رئیس آزمایشگاه مرکزی دانشگاه محقق اردبیلی منصوب شد

 | تاریخ ارسال: 1397/4/19 - 12:37 | 
طی حکمی از سوی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی، دکتر علی نعمت الله زاده به عنوان رئیس آزمایشگاه مرکزی این دانشگاه منصوب شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه در مراسم معارفه رئیس جدید آزمایشگاه مرکزی با بیان اینکه آزمایشگاه مرکزی دانشگاه نوپا بوده و از آبان ماه سال ۹۳ آغاز به کار کرده است، گفت: با جمع آوری و خرید دستگاه های مختلف، کارهای خوبی در آزمایشگاه مرکزی دانشگاه انجام شده است.
دکتر ابوالفضل بضاعت پور با اشاره به اینکه در آزمایشگاه مرکزی هنوز در آغاز راه هستیم، ادامه داد: آزمایشگاه مرکزی دانشگاه محقق اردبیلی در بین دانشگاه های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رتبه ۱۷ و از بین ۲۶۲ آزمایشگاه کشور، رتبه ۵۶ را کسب کرده است.
وی با بیان اینکه از کسب این رتبه ها خردسند هستیم، افزود: بایستی فعالیت های آزمایشگاه مرکزی بیش از پیش بوده و نمود بیشتری داشته باشد و در شمالغرب به مرجعیت آزمایشگاهی تبدیل شویم.
بضاعت پور با بیان اینکه آزمایشگاه مرکزی باید دو اولویت اصلی خود را پیگیر باشد، تصریح کرد: اولویت اول این آزمایشگاه، رفع نیازهای پژوهشی همکاران و اساتید و اولویت دوم درآمدزایی برای دانشگاه است.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه دکتر نعمت الله زاده رئیس جدید آزمایشگاه مرکزی با بررسی موارد متعدد انتخاب شد، اضافه کرد: انضباط و حس مسئولیت از ویژگی های دکتر نعمت الله زاده است و در کنار این دو ویژگی، وی مهارت های لازم را در زمینه آزمایشگاه دارد.
وی با بیان اینکه کار در آزمایشگاه مرکزی سخت است، اضافه کرد: باید همت و تلاش مضاعفی برای محقق شدن ماموریت های آزمایشگاه مرکزی به کار گرفت.
بضاعت پور با اشاره به اینکه چشم و امید اغلب گرایش ها در دانشکده های مختلف به آزمایشگاه مرکزی است، افزود: باید بتوانیم به این انتظارات جامه عمل بپوشانیم به همین دلیل هر سال دستگاه های جدیدی برای آزمایشگاه خریداری می شود و در خرید این دستگاه ها باید نیازسنجی انجام شود.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی ادامه داد: زحمات دکتر داوری رئیس پیشین آزمایشگاه مرکزی در مدت مسئولیتش قابل تقدیر است.
دکتر علی نعمت الله زاده رئیس جدید آزمایشگاه مرکزی با بیان اینکه در آزمایشگاه مرکزی کارهای ارزشمندی انجام شده است، گفت: یک سری کارهای حساس تری مانده است که باید انجام شود.
وی با بیان اینکه چند نوع آزمایشگاه وجود دارد، اضافه کرد: آزمایشگاه شخصی، آزمایشگاه خدماتی، آزمایشگاه تحقیقاتی و آزمایشگاه مرکزی این چند نوع آزمایشگاه هستند.
نعمت الله زاده با بیان اینکه در ساعت های خالی دستگاه ها می توان به متقاضیان داخلی و خارجی دانشگاه خدمات ارائه و درآمدزایی کرد، تصریح کرد: آزمایشگاه مرکزی جدا از مرکز ارتباط با صنعت نیست و باید بتوان به صنعت خدمات ارائه داد.
رئیس آزمایشگاه مرکزی با اشاره به اینکه باید به وبسایت آزمایشگاه مرکزی امکانات دستگاه یاب و آزمایش یاب اضافه شود، افزود: آزمایشگاه مرکزی را ابتدا باید در سطح شمالغرب و سپس در کشور بشناسانیم.
دکتر مهدی داوری رئیس پیشین آزمایشگاه مرکزی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: آزمایشگاه مرکزی دانشگاه در بین دانشگاه های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رتبه ۱۷ را کسب کرده است.
وی اضافه کرد: در رتبه بندی شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، آزمایشگاه مرکزی دانشگاه از بین ۲۶۲ آزمایشگاه از ۱۷۴ مرکز کشور، رتبه ۵۶ را کسب کرده است.
داوری با اشاره به عضویت قطعی آزمایشگاه مرکزی دانشگاه در این شبکه از سال ۱۳۹۶ اضافه کرد: این ارزیابی در خصوص آزمایشگاه مرکزی برای اولین بار صورت می گیرد و کسب این رتبه مرهون حمایت و مساعدت مسئولان دانشگاه و دانشکده ها است.
وی با اشاره به اینکه ۳۰ ماه در آزمایشگاه مرکزی خدمت کردم، ادامه داد: سکوبندی، خرید تجهیزات به ارزش ۱۵ میلیارد ریال، عضویت قطعی در شبکه فناوری های نوین، استفاده از یارانه ها و تخفیف های معاونت علمی و فناوری و مواردی از این دست در این ۳۰ ماه انجام شده است.
داوری اضافه کرد: ۴ استان آذربایجان غربی، شرقی، زنجان و اردبیل شبکه خوبی تشکیل داده ایم که برای هم ۲۰ درصد تخفیف می دهیم.
 


CAPTCHA
دفعات مشاهده: 1278 بار   |   دفعات چاپ: 305 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر