مراسم افتتاحیه اولین جشنواره نشریات دانشجویی استان برگزار شد

 | تاریخ ارسال: 1398/2/3 - 15:08 | 
مراسم افتتاحیه اولین جشنواره نشریات دانشجویی دانشگاه های استان اردبیل برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه اولین جشنواره نشریات دانشجویی دانشگاه های استان اردبیل به همت همکاران و دانشجویان برگزار می شود، تصریح کرد: همکاران و دانشجویان برای برگزاری این جشنواره به صورت شبانه روزی تلاش کردند.
دکتر معرفت سیاهکوهیان با اشاره به اینکه تلاش می کنیم میزبان جشنواره های منطقه ای و ملی نشریات دانشجویی در دانشگاه محقق اردبیلی باشیم، ادامه داد: نشریات دانشجویی تریبون دانشجویان است و  دانشجویان در این نشریات می توانند مشکلات و مسائل خود را مطرح کنند.
وی با بیان اینکه نشریات دانشجویی آغازی است که پایان ندارد، اضافه کرد: این نشریات می توانند فراتشکلی و فراجناحی بوده و کمک حال مسئولان دانشگاه ها در عمل به وظائفشان باشد.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی با گرامیداشت نیمه شعبان تصریح کرد: بازیچه های دنیوی سبب شده است که چشم خوبی برای دیدن نداشته باشیم و اگر دیدگان خود را خوب پاک کنیم، می بینیم که حضرت ولیعصر(عج) هست و ما گم شده ایم.
دکتر معراج شرری مدیر فرهنگی و اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی و دبیر اولین جشنواره نشریات دانشجویی دانشگاه های استان اردبیل با بیان اینکه نشریات دانشجویی آئینه تمام نمای محیط دانشگاه ها است، تصریح کرد: نشریات دانشجویی تمرین جدی است که فعالان آن می توانند در آینده فضای جامعه را به سمت سرمنزل مقصود هدایت کنند.
وی با بیان اینکه اولین جشنواره نشریات دانشجویی دانشگاه های استان اردبیل برای پویایی بیشتر فعالان این نشریات در آذرماه سال گذشته کار خود را شروع کرد، افزود: دریافت آثار تا فروردین ماه ادامه داشت و آثار بدون اینکه اسم افراد مشخص باشد برای داوری به داوران ارسال شد.
شرری با بیان اینکه اولین جشنواره و نمایشگاه نشریات دانشجویی استان اردبیل در سه بخش رقابتی، نمایشگاهی و برنامه های جنبی برگزار می شود، ادامه داد: ۲۷۵ اثر به این جشنواره ارسال شده بود که در بخش نشریات علمی و فرهنگی و اجتماعی ۸۸ اثر، توالی انتشار ۶ اثر، تیتر ۳۰ اثر، سرمقاله و یادداشت ۳۱ اثر، طرح روی جلد ۲۹ اثر، صفحه آرایی ۲۴ اثر، مصاحبه ۲۱ اثر، خبر ۱۷ اثر و مقاله ۲۹ اثر ارسال شده بود.
دکتر علی خالق خواه عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به اینکه امروزه در عصر جهانی شدن زندگی می کنیم، گفت: عده ای بر این باور هستند که ارتباطات از ملزومات جهانی شدن است و امروز رسانه های در ابعاد اجتماعی، اخلاقی، عاطفی و فرهنگی زندگی تاثیرگذار هستند.
وی ادامه داد: اطلاع رسانی، آموزش و سرگرمی سه وظیفه نشریات دانشجویی است که باید فعالان این نشریات به این وظیفه خود عمل کنند.
خالق خواه اضافه کرد: نشریات دانشجویی می توانند هویت فردی و اجتماعی و همچنین نگرش های فرهنگی و سیاسی دانشجویان را تحت تاثیر قرار دهند.
یادآور می شود در حاشیه این مراسم نمایشگاه نشریات دانشجویی دانشگاه های استان اردبیل در معرض دید علاقمندان قرار گرفت.
 


CAPTCHA
دفعات مشاهده: 715 بار   |   دفعات چاپ: 186 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر