معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه خبر داد: اجرای بیش از ۹۰۰ برنامه و فعالیت فرهنگی طی سال ۱۴۰۰ در دانشگاه محقق اردبیلی

 | تاریخ ارسال: 1400/12/9 - 12:04 | 
 معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی از اجرای بیش از ۹۰۰ برنامه و فعالیت فرهنگی طی سال ۱۴۰۰ در این دانشگاه خبر داد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر عباس فنی اصل معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی ۹ اسفند گفت: ۳۶۷ برنامه طی سال ۱۴۰۰ در شورای فرهنگی و اجتماعی دانشگاه به تصویب رسیده و بیش از ۹۰۰ برنامه و فعالیت فرهنگی با رویکردهای فرهنگی، اجتماعی، علمی، ادبی، مهارتی، هنری، مذهبی، دانش افزایی، آزاداندیشی، بصیرت افزایی و مناسبتی در محورهای ده گانه قرآن و عترت و ترویج فرهنگ و ارزش های اسلامی، آموزش، ابتکار، خلاقیت و اشتغال، تبلیغات فرهنگی و اجتماعی، ارتقای مهارت و هنر، مشارکت، مسئولیت پذیری، نشاط اجتماعی، اخلاق حرفه ای در سازمان، سلامت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی و عفاف و حجاب اسلامی مستخرج از فصل پنجم سند اسلامی شدن دانشگاه ها اجرا شده است.
وی با اشاره به برگزاری ۱۰ جلسه شورای فرهنگی و اجتماعی در طول سالجاری، به فرآیند تصویب برنامه های فرهنگی در شورای فرهنگی و اجتماعی اشاره و تصریح کرد: این برنامه ها عملا به صورت الکترونیکی و بعد از بررسی در شورای مرکزی واحد درخواست کننده به دبیرخانه شورا ارسال می شود و پس از طی مراحل بررسی و کارشناسی در دبیرخانه این شورا، بررسی مقدماتی در حوزه مدیریت برنامه ریزی فرهنگی و بررسی تکمیلی در معاونت فرهنگی و اجتماعی، جهت ارزیابی نهایی برنامه در شورای فرهنگی دانشگاه طرح می شود.  
دبیر شورای فرهنگی دانشگاه محقق اردبیلی افزود: ۱۴ حوزه مختلف شامل نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، بسیج اساتید، پایگاه مقاومت، انجمن های علمی، نشریات دانشجویی، کانون های فرهنگی، هنری، ادبی و مذهبی، واحد قرآن و عترت (ع)، روابط عمومی، کمیته های فرهنگی دانشکده ها، امور بانوان، امور دانشجویان شاهد و ایثارگر و تشکل های اسلامی در اجرای برنامه های فرهنگی دانشگاه مشارکت دارند.
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی ادامه داد: با توجه به برگزاری نشست های آزاداندیشی و گفتمان محور در سالجاری، تنوع برنامه ها و فعالیت های فرهنگی نسبت به سال گذشته حدود ۱۵ درصد افزایش داشته است.
دبیر هیات نظارت بر فعالیت های تشکل های اسلامی دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به فعالیت تشکل های اسلامی دانشجویی در دانشگاه ادامه داد: حدود ۱۴ درصد از فعالیت های فرهنگی توسط این تشکل ها انجام شده است که در این راستا توسعه مناسب فعالیت تشکل های اسلامی دانشگاه در بستر فضای مجازی به افزایش محسوس مشارکت جامعه هدف در برنامه های مجازی تشکل های اسلامی منجر شده است.
فنی اصل با اشاره به فعالیت حدود ۶۰  انجمن علمی در دانشگاه، خاطرنشان کرد: ۴۲ درصد از برنامه های فرهنگی دانشگاه در این بخش اجرا شده است و انجمن های علمی با رویکرد اجرای فعالیت های تخصصی به ارائه و اجرای برنامه های علمی تخصصی در دانشکده ها می پردازند.
رئیس کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی با اشاره به انتشار ۴۶ نشریه دانشجویی طی سالجاری به انتشار مستمر نشریات الکترونیکی و صوتی دانشجویی در دانشگاه اشاره و رشد این نشریات را در دانشگاه ملموس دانست.
رئیس کمیته ناظر بر فعالیت کانون های فرهنگی هنری و ادبی ضمن اشاره به فعالیت ۲۶ کانون فرهنگی، هنری، ادبی، مذهبی و اجتماعی، از برگزاری مستمر دوره های مجازی مهارت آفرینی و اجرای مرحله دانشگاهی دهمین جشنواره ملی رویش در دانشگاه خبر داد.
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به فعالیت مشاوران فرهنگی در کمیته های فرهنگی دانشکده ها، مشاوران انجمن های علمی دانشکده ها، ستاد بزرگداشت مناسبت های ملی و مذهبی دانشگاه، شورای امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه، اتاق فکر عفاف و حجاب و ستاد اقامه نماز دانشگاه، افزود: حضور اعضای هیئت علمی و دانشجویان فعال در عرصه فرهنگی دانشگاه ضمن پیشبرد اهداف معاونت فرهنگی و اجتماعی موجب شده است بخش اعظمی از فعالیت های فرهنگی در راستای توانمندسازی فرهنگی دانشگاه اجرا شود.
فنی اصل خاطرنشان کرد: در بخش دستاوردها و موفقیت ها نیز همه بخش های حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه در جشنواره های فرهنگی برگزار شده توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شامل جشنواره بین المللی حرکت، ملی رویش و سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور حائز مقام شده است.


CAPTCHA
دفعات مشاهده: 484 بار   |   دفعات چاپ: 48 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر