نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل: هیبت استاد نسبت به دانشجو بیشتر از پدر و مادر است / شهدا بزرگترین الگو برای اعتلای کشور هستند

 | تاریخ ارسال: 1397/8/22 - 09:19 | 
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با بیان اینکه هیبت استاد نسبت به دانشجو بیشتر از پدر و مادر است، گفت: شهدا بزرگترین الگو برای اعتلای کشور هستند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، آیت الله دکتر سیدحسن عاملی در جلسه درس اخلاق دانشگاهیان استان اردبیل به مناسبت چهارمین سالگرد تدفین شهدای گمنام دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه ما در کنار سفره شرف و عزت شهدا نشسته ایم، گفت: شهدا زمانی به داد کشور و ملت رسیدند و در برابر یک قدرت اهریمنی که ملت را در نهایت حصار قرار داده بودند، با کمال شرف از کشور دفاع کردند.
وی با بیان اینکه بنای یادبود شهدا بنای یادبود حماسه ها، ایثار و فداکاری ها است، افزود: ما به این ثروت نیاز داریم؛ چراکه روزگار ما روزگار شبهه است و به همه چیز از جمله آثاری که برای شهدا درست می شود، ایجاد شبهه کرده اند.
عاملی تصریح کرد: دشمنان شبهه ای وارد کرده اند که کشورهای پیشرفته آثار جنگ را از بین می برند، ولی این شبهه از اساس غلط است؛ برای مثال در کشور روسیه، موزه جنگ این کشور بزرگترین موزه جنگ دنیا است و تمام آثار جنگ را در آن حفظ کرده اند.
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با بیان اینکه شهدا بزرگترین الگو برای اعتلای کشور هستند، تاکید کرد: هشت سال دفاع مقدس شناسنامه، معرف و نبوغ نسل بزرگ ایران اسلامی است.
عاملی گفت: ما نیازمند یک سفر معنوی هستیم تا نسل جدید در آن سفر معنوی با حماسه ها، رشادت ها و تدبیرها آشنا شوند و این صیانت بزرگی برای کشور ما است.
امام جمعه اردبیل اظهارامیدواری کرد: بنای بسیار فاخر و مقدسی در مزار قدسی شهدای گمنام دانشگاه محقق اردبیلی احداث شود.
وی با بیان اینکه هیبت استاد نسبت به دانشجو بیشتر از پدر و مادر است، افزود: یک کلمه از استاد زندگی دانشجو را متحول می کند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل با بیان اینکه یکی از اختلافات ما با تمدن غرب در کمال‌ گرایی و سوق به انسان کامل شدن است، افزود: همچنین حدیثی از پیامبر اکرم(ص) نقل شده است که زمانی خواهد رسید که مردم به جای امر به معروف، امر به منکر و به جای نهی از منکر نهی از معروف خواهند کرد.
عاملی خاطرنشان کرد: کامل شدن انسان دارای نشانه هایی از جمله اوج عبودیت، سیر نشدن از عبودیت، توحید، فرار از تشخص، بی قراری، یکه خوار نبودن، وظیفه خود را انجام دادن و حریص در هدایت انسان ها شدن است.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حسنی رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اردبیل نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، مدافع حرم و شهدای گمنام دانشگاه محقق اردبیلی، گفت: شهدا برای حفظ استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی ایران تلاش کردند و ما باید قدردان آنان باشیم.
وی با بیان اینکه حسینیه شهدای گمنام دانشگاه محقق اردبیلی در کنار مرقد نورانی شهدای گمنام تاسیس خواهد شد، افزود: این حسینیه به عنوان یک مرکز فرهنگی عمل خواهد کرد و در آینده نزدیک بهترین برنامه های فرهنگی و مذهبی اجرا خواهد شد.
گفتنی است قرائت زیارت عاشورا و مداحی از دیگر بخش های این مراسم معنوی بود.
 


CAPTCHA
دفعات مشاهده: 831 بار   |   دفعات چاپ: 293 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر