رئیس دانشگاه محقق اردبیلی: آمادگی دانشگاه محقق اردبیلی برای تعامل علمی با دانشگاه های روسیه

 | تاریخ ارسال: 1398/2/29 - 13:16 | 
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی از آمادگی این دانشگاه برای تعامل علمی با دانشگاه های روسیه خبر داد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر عزیز حبیبی در نشست با رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اردبیل با بیان اینکه روابط بین الملل دانشگاه محقق اردبیلی طی سال های اخیر فعال شده است، گفت: در حال حاضر نیز فعالیت های علمی مشترک، فرصت های مطالعاتی  و استفاده از امکانات علمی توسط اعضای هیات علمی و دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی و دانشگاه های خارجی انجام می شود.
وی با بیان اینکه فعالیت های علمی بین المللی دانشگاه محقق اردبیلی طی سال گذشته 150 درصد افزایش داشته است، افزود: عمده فعالیت های ما با کشورهایی نظیر ژاپن، هند، آمریکا و کشورهای اروپایی می باشد.
حبیبی تاکید کرد: دانشگاه محقق اردبیلی علاقمند است روابط بین المللی خود را با کشورهای منطقه و سایر کشورهای خارجی گسترش دهد.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی همچنین آمادگی این دانشگاه را برای همکاری همه جانبه با نمایندگی امور خارجه در استان اردبیل اعلام کرد.
رحیم ژرفی رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اردبیل با بیان اینکه استان اردبیل دارای توانمندی های مطلوب است، گفت: ما در نمایندگی وزارت امور خارجه در استان آمادگی داریم تا ارتباط دانشگاه محقق اردبیلی را با دانشگاه های منطقه به ویژه دانشگاه های روسیه برقرار کنیم.
وی با بیان اینکه دانشگاه های روسیه جزو دانشگاه های سرآمد و معتبر منطقه هستند، افزود: تلاش ما در این حوزه بیشتر در زمینه علمی و فعالیت های دانشگاهی خواهد بود.
ژرفی تصریح کرد: دست ما باز است تا ارتباط دانشگاه محقق اردبیلی را با دانشگاه های روسیه در رشته های غیرپزشکی برقرار کنیم.
رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اردبیل گفت: انتظار می رود دانشگاه محقق اردبیلی علاقمندی و نیازهای خود را احصا کرده و دانشگاه خارجی مدنظر خود را انتخاب و به ما معرفی کند تا مقدمات ایجاد ارتباط میان دو دانشگاه را فراهم کنیم.
وی با بیان اینکه در حال حاضر نشست 20 دانشگاه برتر کشورهای ایران و روسیه در رشته های مختلف برگزار می شود، تاکید کرد: دانشگاه محقق اردبیلی نیز به عنوان دانشگاه وزین و معتبر قابلیت ورود به این جمع را دارد.
دکتر محمدتقی آل ابراهیم رئیس گروه همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه محقق اردبیلی نیز با بیان اینکه بیشترین فعالیت ما با اتحادیه اروپا در سالجاری در حال اجرا است، گفت: هم اکنون اعزام دانشجو و استاد با هزینه اتحادیه اروپا در حال اجرا است.
 


CAPTCHA
دفعات مشاهده: 709 بار   |   دفعات چاپ: 180 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر