دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی

EN | AR | AZ |

برگزاری چهارمین همایش بزرگداشت روزجهانی خاک در دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی



برگزاری چهارمین همایش بزرگداشت روزجهانی خاک در دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی

چهارمین همایش ملی بزرگداشت روزجهانی خاک در تاریخ۹/۱۰/۹۹درساعت ۱۴-۱۶به صورت مجازی توسط دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد. در این وبینار دکتر علیرضا فلاح رئیس مرکز آموزش، تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان گیلان و متخصص بیولوژی و تکنولوژی به عنوان مهمان ویژه حضور داشتند و در مورد تاریخچه و اهمیت روزجهانی خاک در ایران و اهمیت بیولوژی خاک در تولیدات کشاورزی و حفظ منابع طبیعی صحبت کردند. همچنین ایشان به سوالات مطرح شده دانشجویان و حضار در خصوص عملکرد موسسه تحقیقات خاک و آب در پیشرفت علمی رشته خاکشناسی و بخصوص بیولوژی خاک پاسخ دادن.
در این مراسم دکتراکبر قویدل ریاست دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه محقق اردبیلی ضمن خیرمقدم گویی به مهمان ویژه و حضار به شعار امسال روزجهانی خاک یعنی (خاک را زنده نگهداریم و تنوع زیستی خاک را حفظ کنیم) اشاره کرده و بیان کردند که خاک به عنوان منبع طبیعی ، سرمایه ملی و بستر حیات، نقش اساسی در استقرار و رشد جوامع بشری داشته و در واقع بخشی از زنجیره غذایی انسان و سایرحیوانات است و زندگی سالم و پایداربدون خاک سالم امکان پذیر نیست .
در این همایش  دکتر حسین شهاب مدیر گروه علوم و مهندسی خاک و دکتر آیداعباسی مشاور انجمن علمی گروه علوم و مهندسی خاک نیز ضمن خوشآمد گویی به حضار به بیان دیدگاههای خود در مورد این روز پرداختند. همچنین سخنرانی دکتر علی اشرف سلطانی عضو هیات علمی گروه علوم و مهندسی خاک و متخصص بیولوژی خاک در مورد ارتباط و کارهای علمی مشترک دانشگاه با سازمان تحقیقات کشاورزی نیز از دیگر بخشهای این برنامه بود. سازمان محیط زیست استان اردبیل، دکتر اسماعیل گلی عضو هیات علمی گروه علوم و مهندسی خاک دانشگاه محقق اردبیلی، دکتر مرادی عضو هیات علمی دانشگاه هرمزگان و مدیر اجرایی مجله پژوهش های فرسایش محیطی، دکتر مولایی پژوهشگر پسا دکتری بیولوژی خاک دانشگاه تبریز، خانم دکتر رضوی نسب از دانشگاه پیام نور یزد و آقای دکتر جلالی از دانشگاه سیرجان دیگر حضار شرکت کننده در این مراسم بودند.
برگزاری مسابقه با موضوع روز جهانی خاک بین دانشجویان شرکت کننده در مراسم و تقدیر و تشکر از برگزار کنندگان از دیگر بخشهای این وبینار بود.
                                                                 



CAPTCHA
دفعات مشاهده: 586 بار   |   دفعات چاپ: 165 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر