فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در انزوای سیاسی و بن بست گیر نکرده است

 | تاریخ ارسال: 1397/8/27 - 14:29 | 
فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل گفت: جمهوری اسلامی ایران در انزوای سیاسی و بن بست گیر نکرده است.
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، سردار جلیل بابازاده قانع در مراسم بزرگداشت سالروز شکست حصر سوسنگرد در دانشگاه محقق اردبیلی ضمن گرامیداشت شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی، گفت: رزمندگان در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در شرایط سخت ایستادگی کردند و پیروز شدند.
وی با اشاره به نقش شهید چمران در عملیات سوسنگرد، افزود: شهید دکتر مصطفی چمران از بنیان گذاران جنگ نامنظم در دنیا است.
بابازاده قانع با تاکید بر اینکه نباید گذشته خود را فراموش کنیم؛ چراکه اگر بخواهیم آینده ای داشته باشیم باید به گذشته خودمان احترام بگذاریم، خاطرنشان کرد: ما بزرگانی همچون مقدس اردبیلی داشتیم که منشا خیر بودند.
فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل ضمن تشریح عملیات سوسنگرد، گفت: در آن دوران ایران در شرایط خاصی قرار داشت و توانستیم با فداکاری و درایت بزرگان در مقابل رزم دشمن نجات یافته و پیروز شویم.
وی با اشاره به فرمایش امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه ما برای تکلیف می جنگیم، تصریح کرد: افرادی که حق و شخصیت معصومان تاریخ را که برای حفظ تمامیت ارضی کشور جنگیدند و شهید شدند، نادیده بگیرند، عاقبت خوبی نخواهند داشت.
بابازاده قانع با تاکید بر اینکه ما به دنیا اثبات کردیم که علی رغم وجود کمبودها، می توان با اراده و ایمان جنگید، افزود: همچنین به دنیا فهماندیم که ما در انزوای سیاسی و بن بست گیر نکرده ایم.
فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل با تاکید بر اینکه زمان بزن و در رو گذشته است، تصریح کرد: امروز زمانی است که ما در مقابل دشمنان و به ویژه آمریکا حرفی برای گفتن داریم.
 
دکتر عزیز حبیبی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی و شکست حصر سوسنگرد، گفت: شهدا زمانی از جان خود گذشتند تا از خاک کشور و نظام و انقلاب اسلامی دفاع کنند.
وی با تاکید بر اینکه ما به عنوان اساتید دانشگاه باید در بحث آموزش و تدریس نسبت به تربیت دانشجویان بیشتر اهتمام بورزیم، افزود: دانشجویان هم بایستی همت و تلاش مضاعفی در افزایش مهارت و توانمندی داشته باشند، تا در رشد و اعتلای کشور بیشتر نقش ایفا کنند.
حبیبی با تاکید بر اینکه مدیران باید شبانه روزی تلاش کنند تا در راه سازندگی کشور مثمرثمر واقع شوند، تصریح کرد: همه ما باید برای کاهش مشکلات کشور تلاش کنیم و بهترین روش این است که هر کس در جایگاه خودش بیشتر از قبل تلاش و کار کند.
 
حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حسنی رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اردبیل نیز با بیان اینکه امروز باید با حقایقی که در هشت سال دفاع مقدس اتفاق افتاده است آشنا شویم و بدانیم چه کسانی ایثارگری کردند تا انقلاب اسلامی به ثمر برسد، افزود: وقتی سوسنگرد در دست دشمن بود، فداکاری رزمندگان اسلام و مردم دست به دست هم داد تا دشمن را فراری دهد.
وی با بیان اینکه امروز ایران اسلامی به فضل الهی و به برکت خون شهدا و رهبری داعیانه مقام معظم رهبری از لحاظ امنیت و مقاومت جزو کشورهای برتر در سطح جهان است، ادامه داد: امروز دانشگاهیان باید جوابگوی عملیات روانی دشمن باشند و آنرا مدیریت و درمان کنند.
حسنی با بیان اینکه وظیفه ما خدمت رسانی به مردم و ایجاد نوآوری است، افزود: انتظار می رود امروز اندیشمندان و دانشگاهیان در جبهه سازندگی، علمی، فرهنگی و پیشرفت الگوی جامعه باشند.
 گفتنی است در ادامه صادق پام از آزادگان دوران دفاع مقدس به بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس پرداخت. همچنین از صادق پام رزمنده حاضر در شکست حصر سوسنگرد و خانواده های شهیدان تقاعدی، حجتی، خراسانی و فضابخش به عنوان خانواده های شهدای سوسنگرد تجلیل به عمل آمد.
 


CAPTCHA
دفعات مشاهده: 914 بار   |   دفعات چاپ: 265 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر