رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اردبیل: رمضان بهترین فرصت برای برنامه های قرآنی است / بیانیه گام دوم انقلاب در دانشگاه ها به یک گفتمان تبدیل شود

 | تاریخ ارسال: 1398/2/18 - 11:46 | 
رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اردبیل با بیان اینکه رمضان بهترین فرصت برای برنامه های قرآنی است خواستار تبدیل بیانیه گام دوم انقلاب در دانشگاه ها به یک گفتمان شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حسنی در جلسه شورای هماهنگی فعالیت های فرهنگی دانشگاه های استان اردبیل با بیان اینکه ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای برنامه های قرآنی است، گفت: اخیرا اجرای برنامه های قرآنی بر عهده نهاد رهبری گذاشته شده است.
وی با بیان اینکه تشکیل هیات های قرآنی و مذهبی در میان اساتید دانشکده ها در دستور کار قرار گیرد، افزود: نباید اجازه دهیم فاصله ای میان اساتید رخ دهد.
حسنی به افزایش کرسی های آزاد اندیشی در دانشکده ها تاکید کرد و گفت: امید می رود گام دوم انقلاب در دانشگاه ها به یک گفتمان تبدیل شود.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان از مبلغان مرد و زن برای حضور در خوابگاه های دانشجویی دعوت شده است، افزود: باید فضای دانشگاه ها را نیز تلطیف کرده و زمینه ازدواج آسان برای دانشجویان را فراهم کنیم.
وی با بیان اینکه دانشگاه ها برای بزرگداشت سالروز ارتحال امام خمینی(ره) برنامه ویژه داشته باشند، تصریح کرد: همچنین انتظار می رود حضور دانشگاهیان در مراسم جزخوانی قرآن در مصلی اردبیل به صورت پیوسته و منظم باشد.
حسنی با اشاره به تشکیل اتاق فکر حجاب و عفاف در دانشگاه محقق اردبیلی، گفت: دانشجویان باید آداب داخل دانشگاه را رعایت کنند. در همین راستا توجه به حجاب و عفاف نباید صرفا برخورد حراستی باشد و ما در این زمینه برگزاری نمایشگاه، تجلیل از پوشش های برتر، ارائه بسته های تشویقی علمی، فرهنگی و دانشجویی به دانشجویان با حجاب را در دستور کار قرار داده ایم.
دکتر معرفت سیاه کوهیان معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی نیز با اشاره به حضور قاری مصری در ایام ماه مبارک رمضان در دانشگاه محقق اردبیلی، خواستار مشارکت حداکثری همه دانشگاه های استان در این برنامه شد.
وی همچنین خواستار تشکیل رسمی مجمع انجمن های علمی دانشگاه های استان شد.
گفتنی است در ادامه نمایندگان سایر دانشگاه های استان نیز به ارائه نظرات خود پرداختند.


CAPTCHA
دفعات مشاهده: 584 بار   |   دفعات چاپ: 117 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر