مدیرکل تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری: احداث زمین چمن مصنوعی در دانشگاه های کشور / حمایت وزارت علوم از احداث پیست دوچرخه سواری در دانشگاه محقق اردبیلی

 | تاریخ ارسال: 1398/3/13 - 17:23 | 
مدیرکل تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از تلاش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای احداث زمین چمن مصنوعی در دانشگاه های کشور خبر داد و گفت: وزارت علوم از احداث پیست دوچرخه سواری در دانشگاه محقق اردبیلی حمایت می کند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر محمدحسین علیزاده در جلسه شورای ورزش دانشگاه محقق اردبیلی المپیاد قهرمانی را بزرگترین رویداد ورزشی دانشگاهی عنوان کرد و افزود: در برگزاری المپیادهای ورزشی تلاش ما بر این است تا نهضت داوطلبی را در میان دانشجویان رواج دهیم و دانشجویان را در برگزاری این رویدادها به عنوان عوامل اجرایی دخیل کنیم.
وی با بیان اینکه پروژه چمن مصنوعی از سال گذشته به صورت مشارکتی با صندوق رفاه دانشجویان و دانشگاه ها استارت زده شد، افزود: با افزوده شدن چمن مصنوعی دانشگاه محقق اردبیلی، تعداد چمن مصنوعی دانشگاه های کشور تا مردادماه سالجاری به ۲۰ مورد خواهد رسید.
علیزاده با بیان اینکه وجود فضای باز ورزشی در محوطه خوابگاه ها برای فعالیت های دانشجویان و به ویژه دانشجویان دختر بسیار خوب و مناسب است، افزود: تعویض کف پوش زمین های روباز ورزشی نیز در دستور کار قرار دارد که دانشگاه محقق اردبیلی نیز در این لیست قرار گرفته است.
 مدیرکل تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه در حال حاضر ۵۱ استخر در سطح دانشگاه های کشور وجود دارد و تلاش ما وجود حداقل یک استخر برای هر دانشگاه است، اظهارامیدواری کرد: با تکمیل فضاهای ورزشی و استخر دانشگاه محقق اردبیلی، دانشجویان این دانشگاه برای دسترسی به فضای ورزشی مشکلی نداشته باشند.
وی با بیان اینکه سیاست ما تقویت جشنواره های مرزی است، افزود: دانشگاه محقق اردبیلی نیز می تواند در این جشنواره ها حضور یافته و امیدواریم با فعالیت هایی که در حوزه تربیت بدنی و ورزش در این دانشگاه شاهد هستیم، جزو ۱۰ دانشگاه اول کشور در این حوزه باشد.
علیزاده از حمایت و مساعدت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص احداث پیست دوچرخه سواری در دانشگاه محقق اردبیلی خبر داد و اظهارامیدواری کرد: دانشگاه محقق اردبیلی منشأ تربیت نیروهای ارزشمند و بهتر برای ورزش کشور باشد.
دکتر عزیز حبیبی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی نیز با بیان اینکه در حوزه تربیت بدنی در دانشگاه محقق اردبیلی فعالیت های خوبی شروع شده است، گفت: در حال حاضر نیز علیرغم وجود فشارهای اقتصادی، پروژه استخر سرپوشیده دانشگاه با کمک های وزارت علوم و استاندار اردبیل آغاز شده است.
وی با بیان اینکه احداث چمن مصنوعی در محوطه خوابگاه دختران نیز در دستور کار قرار دارد، افزود: گروه تربیت بدنی دانشگاه نیز جزو گروه های علمی برتر با توان علمی بالا در منطقه بوده و تعدادی از اعضای هیات علمی این گروه جزو قهرمانان المپیک و مسابقات ملی و بین المللی می باشند.
حبیبی با اشاره به اهمیت توسعه فعالیت های ورزشی در سطح دانشگاه، تاکید کرد: هر چه برای ورزش سرمایه گذاری کنیم، برای سلامت جسم و روح سرمایه گذاری کرده ایم.
دکتر معرفت سیاه کوهیان معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی نیز با بیان اینکه در تلاش هستیم با همکاری وزارت علوم، پیست دوچرخه سواری دانشگاه را در محوطه خوابگاه های دانشجویی راه اندازی کنیم، افزود: در خصوص تعویض کف پوش سالن ورزشی دانشگاه نیز نیازمند مساعدت های وزارت علوم هستیم.
وی با اشاره به فواید تقویت فضاهای ورزشی در سطح دانشگاه ها، تاکید کرد: حضور دانشجویان در سالن ها و محوطه های ورزشی، قطعا آسیب های اجتماعی را کاهش می دهد.
دکتر اردوان قربانی معاون اداری و مالی دانشگاه محقق اردبیلی نیز با بیان اینکه در حال حاضر ۳۵ پروژه در دانشگاه محقق اردبیلی فعال است، گفت: در تامین اعتبار بخش های بعدی استخر دانشگاه نیازمند حمایت ویژه وزارت علوم هستیم.
دکتر غلامرضا احمدزاده مدیر تربیت بدنی و فوق برنامه دانشگاه محقق اردبیلی نیز با بیان اینکه تقویت فعالیت های ورزشی و فوق برنامه موجب ایجاد پویایی خاصی در دانشگاه شده است، گفت: استانی شدن ورزش همگانی در دستور کار وزارت علوم قرار گرفته که در پی آن دبیرخانه ورزش های همگانی دانشگاه های استان در دانشگاه محقق اردبیلی تشکیل شده است.
وی با اشاره به سرانه ورزشی سرپوشیده و روباز در دانشگاه محقق اردبیلی، از دایر بودن کلاس های فوق برنامه در شانزده رشته به صورت منظم خبر داد و افزود: جشنواره های بهاره و پاییزه درون دانشگاهی نیز به صورت مرتب برگزار شده و در بحث اردوهای بهاره، در سالجاری چهار اردوی دانشجویی با حضور یک هزار و ۴۰۰ نفر از دانشجویان دختر و پسر به صورت مجزا برگزار شده است.
گفتنی است در این جلسه اعضای حاضر در جلسه به ارائه نظرات خود پرداختند و در ادامه مدیرکل تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از پروژه استخر، زمین اختصاص یافته برای چمن مصنوعی، محوطه ورزشی خواهران، سالن تربیت بدنی برادران و مرکز سلامت و تندرستی دانشگاه بازدید نمود.

 


CAPTCHA
دفعات مشاهده: 996 بار   |   دفعات چاپ: 187 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر