: رئیس‌جمهور محبوب و مردمی ایران اسلامی همواره با روحیه خستگی‌ناپذیر خود در راه خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و مردم شریف ایران اسلامی تلاش کرد و جان خود را نیز حین خدمت تقدیم نظام کرد.
وی افزود: همانطوریکه رئیس‌جمهور شهید مردمی، جهادی و محبوب ما همیشه بر انجام امور به نحو احسن تاکید داشت و از تعلل در کارها بیزار بود، ما دانشگاهیان نیز با جدیت و همیت بیش از پیش فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی را در دانشگاه‌ها انجام داده و راه خادم‌الرضا را ادامه خواهیم داد.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه آزادسازی خرمشهر در سوم خرداد سال۱۳۶۱از رخدادهای مهم جنگ هشت ساله است، ادامه داد: این شهر پس از۵۷۸ روز اشغال به‌دست نیروها و رزمندگان ایرانی آزاد شد.
وی تصریح کرد: امام عظیم‌الشان ما آزادسازی خرمشهر را از امور مافوق طبیعت و از عنایات پروردگار دانسته‌اند و مقام معظم رهبری حماسه آزادی خرمشهر را حادثه‌ای بی‌نظیر در تاریخ جهان قلمداد کرده و آنرا پرچم سرافرازی و پایداری ملت ایران معرفی کرده‌اند.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه ناخدا صمدی از فرماندهان دلاور نیروی دریایی فعالیت نظامی را از سال۱۳۳۷در نیروی زمینی ایران آغاز کرد و در سال۱۳۵۴به نیروی دریایی منتقل شد، افزود: این دلاور اردبیلی همزمان با آغاز جنگ ایران و عراق به ‌عنوان یکی از فرماندهان ارشد تیپ تفنگداران دریایی محسوب می‌شد و در آغاز جنگ در حالی که بازنشستگی وی ابلاغ شده بود، به ارتش بازگشت و در سلسله عملیات‌های نبرد خرمشهر، حصر آبادان و آزادسازی خرمشهر به همراه دیگر تکاوران ارتش، نقش کلیدی ایفا کرد.

وی با بیان اینکه ناخدا صمدی از جانبازان هشت سال دفاع مقدس  محسوب می‌شود، گفت: در روزهای نخست جنگ، گردان تکاوران تحت امر وی، به‌مدت ۳۴ روز در مقابل ارتش عراق از خرمشهر دفاع نمودند، وی در این مدت چندین بار مجروح شد و در چندین نبرد دیگر همچون عملیات مروارید و عملیات ثامن‌الائمه نیز حضور فعال داشت.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به اینکه آسایش و آرامش امروز‌مان را مدیون مفاخر، دلاوران و فداکاران ایران اسلامی هستیم، گفت: گرامیداشت یاد و خاطر این بزرگان در راستای تحقق سند تحول و در مسیر گام دوم انقلاب اسلامی در دستور کار قرار دارد.
وی خاطرنشان کرد: استان اردبیل دارای مفاخر و بزرگانی است که خدمات شایسته‌ای برای کشورمان انجام داده‌اند که یکی از این مفاخر ناخدا هوشنگ صمدی است.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا مصلح‌نیا مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی نیز صفت مشترک شهدای خدمت را خادم امام رضا(ع) و رضوی بودنشان دانست و گفت: مشروعیت ما خادمین نظام در گرو تنفیذ سکاندار این نظام است.
وی افزود: بزرگترین خصیصه شهید رئیسی این بود که پا بر نفسانیت خود و مستانگی قدرت ‌گذاشت تا ذره‌ای غبار نگرانی بر سکاندار انقلاب‌اسلامی ننشیند.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه شهید رئیسی اجازه نداد ذره‌ای زاویه بین خود و مولایش ایجاد شود، ادامه داد: خدا به واسطه این ولایت‌مداری و اخلاص، کوه‌های ورزقان را گلستان سقوط شهدای خدمت قرار داد تا به فیض عظیم شهادت نائل آیند.
وی گفت: شهدای خدمت رسم سربازی و بندگی را به جا آوردند و به اوج آرزوهایشان یعنی شهادت رسیدند.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی افزود: شهید رئیسی رفت تا با زبان بی‌زبانی به ما بگوید با همان اطاعت‌پذیری از خدایی که با توکلتان خرمشهر را آزاد کرد، با فرماندهی کل قوا خرمشهرها را فتح خواهیم کرد.
ناخدا هوشنگ صمدی فرمانده تکاوران نیروی دریایی ارتش در آزادسازی خرمشهر نیز با بیان اینکه در صورت لزوم باز هم تا پای جان برای ایران خواهیم جنگید و باکی از شهادت در راه وطن نداریم، به خاطره‌گویی از عملیات فتح خرمشهر و تکاوران نیروی دریایی پرداخت.
گفتنی است در این مراسم که با حضور فرماندار، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد، از مستند چهره به تهیه کنندگی حوزه هنری استان اردبیل و کارگردانی شاهد مجتهدزاده با همکاری دامون نوری و ناخدا شکری رونمایی شد. مداحی و تجلیل از ناخدا صمدی از دیگر بخش‌های این مراسم بود.
پایان خبر



CAPTCHA

مطالب مشابه


دفعات مشاهده: 285 بار   |   دفعات چاپ: 16 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر