معاونت فرهنگی و اجتماعی

EN | AR | AZ |

مسابقات قرآن،عترت و نماز دانش آموزان به میزبانی آموزش و پرورش استان اردبیل از زبان رئیس ستاد برگزاری... مسابقات قرآن،عترت و نماز دانش آموزان به میزبانی آموزش و پرورش استان اردبیل از زبان رئیس ستاد برگزاری...

 مسابقات قرآن،عترت و نماز دانش آموزان به میزبانی آموزش و پرورش استان اردبیل از زبان رئیس ستاد برگزاری...

AWT IMAGE

به گزارش خبر نگار معاونت فرهنگی و دانشجویی،رئیس قرآن،عترت و نماز دانش آموزان استان گفت: مسابقات قرآن،عترت و نماز دانش آموزان در پایه های دهم،سوم دبیرستان و پیش دانشگاهی در ۱۴ رشته از تاریخ ۲۰تیر لغایت ۲۸ تیرماه ۹۶ به میزبانی آموزش و پرورش استان اردبیل با شرکت (۵۰۰ پسر و ۵۰۰ دختر) در ۱۰ روز به رقابت باهم می پردازند.

وی ادامه داد: این رشته ها به دو دسته تقسیم شده است (رشته های آوایی و رشته های پژوهشی شامل تفسیر قرآن،نهج البلاغه،صحیفه سجادیه،احکام و انشای نماز)

وحید سیدهاشمی گفت: هدف آموزش و پرورش از برگزاری رشته های پژوهشی تقویت دانش آموزان پژوهش محور و توانمند است.

 وی ادامه داد: همه دانش آموزان می توانند با توجه به علاقه و توانایی خود  در یکی از  رشته های پژوهشی و آوایی شرکت کنند.

مسئول ستاد برگزاری این مسابقات گفت: یکی از هدفهای مهم آموزش و پرورش از برگزاری این برنامه ها ایجاد زمینه برای دانش آموزان جهت انس و آشنایی با قرآن است.

سیدهاشمی گفت: از دویست و سی هزار دانش آموز ساکن در اردبیل حدود صدو چهارده هزار دانش آموز در مرحله آموزشگاهی شرکت نموده اند.

سید هاشمی ادامه داد: هدف ما تربیت دانش آموزان با ایمان و خداباور با تفکری الهی و آشنا شدن با سه منشور نورانی قرآن،عترت(نهج البلاغه،صحیفه سجادیه،قسمتی از احکام و طرح مصباح الهدی در مدارس(امام شناسی که هر سال یک امام معرفی و شناخته می شود) و نماز است.

 ایشان افزود: ما می خواهیم دانش آموزان افرادی مسئولیت پذیر نسبت به کارهای خود، خانواده و جامعه خود باشند.


دفعات مشاهده: 604 بار   |   دفعات چاپ: 215 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر



CAPTCHA