سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه خبر داد: کارگاه های تبیین شرایط ورود به کرسی های نظریه پردازی برگزار می شود

 | تاریخ ارسال: 1397/4/9 - 10:42 | 
سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی از برگزاری کارگاه های تبیین شرایط ورود به کرسی های نظریه پردازی در این دانشگاه خبر داد.
دکتر ابوالفضل بضاعت پور در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه با اعلام این خبر افزود: از اساتید و محققان فعال در این حوزه انتظار می رود، بحث ورود به این حوزه را با جدیت شروع کنند تا شاهد افزایش کمی و کیفی در این ارتباط باشیم.
وی با بیان اینکه دانشگاه محقق اردبیلی در نظر دارد به طور جدی به مباحث روشمند و پرمغز در قالب کرسی های نظریه پردازی و تولید و عرضه نظریه اسلامی در علوم انسانی ورود پیدا کند، تصریح کرد: بر همین مبنا در نظر داریم فرصت های قانونی خوبی برای عرضه ایده ها و نقد آن ایجاد کنیم.
سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی اضافه کرد: نهادینه کردن اندیشه و بیان و امکان تبادل آرای علمی با رعایت اخلاق و منطق گفتگو و قانون اساسی، کاهش تنش ها و بحران های فرهنگی، تشویق نخبگان و اعضای هیات علمی در حوزه علوم انسانی با اتکا به مبانی اسلامی به منظور خروج از جزم های ترجمه ای و وارداتی و نیز تحجر و قشری گری، پاسخگویی به نیازهای فکری و معرفتی و اطلاع رسانی در مسائل علمی و رشد فرهنگی مورد توجه دانشگاهیان از اهداف مد نظر دیگر در رونق کرسی های نظریه پردازی است.
بضاعت پور با بیان اینکه کمیته حمایت از کرسی های نظریه پردازی به طور فعال از تیرماه ۱۳۹۶ در دانشگاه راه اندازی شده است، افزود: دانشگاه حمایت های خود را از اساتید در ۴ قسمت کرسی ترویجی، کرسی نقد، کرسی نوآوری و کرسی نظریه پردازی تخصصی اعلام می دارد.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه بسته های تشویقی و حمایتی از کرسی های نظریه پردازی در نظر گرفته است، گفت: برای کرسی ترویجی ۱۰ میلیون ریال پاداش و تخصیص امتیاز معادل یک مقاله ISC، برای کرسی نقد ۲۰ میلیون ریال پاداش و تخصیص امتیاز معادل یک مقاله WOS، برای کرسی نوآوری ۲۰ میلیون ریال پاداش و تخصیص امتیاز معادل یک مقاله WOS و برای کرسی نظریه پردازی تخصصی ۴۰ میلیون ریال پاداش و تخصیص امتیاز معادل یک مقاله JCR در نظر گرفته شده است.
سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه اساتید بر اساس سطح نظریه پردازی خود می توانند از دانشجویان دکتری به عنوان دستیار پژوهشی استفاده کنند، تصریح کرد: از بابت این همکاری مبالغی به عنوان حق الزحمه دانشجویان پرداخت خواهد شد که به این منظور برای کرسی ترویجی مبلغ ۵ میلیون ریال، کرسی های نقد و نوآوری مبلغ ۱۰ میلیون ریال و کرسی نظریه پردازی تخصصی مبلغ ۲۰ میلیون ریال پاداش در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به اینکه در صورت دفاع و تایید نهایی نظریه، با تایید شورای پژوهشی دانشگاه در اعتبار پژوهشی عضو هیات علمی مبلغی ویژه ملحوظ می شود، ادامه داد: در حال حاضر ۳ پروپوزال در زمینه کرسی علمی- ترویجی به تایید نهایی رسیده است و ۴ پروپوزال دیگر جهت داوری اولیه به وزارتخانه ارسال شده است.


CAPTCHA
دفعات مشاهده: 826 بار   |   دفعات چاپ: 191 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر