دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی- فرآیندهای اداری پژوهشی و تحصیلات تکمیلی
فرم های پژوهشی و تحصیلات تکمیلی

بازیابی تصاویر و رنگ‌ها

  فرم های پژوهشی و تحصیلات تکمیلی 

دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی

_____________________________________________

 مراحل انجام طرح نوع دوم

1- تنظیم پروپوزال (فرم1) و تصویب در گروه

2- تصویب در شورای پژوهشی دانشکده و ارسال به داور خارجی

3- تصویب نهایی در شورای پژوهشی دانشکده بعد از ارائه پاسخ داوری

4- تنظیم قرارداد (فرم 2 ) از تاریخ صورتجلسه شورای پژوهشی دانشکده به مدت 6 ماه

5- امکان تمدید در دو بازه زمانی 3 ماهه در دانشکده

6- تحویل قرارداد به امور پژوهشی دانشگاه به انضمام حکم کارگزینی، پروپوزال نهایی (اصلاح شده)، کپی صورتجلسه شورای پژوهشی دانشکده، تصویب صورتجلسه گروه و فرم داوری

_____________________________________________

 مراحل تالیف و چاپ کتاب:

1- تألیف کتاب و تصویب آن در گروه مربوطه

2- تصویب در شورای پژوهشی دانشکده

3- تصویب در شورای پژوهشی دانشگاه، کپی صورتجلسه شورای پژوهشی دانشکده، تصویب صورتجلسه گروه، فرم داوری
و ارسال فرم داوری به انضمام تمام متن کتاب تالیفی و فرم درخواست تالیف  (فرم1)

4- برای کتاب تألیفی نیاز است تا 30 درصد از کتاب  (حداقل دو فصل مستقل)حاصل پژوهش‌ها (مقالات) نویسنده باشد.

5- ارسال به داوری توسط مدیر پژوهشی دانشگاه

6- موافقت شورای پژوهشی دانشگاه بعد از دریافت نظر داور

_____________________________________________

 مراحل ارتقای پایه:

مراحل ارتقای پایه

  1. ورود به سامانه اطلاعات پژوهشی دانشگاه و تکمیل اطلاعات پژوهشی دوره درخواستی

    (دوره درخواستی: شامل محدوده زمانی از تاریخ اخذ پایه قبل تا یک سال بعد)

  2. ورود به سامانه اطلاعات پژوهشی دانشگاه و ارائه درخواست پایه جدید

    (دقت: در این مرحله موارد پژوهشی دوره درخواستی که در مرحله 1 ثبت شد، مجدداً انتخاب و تأیید گردد. در غیر این صورت درخواست پایه جدید به صورت خالی به معاونت پژوهشی ارسال می‏گردد).

  3. تأیید درخواست ارتقای پایه توسط معاون پژوهشی دانشکده و تهیه پرینت گزارش نهایی فعالیت های پژوهشی ممهور به مهر معاونت پژوهشی دانشکده.

    (در این مرحله لازم است حکم آخرین ترفیع پایه استحقاقی و ابلاغیه­ی ذخیره­ پژوهشی سال قبل در اختیار معاون پژوهشی دانشکده قرار گیرد).

  4. تکمیل فرم درخواست ارتقای پایه توسط متقاضی  (فرم1)

    (این فرم بعد از تکمیل، توسط اداره آموزش دانشکده تأیید می‏گردد و سپس به امضای مدیر گروه آموزشی مربوطه، معاون آموزشی دانشکده، معاون پژوهشی دانشکده و رئیس دانشکده می‏رسد).

    ارائه مدارک فوق الذکر به مدیریت پژوهشی دانشگاه.

    (پرینت گزارش نهایی فعالیت های پژوهشی ممهور به مهر معاونت پژوهشی، فرم درخواست ارتقای پایه، حکم آخرین ترفیع پایه استحقاقی و ابلاغیه­ی ذخیره­ی پژوهشی سال قبل)

_____________________________________________

 مراحل ترجمه و چاپ کتاب:

1- پبشنهاد ترجمه و تصویب آن در گروه مربوطه

2- پیشنهاد ترجمه و تصویب در شورای پژوهشی دانشکده

3- پیشنهاد ترجمه و تصویب در شورای پژوهشی دانشگاه (به انضمام تمام متن کتاب به زبان اصلی، کپی صورتجلسه شورای پژوهشی دانشکده، کپی صورتجلسه گروه و فرم درخواست ترجمه (فرم1) )

4- تصویب در شورای پژوهشی دانشگاه و ارسال به استعلام

5- دریافت نتیجه استعلام و صدور مجوز ترجمه به مترجم.

 توجه: کتاب‏هایی که در انتشارات غیر دانشگاهی چاپ می‏شوند نیازی به طی مراحل فوق ندارند و تنها باید عبارت (عضو هیئت علمی دانشگاه محقق اردبیلی) در سه بخش کتاب شامل روی جلد، صفحه عنوان و شناسه تکرار شود. مترجمان کتاب‎های چاپ شده در انتشارات غیر دانشگاهی تنها از نصف امیتاز ترجمه کتاب برخوردار می‎شوند.

_____________________________________________

 مراحل مربوط به پایان نامه کارشناسی ارشد:

مراحل مربوط به پایان­نامه­ کارشناسی ارشد

1- انتخاب استاد راهنما و تصویب آن در گروه آموزشی (فرم 8)

2- انتخاب موضوع پایان نامه و تصویب آن در گروه آموزشی (فرم9)

3- تنظیم طرح پیشنهادی (پروپوزال) پایان نامه و تصویب آن در شورای گروه آموزشی و شورای پژوهشی دانشکده تا قبل از آغاز نیمسال سوم (فرم10)

4- ابلاغ تصویب طرح پیشنهادی (پروپوزال) پایان نامه توسط معاونت پژوهشی دانشکده (فرم11)

5- تنظیم قرارداد انجام پایان نامه توسط دانشجو در 5 نسخه (فرم 12)

6- نگارش پایان­نامه با هماهنگی اساتید راهنما و مشاور و تنظیم آن براساس راهنمای نحوه­ی تدوین و نگارش پایان­نامه و رساله­های مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه محقق اردبیلی (فرم الف) و نیز فایل از پیش تنظیم شده­ی پایان­نامه­ی کارشناسی ارشد. (فرم ب)

 7- تحویل یک نسخه­ی صحافی شده (صحافی سیمی) از پایان­نامه، آخرین کارنامه­ی تحصیلی و فرم تحویل پایان­نامه به گروه برای ارزیابی و تصویب در شورای گروه دانشکده (فرم 13) به مدیر گروه (در صورت عدم تصویب پایان­نامه در گروه، پایان­نامه به استاد راهنما عودت می­گردد).

8- ارسال مستندات مذکور (بند 2) به جلسه­ شورای تحصیلات تکمیلی دانشکده برای تصویب نهایی پایان­نامه و انتخاب داور پایان­نامه برای دفاع (در صورت عدم تصویب پایان­نامه در دانشکده، پایان­نامه به مدیر گروه عودت می­گردد).

9- ارسال پایان­نامه به داور منتخب جلسه توسط کارشناس تحصیلات تکمیلی دانشکده و تکمیل فرم مربوطه توسط داور (در صورت عدم تایید داور و یا اعلام نظر داور مبنی بر لزوم انجام اصلاحات کلی، پایان­نامه به مدیر گروه عودت می­گردد).

10- تکمیل 2 نسخه از فرم درخواست مجوز دفاع از پایان­نامه (فرم 14) و تهیه­ مستندات ذکر شده در آن فرم (کارنامه با مهر باطل شد، رسید ثبت پایان نامه در ایرانداک) و ارائه­ آن به مدیریت تحصیلات تکمیلی دانشگاه برای کنترل، امضا و ثبت شماره و تاریخ.

11-  عودت فرم 14 تکمیل شده به کارشناس تحصیلات تکمیلی دانشکده برای صدور مجوز دفاع از پایان­نامه با امضای معاون پژوهشی و تحصیلات تکمیلی دانشکده.

12 - اطلاع­رسانیِ زمان و مکان جلسه­ی دفاع به دانشجویان توسط دانشجو.

13-  تکمیل فرم ارزشیابی فردی پایان ­نامه­ های کارشناسی ارشد (فرم 15) و پرینت آن به تعداد اعضای هیأت داوران، تکمیل و پرینت یک نسخه از فرم ارزشیابی جمعی پایان­نامه­ های کارشناسی ارشد (فرم 16) و ارائه­ی اصل و یک تصویر از مستندات مقالات مستخرج از پایان­نامه در جلسه­ی دفاع به نماینده­ی تحصیلات تکمیلیِ حاضر در جلسه.

14- انجام دفاع از پایان­نامه و اعمال تمامی اصلاحات علمی و ویرایشی پیشنهاد شده در جلسه­ی دفاعیه در گزارش نهایی پایان­ نامه.

15- تکمیل فرم گواهی و انجام اصلاحات پایان­نامه (فرم 17) برای صدور مجوز تکثیر و صحافی پایان­ نامه.

16- تحویل نسخه های پایان نامه به واحدهای مختلف دانشگاه (فرم 18)

_____________________________________________

نشانی مطلب در وبگاه دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی:
http://www.uma.ac.ir/find-31.4084.8812.fa.html
برگشت به اصل مطلب