با حضور پژوهشگران ملی و بین المللی در دانشگاه محقق اردبیلی؛ همایش بین المللی تازه های پژوهش در علوم ورزشی آغاز به کار کرد

 | تاریخ ارسال: 1398/2/12 - 13:41 | 
با حضور پژوهشگران ملی و بین المللی در دانشگاه محقق اردبیلی، اولین همایش بین المللی و سومین همایش ملی تازه های پژوهش در علوم ورزشی آغاز به کار کرد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر سید عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان در مراسم آغاز این همایش در دانشگاه محقق اردبیلی گفت: ورزشکاران استان اردبیل در ورزش افتخارات زیادی برای کشور کسب کرده اند.
وی با بیان اینکه اهتمام دانشگاه محقق اردبیلی در برگزاری سالانه این همایش جای تقدیر دارد، ابراز امیدواری کرد: خروجی های این همایش راهکارهای علمی و عملی برای حضور و مشارکت مردم در ورزش باشد.
احمدی با بیان اینکه ورزش موضوع با اهمیتی در زندگی مردم است، تصریح کرد: ورزش و نهادینه کردن آن برای اقشار مختلف مردم حائز اهمیت است و برای گسترش ورزش در جامعه باید همه دستگاه های متولی تعامل و همفکری داشته باشند.
معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: زندگی امروزی به سبب پیشرفت های تکنولوژی موجب کم تحرکی در مردم شده است بنابراین نیازمند دانش افزایی و ارتقای دانش مردم در ورزش هستیم.
مهندس بهروز ندایی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل گفت: امر پژوهش هنوز در جامعه ما نهادینه نشده است که این مقوله دارای دو دلیل است که اولی عدم ورود دانشگاه ها به پژوهش و دیگری عدم آشنایی دستگاه های اجرایی با مقوله پژوهش است.
وی اضافه کرد: ۳ درصد بودجه برای هزینه در حوزه پژوهش پیش بینی می شود اما به دلیل عدم آشنایی مدیران با حوزه پژوهش گاهی این بودجه جذب نمی شود.
ندایی اظهار کرد: استان اردبیل قهرمانان خوبی در رشته های ورزشی به خصوص در رشته های انفرادی دارد.
دکتر عزیز حبیبی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: امروز، ورزش یکی از مولفه های قدرت است و در دیپلماسی عمومی و بین المللی نقش آفرینی می کند.
وی با بیان اینکه کشور و استان اردبیل در رشته های ورزشی ظرفیت های متعددی دارد، افزود: اگر برنامه های ورزشی با علم و پژوهش گره بخورد، می تواند پتانسیل های پیدا و پنهان استان اردبیل را بیش از پیش بشناساند.
حبیبی با اشاره به اینکه رشته های علوم ورزشی در دانشگاه محقق اردبیلی جایگاه خود را پیدا کرده است، ادامه داد: فارغ التحصیلان دکتری رشته های علوم ورزشی در دانشگاه محقق اردبیلی، امروز در دانشگاه های کشور به عنوان عضو هیات علمی مشغول تدریس، پژوهش و آموزش هستند و علاوه بر این چهره های مطرح و قهرمانان بنام رشته های ورزشی همچون انوشیروانی، فرضی زاده، علی حسینی و غیره در دانشگاه محقق اردبیلی جذب شده اند.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: در سال های آتی امکانات و سخت افزارهای ورزشی دانشگاه محقق اردبیلی گسترش خواهد یافت که این کار نیازمند حمایت مسئولان است و جا دارد از حمایت های استاندار اردبیل که سال گذشته ۷۵ میلیارد ریال به دانشگاه کمک کردند، تشکر کنیم.
حبیبی افزود: دانشگاه محقق اردبیلی سال ۵۷ با پذیرش حدود ۳۰ نفر دانشجو به عنوان دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز آغاز به کار کرد اما با استان شدن اردبیل، تبدیل به دانشگاه شد و امروز حدود ۱۱ هزار نفر دانشجو و حدود ۴۰۰ نفر عضو هیات علمی در دانشگاه مشغول آموزش، پژوهش و کارهای علمی هستند.
دکتر مهرداد محرم زاده دبیر اجرایی اولین همایش بین المللی و سومین همایش ملی تازه های پژوهش در علوم ورزشی گفت: به دنبال اجرای موفق اولین و دومین دوره همایش ملی، در اردیبهشت سال گذشته بین المللی شدن همایش را تقاضا کردیم که پس از طی مراحل، با این درخواست موافقت شد.
وی اضافه کرد: با انتشار فراخوانی، از ۳۰ دی ماه سال ۹۷ تا ۳۰ فروردین سال ۹۸ حدود ۴۶۲ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد و حدود ۳۰۰ مقاله مورد پذیرش قرار گرفت و ۵ نفر از اساتید دانشگاه های ترکیه در این همایش حضور دارند.
 


CAPTCHA
دفعات مشاهده: 808 بار   |   دفعات چاپ: 138 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر