مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم: آمادگی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم جهت راه اندازی اتاق و جاده تندرستی در دانشگاه محقق اردبیلی

 | تاریخ ارسال: 1397/6/26 - 15:45 | 
مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از آمادگی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم برای تخصیص اعتبار جهت راه اندازی اتاق و جاده تندرستی در دانشگاه محقق اردبیلی خبر داد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، مهندس حسن یزدان مهر در نشست با رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه دغدغه و پشتکار دانشگاه محقق اردبیلی برای امور دانشجویان و خدمات رفاهی ارزشمند است، گفت: از چهار سال گذشته با همفکری اساتید و مشاوران اقتصادی شورای راهبردی برای صندوق رفاه تشکیل شده و سند راهبردی برای صندوق تدوین و توسط هیات امنا مصوب شد.
وی افزود: از نیمه دوم سال۸ ۱۳۹۵ همه اهداف و برنامه ها بر اساس سند انجام می شود و برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت تعریف شده است.
یزدان مهر تصریح کرد: تا سال ۱۳۹۴ اجاره بهای کلیه خوابگاه های دانشجویی در سراسر کشور یکسان بود، ولی از سال ۱۳۹۴ به بعد به منظور رعایت عدالت و ارتقای خوابگاه ها و هدفمند کردن خدمات، هفت شاخص مشخص شد و خوابگاه ها به پنج سطح تقسیم بندی شدند.
مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه ۶۵ خوابگاه در سطح ۵ وجود داشت که در سال ۱۳۹۵ همه خوابگاه های سطح ۵ به سطح ۴و۳ ارتقا پیدا کردند، گفت: سال گذشته نیز به دانشگاه های دارای خوابگاه سطح ۳ و ۴ اعلام شد تا سطح خود را ارتقا دهند.
وی با بیان اینکه امسال نیز غذاخوری ها در سه سطح دسته بندی شدند، افزود: امسال غذاخوری های رتبه ۳ را نیز با مشارکت دانشگاه ها ارتقا خواهیم داد.
یزدان مهر با اشاره به امضای تفاهم نامه همکاری میان وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری، جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت، گفت: در همین راستا اقلام لازم و ضروری دانشگاه های برتر طی هفته گذشته تامین شد و برای مابقی دانشگاه ها در اسرع وقت تامین خواهد شد.
مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  با اشاره به راه اندازی شورای رصد در صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم و ضرورت راه اندازی این شورا در دانشگاه ها، افزود: ما طی چهار سال گذشته دو میلیارد و چهارصد میلیون تومان به دانشگاه محقق اردبیلی کمک کردیم و امسال نیز تاکنون حدود ۲۲۰ میلیون تومان به این دانشگاه پرداختی داشتیم.
وی با اشاره به راه اندازی اتاق تندرستی با هدف بالا بردن نشاط دانشجویی در خوابگاه های برادران، گفت: اگر در خوابگاه ها فضایی حداقل ۷۰ متری در اختیار ما قرار گیرد، برای تجهیز این اتاق ۴۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص خواهیم داد.
یزدان مهر اضافه کرد: برای خوابگاه های دانشجویی خواهران نیز جاده تندرستی را در برنامه داریم که در این خصوص نیز در صورت اعلام دانشگاه، کمک های لازم انجام خواهد شد.
 
دکتر عزیز حبیبی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی نیز با بیان اینکه دانشگاه محقق اردبیلی از نظر میزان پاسخگویی به درخواست متقاضیان خوابگاه وضعیت مناسبی ندارد، گفت: در حال حاضر برای تعمیرات خوابگاه ها از محل درآمد اختصاصی دانشگاه اعتبار در نظر گرفته شده است که امیدواریم اعتبارات لازم از سوی صندوق رفاه دانشجویان اختصاص یابد.
 وی با اشاره به دیدار خود و استاندار اردبیل با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، معاون اداری، مالی و مدیریت منابع و رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت، افزود: در این دیدارها وزیر محترم علوم برای احداث دو خوابگاه دانشجویی برای دانشگاه محقق اردبیلی قول مساعد دادند.
حبیبی با اشاره به راه اندازی رستوران آزاد از مهرماه سالجاری در دانشگاه محقق اردبیلی، اظهارامیدواری کرد: حضور مهندس یزدان مهر در دانشگاه نقطه عطفی در خصوص بهبود وضعیت خوابگاهی و غذاخوری دانشگاه باشد.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی احداث خوابگاه دانشجویی را از اولویت های اصلی دانشگاه محقق اردبیلی عنوان کرد و گفت: در تابستان سالجاری خوابگاه شماره یک برادران به صورت کامل مورد تعمیرات قرار گرفته و خوابگاه شهید رحیمی نیز مورد رنگ آمیزی کامل قرار گرفته است.
وی برنامه ریزی علمی صندوق رفاه دانشجویان را بسیار ارزشمند دانست و افزود: رینگ دوچرخه سواری خواهران در مجتمع خوابگاهی کوثر از محل اعتبارات محوطه سازی در دستور کار دانشگاه قرار خواهد گرفت.
 
دکتر عباس فنی اصل معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی نیز گفت: تبلور فعالیت های شروع شده وزارت علوم در دانشگاه ها موجب ایجاد امید می شود.
 
دکتر اسماعیل گلی مدیر امور دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی نیز با بیان اینکه متوسط واگذاری خوابگاه در دانشگاه محقق اردبیلی ۵۰ درصد متقاضیان است، افزود: با این حساب از سه هزار و ۶۰۰ نفر متقاضی خوابگاه، به حدود یک هزار و ۸۰۰ نفر در خوابگاه های دولتی اسکان داده می شود.
وی با بیان اینکه سرانه خوابگاه دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی نسبت به میزان استاندارد آن بسیار پایین است، گفت: امسال متقاضیان استفاده از خوابگاه دولتی برادران و خواهران حدود دو برابر شده است.
گلی با بیان اینکه در خصوص رستوران آزاد بحث تاسیسات و امور زیربنایی توسط دانشگاه و مابقی تجهیزات روبنایی توسط بخش خصوصی انجام گرفته است، افزود: این رستوران از اول مهر فعالیت خود را آغاز خواهد کرد که با آغاز به کار این رستوران، باری از سلف مرکزی دانشگاه کاهش خواهد یافت.
مدیر امور دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه محوطه مجتمع خوابگاهی کوثر تسطیح شده و آماده برای ایجاد زمین چمن مصنوعی است، گفت: در طول چهار سال اخیر ۷۵ درصد خوابگاه های دولتی دانشگاه محقق اردبیلی بازسازی، نوسازی و رنگ آمیزی شده است.
وی با بیان اینکه امسال برای تعمیرات خوابگاه شماره یک برادران، شهید رحیمی و مکمل تاسیسات حدود ۹۰۰ میلیون تومان هزینه شده است، افزود: بخشی از هزینه خوابگاه شماره یک برادران توسط صندوق رفاه به حساب دانشگاه واریز شده و امیدواریم صندوق رفاه در خصوص مابقی هزینه ها نیز عنایت ویژه داشته باشد.
 
گفتنی است در ادامه مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به همراه معاونان اداری، مالی و مدیریت منابع و فرهنگی و دانشجویی و مدیر امور دانشجویی دانشگاه از رستوران آزاد، محوطه خوابگاه کوثر و خوابگاه های در دست تعمیر برادران دانشگاه بازدید کردند.
 


CAPTCHA
دفعات مشاهده: 1700 بار   |   دفعات چاپ: 891 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر