معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه محقق اردبیلی خبر داد: موافقت شورای گسترش آموزش عالی با ایجاد رشته علوم زمین گرایش زمین شناسی اقتصادی در دانشگاه محقق اردبیلی

 | تاریخ ارسال: 1397/3/6 - 10:24 | 
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه محقق اردبیلی از موافقت شورای گسترش آموزش عالی با ایجاد رشته علوم زمین گرایش زمین شناسی اقتصادی در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه محقق اردبیلی خبر داد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر ترحم مصری از موافقت شورای گسترش آموزش عالی با ایجاد رشته علوم زمین گرایش زمین شناسی اقتصادی در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه محقق اردبیلی خبر داد گفت: زمین شناسی اقتصادی علمی از زمین شناسی است که راجع به نحوه پراکندگی و تمرکز مواد معدنی، نحوه تشکیل، اکتشاف و ویژگی های بافتی و ساختی مواد معدنی و توجیه فنی و اقتصادی آن بحث می کند.
وی ادامه داد: ایجاد رشته فوق با توجه به قرار داشتن استان اردبیل در مسیر کمربند فلززایی و پتانسیل بالا از لحاظ اکتشاف معدن دارای اهمیت است.
مصری با اشاره به آمادگی دانشگاه جهت پذیرش دانشجو برای این رشته از ابتدای سالتحصیلی سال ۹۸-۱۳۹۷، اضافه کرد: توسعه رشته های جدید، کاربردی و بین رشته ای در جهت پاسخگویی به مطالبات و درخواست ها از اولویت ها و  سیاست های دانشگاه می باشد و در این زمینه دانشگاه در جهت جذب عضو هیأت علمی و ارتقای سطح آموزشی تلاش می نماید.


CAPTCHA
دفعات مشاهده: 869 بار   |   دفعات چاپ: 182 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر