روابط عمومی

EN | AR | AZ |

در بازدید پزشکان پیشکسوت اردبیل از موزه تاریخ علوم اردبیل عنوان شد؛ موزه تاریخ علوم دانشگاه محقق اردبیلی نقطه قوت و عطفی در علم و دانش اردبیل است

در بازدید پزشکان پیشکسوت اردبیل از موزه تاریخ علوم اردبیل، موزه تاریخ علوم دانشگاه محقق اردبیلی به عنوان نقطه قوت و عطفی در علم و دانش اردبیل عنوان شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر جواد وهاب زاده متخصص مغز و اعصاب و عضو جامعه پزشکان آمریکا، دکتر عبدالرحیم جلایی، دکتر علی مناف­زاده متخصص کودکان و دکتر حبیب پشتاره متخصص بیهوشی از موزه تاریخ علوم دانشگاه محقق اردبیلی بازدید کردند.
در این بازدید پزشکان پیشکسوت اردبیلی اقدام دانشگاه محقق اردبیلی را در تأسیس یک موزه علمی، بسیار جالب و ارزشمند دانستند.
این پزشکان موزه تاریخ علوم دانشگاه محقق اردبیلی را نقطه قوت و عطفی در علم و دانش اردبیل دانستند و افزودند: گالری تاریخ آموزش عالی در اردبیل و افتخارات دانشگاه محقق اردبیلی و بخش دانشمندان و پزشکان استان از بخش­های بسیار فاخر این موزه است که تاکید زیادی بر حفظ و نمایاندن افتخارات علمی منطقه داشته است.
پزشکان بازدیدکننده از موزه بیان کردند: موزه تاریخ علوم دانشگاه محقق اردبیلی فرصتی بسیار پر اهمیت و مغتنمی در معرفی دانشمندان منطقه به نسل ­های جوان و سوق دهی آنان به کسب علم و دانش و افتخارآفرینی برای منطقه و کشور و خدمت به جامعه است.
همچنین دکتر جواد وهاب زاده تاریخ پزشکی در اردبیل و نسل ­های اول، دوم و سوم پزشکان دانشگاه­ های علوم پزشکی داخل کشور از بدو تأسیس دانشگاه در ایران را تشریح کرد.
دکتر علی مناف ­زاده نیز به ارائه مطالبی در زمینه تأسیس دانشگاه محقق اردبیلی و دکتر عبدالرحیم جلایی نیز به ذکر مطالبی در زمینه تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل و همچنین افراد موثر در تشکیل این دو دانشگاه  و دکتر حبیب پشتاره نیز به برشمردن فعالیت ­های علمی و عمومی عام المنفعه پزشکان در اردبیل پرداختند.
گفتنی است در ادامه پزشکان بازدیدکننده از موزه، برخی آثار و اسناد خود از جمله عکس پزشک مشهور، خیر و نیکنام اردبیلی زنده­یاد دکتر حاج بابا حاذق را به موزه تاریخ علوم اردبیل اهدا نمودند.



CAPTCHA

مطالب مشابه


دفعات مشاهده: 1476 بار   |   دفعات چاپ: 379 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر