معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور: رویکرد اجتماعی روحانیت افزایش یابد

 | تاریخ ارسال: 1397/11/17 - 16:07 | 
معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور گفت: رویکرد اجتماعی روحانیت باید افزایش یابد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و ارتباطات دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی صالحی در گردهمایی ائمه جماعات دانشگاه های استان اردبیل در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه جریان ایثار و فداکاری در طول تاریخ اسلام بوده و بسته نخواهد شد، گفت: صبوری مادران شهدا و خانواده های معظم شهیدان، اغلب به معنای واقعی بنیانگذار حکومتی بود که براساس ضوابط و قواعد مکتب اهل بیت(ع) شکل گرفت.
وی با تبیین دشمنی استکبار جهانی در بخش های مختلف علیه انقلاب اسلامی، گفت: انقلاب اسلامی تجلی میراث ماندگار هزاران پیامبر بزرگواری است که از جانب خداوند متعال مبعوث شده اند تا رشادت های تاریخی را بیافرینند.
معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور با تاکید بر دو اصل ادراک سازی و مدیریت دانش در محیط دانشگاه، در تشریح ادراک سازی، گفت: در طول تاریخ تبلیغ و ایجاد تصویر در اذهان مخاطب یکی از توطئه های دشمنان اسلام بوده است که نمونه آن مظلومیت امیرالمومنین حضرت علی بن ابیطالب(ع) در برهه ای از زمان است.
وی با بیان اینکه دانشجویان قبل از تاثیرپذیری مستقیم از ائمه جماعات و روحانیت، از رسانه پیام می گیرند، اظهار کرد: نحوه و نوع لباس پوشیدن، نحوه بیان، ارتباط و حضور در فضای مجازی بخش های مهمی از رسانه است و معنای اصلی از رسانه فقط فضای مجازی نیست.
صالحی در تشریح مدیریت دانش به عنوان دومین موضوع مهم در محیط دانشگاه، به اولویت بندی در امور تاکید کرد و بیان داشت: امروز روحانیت باید در کنار مردم بودن را تقویت کنند و رویکرد اجتماعی روحانیت نسبت به گذشته افزایش یاید.
حجت السلام والمسلمین عبداله حسنی رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اردبیل نیز با اشاره به اهمیت فضای مجازی و تاثیرپذیری دانشجویان از این فضا، گفت: گاهی تاثیرپذیری به حدی است که جوان را ناامید از زندگی می کند.
وی افزود: یکی از وظایف روحانیت این است که انقلابی گری و آرمان های انقلاب اسلامی را در دانشگاه ها ترویج دهند.
وی با تاکید بر تبلیغ چهره به چهره و اهمیت تاثیر آن، تصریح کرد: ما باید به عنوان پدر معنوی دستگیر و کمک کار جوانان باشیم.


CAPTCHA
دفعات مشاهده: 492 بار   |   دفعات چاپ: 137 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر