معاونت فرهنگی و اجتماعی

EN | AR | AZ |

برگزاری جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی با نمایندگان اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی


برگزاری جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی با نمایندگان اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی

جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی با نمایندگان مجلس به همت انجمن اسلامی امید در روز چهارشنبه ۲۱آذر ماه ۱۳۹۷ راس ساعت ۱۴ در سالن بصیرت دانشگاه برگزار گردید.
دکتر حبیبی رییس دانشگاه محقق اردبیلی ضمن خیرمقدم گویی به نمایندگان مجلس و حاضران در جلسه، ارتباط بین دانشگاه و مجلس را بسیار ضروری و باعث اعتلای دانشگاه و جامعه دانست.
فیضی نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه ی سوالات مطرح شده توسط تشکل ها و هیأت های دانشجویی بیان داشت، تلاش در جهت ایجاد منطقه آزاد تجاری اردبیل همچنان ادامه دارد. درخصوص بحث AFTF نمایندگان بصورت منطقی در حال رسیدگی می باشند. مجلس هوشمندانه در این زمینه عمل نموده و ایرادات در حال رفع ابهام می باشد. ایشان  در مورد شفافیت آراء خود را طرفدار این بحث دانست. در ادامه به بهره برداری رسیدن راه آهن اردبیل حتی سریعتر از راه آهن گیلان و همچنین دستور کار قراردادن  راه آهن اردبیل به پارس آباد و آذربایجان اشاره نمود. در ادامه افزود اصلاح طلب کسی است که راضی به وضعیت موجود نباشد و همیشه در فکر تغییر باشد.
کریمی نماینده مجلس شورای اسلامی نیز هدف توسعه منطقه را تولید و اشتغال و استفاده از سرمایه گذاری های خارجی و تکنولوژی های پیشرفته دنیا در جهت منطقه آزاد تجاری و توسعه استان های مرزی و افزایش ضریب امنیت ملی کشور دانست. ایشان مطالبه اصلی مردم اردبیل را منطقه آزاد تجاری عنوان کرد که همچنان در دستور کار قرار دارد. بحث AFTF از لحاظ شرعی و کلان توسط شورای نگهبان و تشخیص مصلحت نظام در حال بررسی می باشد. در بحث شفاف سازی ایشان به حمایت از این طرح اشاره نمودند.
ایشان با تاکید مقام معظم رهبری بر وضع کشاورزان افزود از ابتدای سال ۹۵ تا امسال تغییرات فراوانی در بخش کشاورزی داشته ایم. افزایش تسهیلات بانکی و سعی در مکانیزه نمودن تجهیزات کشاورزی را از موارد فوق دانست.
بدری نماینده مجلس شورای اسلامی بیان داشت منطقه آزاد زیر ساخت اصلی توسعه خواهد بود. باید اردبیل به عنوان مرکز مبادلات تجاری تبدیل گردد. درخصوص AFTF اعضای اصلی خود پایبند به این معاهده نمی باشند.  ایشان نیز درخصوص شفافیت آراء مثبت بودن نظر خود را نسبت به این طرح اعلام نمود ودغدغه توسعه فرودگاه اردبیل و راه آهن اردبیل را از جمله مسائل اصلی در توسعه اردبیل عنوان کرد.
در ادامه ایشان از مسئولین دانشگاه به ویژه رییس دانشگاه محقق اردبیلی توجه به وضع معیشتی دانشجویان، ایجاد فضای امن و بانشاط و رسیدگی جهت حذف پرداخت شهریه در ترم نهم را برای دانشجویان خواستار شد.

مطالب مشابه


دفعات مشاهده: 230 بار   |   دفعات چاپ: 75 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر



CAPTCHA