جلسه مشترک استانداری و دانشکده ادبیات و علوم انسانی با موضوع برنامه راهبردی کاهش آسیب های اجتماعی برگزار شد

 | تاریخ ارسال: 1397/9/10 - 09:09 | 
دومین پنل تخصصی برنامه راهبردی کاهش آسیب های اجتماعی استان اردبیل با محوریت خشونت با حضور استاندار اردبیل، مدیر کل امور اجتماعی استانداری و جمعی از مدیران استانی برگزار شد.
در این  جلسه دکتر محمد حسن زاده رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به  تعهد دانشگاه برای مشارکت در حل مسائل جامعه و هدف دانشگاه برای شکل دهی دانشگاه جامعه محور گفت: اساتید دانشگاه آماده هر نوع همکاری با استانداری و نهادها و ادارات مربوطه برای بررسی و ارائه راهکارهای کاهش آسیب های اجتماعی هستند.
دکتر رسول عبّاسی عضو هیأت علمی رشته جامعه شناسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه محقق اردبیلی ضمن تشریح ابعاد مسئله خشونت و ارائه مستنداتی در رابطه با وضعیت استان با ارائه الگوی مفهومی از جامعه و ساز و کارهای آن در سطوح تحلیلی متفاوت، به تبیین نظری خشونت پرداخت.
 وی به اهمیت عواملی چون کارائی گرامر اجتماعی(هنجارهای رسمی و قواعد اخلاقی)، عؤامل نهادی و توزیع متوازن فرصت ها در ابعاد رابطه ای، اقتصادی و فرهنگی و نقش آنان در کاهش خشونت در جامعه اشاره کرد.
عباسی بعد از تبیین نظری موضوع، به برنامه اجرائی تدوین شده در سطوح تحلیلی کلان، خرد و میانی در قالب رویکردهای بلندمدت، میان مدت و کوتاه مدت پرداخته و نظام های ارتباطی ملازم با برنامه ها را تشریح کرد.
در پایان جلسه پس از نقد و بررسی کارشناسان و توصیه های استاندار، مقرر شد که نسشت های تخصصی متناسب با برنامه های پیشنهادی با سازمان های هدف تشکیل شده و برای ارائه راهکارهای اجرائی از متن برنامه تدوین شده، تدابیری اندیشیده شود.


CAPTCHA
دفعات مشاهده: 650 بار   |   دفعات چاپ: 158 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر