با حضور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری: سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی معارفه شد

 | تاریخ ارسال: 1397/2/29 - 17:12 | 
با حضور معاون حقوقی و امور مجلس وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر عزیز حبیبی ینگجه به عنوان سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی معارفه شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر حسین سیمائی صراف معاون حقوقی و امور مجلس وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه مشاهده همگرایی در استان اردبیل خوشحال کننده است، گفت: بخشی از تاریخ و حکومت تشیع در اردبیل اتفاق افتاده است که به همین دلیل اردبیل به گردن همه ما حق دارد.
وی با بیان اینکه این خطه تاریخی و کهن، عالمان بزرگی را پرورش داده اند، افزود: یکی از این عالمان، مقدس اردبیلی یا محقق اردبیلی است که در قرن 10 نظراتی داشته است که امروز روشنفکران دینی به آن رسیده اند.
سمائی صراف با اشاره به اینکه استقلال نعمتی است که خداوند به هر کسی نداده است، تصریح کرد: برخی از نهادها باید مستقل باشند که دانشگاه جزو همین دستگاه ها است.
معاون حقوقی و امور مجلس وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه دانشگاه باید به دو دلیل مستقل باشد، ادامه داد: دلیل اول این است که دانشگاه از چالش های بیرونی دور باشد و دلیل دوم هم آن است که نیروهای موثر و کارآمد را برای توسعه دانشگاه به کار گیرد.
وی با بیان اینکه هر چقدر دانشگاه مستقل باشد به همان اندازه کاراتر خواهد بود، اظهار کرد: دانشگاه باید یافته های علمی را بدون ملاحظه به جامعه ارائه دهد.
سیمایی صراف با بیان اینکه دانشگاه برای رفع نیازمندی ها تاسیس شده است، اضافه کرد: قرار نیست که دانشگاه یک محیط ایزوله بدون توجه به مسائل بیرونی باشد بنابراین انتظار می رود که دانشگاه و دانشگاهیان برای حل مسائل راهکار ارائه دهند.
معاون حقوقی و امور مجلس وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ابراز امیدواری کرد: حضور بهنامجو به عنوان استاندار اردبیل با نگاه کاربردی به مسائل علمی سبب شود که دانشگاه کاربردی تر شود و استاندار مجبور نباشد برای رفع مشکلات استان به بیرون از استان اردبیل مراجعه کند.
وی با اشاره به اینکه دغدغه های فرهنگی دکتر صادقی رئیس سابق دانشگاه کمتر از دغدغه های مدیریتیش نبود، اظهار کرد: برای یک استاد تمام، کار مدیریتی و اجرایی کار سختی است.
سیمائی صراف تصریح کرد: امیدواریم معیار برای دکتر حبیبی عقلانیت جمعی و قانون باشد و قانون برای کنار گذاشتن سلیقه ها تدوین شده است و برای دوری از تشتت ها باید قانون را محور و معیار قرار داد.
مهندس اکبر بهنام جو استاندار اردبیل با بیان اینکه سرپرست جدید دانشگاه باید بتواند خانواده بزرگ دانشگاه را در راستای ماموریت های خودش جلو برده و از پتانسیل های تمام اساتید استفاده کند، گفت: دانشگاه باید برای استان فرهنگ ساز باشد و علاوه بر آن باید در زمینه رفع مشکلات بیرون از دانشگاه هم تاثیرگذار باشند.
وی با بیان اینکه در استان به تمام دانشگاه ها نیازمند هستیم، ادامه داد: دانشگاه خوب باید هر روز نوآوری داشته باشد و در استانی مانند استان اردبیل که دارای پتانسیل های زیاد در حوزه های مختلف است باید این نوآوری ها بیشتر هم باشد.
بهنام جو با اشاره به اینکه دانشگاه را جزیره جدا از استان و جامعه نمی دانیم، اضافه کرد: مقالات و تولیدات علمی دانشگاه ها باید به سمت بازار کاربردی و برندسازی سوق داده شوند.
دکتر عزیز حبیبی سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی گفت: امروز رشد علم و فناوری شتاب روز افزونی دارد و این شتاب سبب چالش دانشگاه ها شده است.
وی با بیان اینکه نمی توانیم برنامه ها را راکد نگه داریم، تصریح کرد: باید شتاب رشد دانشگاه بیشتر از شتاب فناوری ها باشد و حتی از این رشد جلوتر باشد.
حبیبی با اشاره به اینکه باید نیازها را شناسایی و پاسخگوی آن نیازها باشیم، اضافه کرد: دومین چالش پیش روی آموزش عالی، تغییر جمعیتی است زیرا زمانی دانشجویان دنبال دانشگاه ها بودند اما الان باید با ارتقای کیفیت خدمات، دانشگاه ها دنبال جذب دانشجویان برتر باشند.
سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: چالش دیگر پیش روی آموزش عالی، انگیزه دانشجویان است زیرا انگیزه دانشجویان با توجه به شرایط فعلی نسبت به قبل کمتر شده است.
وی با اشاره به اینکه در حوزه آموزشی باید توسعه رشته های جدید در دستور کار قرار گیرد، گفت: تقویت و نوسازی آزمایشگاه ها و کارگاه ها؛ افزایش نسبت استاد به دانشجو، سوق دادن پایان نامه ها به سمت حل معضلات جامعه، تقویت مرکز رشد فناوری، همکاری با استانداری و تقویت ارتباط با صنعت و جامعه از جمله برنامه های ارائه شده من به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بوده است.
حبیبی اضافه کرد: ارتقای فرهنگ ایرانی- اسلامی در دانشگاه و قانونگرایی را در دستور کار قرار داده ایم.
دکتر گودرز صادقی رئیس سابق دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه دانشگاه محقق اردبیلی نگین آموزش عالی در استان اردبیل است، اظهار کرد: 4 سالی که در خدمت این دانشگاه بودم با همراهی و همکاری تمامی کارکنان گام هایی موثری برای دانشگاه برداشتیم.
وی با بیان اینکه امروز دانشگاه محقق اردبیلی یک برند است، تصریح کرد: برای ما خدمت در این دانشگاه مایه افتخار است.
صادقی با اشاره به اینکه قبول مسئولیت برای اساتید سود مادی ندارد، ادامه داد: انسان جز با ارزش های معنوی زنده نیست بنابراین اساتید در قبول مسئولیت به مسائل معنوی بیشتر توجه می کنند.
وی با اشاره به اینکه در این 4 سال همکاران نسبت به بنده لطف داشتند، تصریح کرد: طبعا مخالفت هایی هم بوده است که برخی از این مخالفت ها به حق بوده و برخی دیگر به دلیل اطلاعات نادرست بوده است.
رئیس سابق دانشگاه محقق اردبیلی ادامه داد: در دانشگاه، کار فرهنگی اساس است و بقیه مسائل وسیله ای برای آرامش انسان است.
حجت الاسلام و المسلمین عبدالله حسنی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی گفت: مسئولیت ریاست دانشگاه، مسئولیت سنگینی است و از طرف دیگر جامعه توقعات زیادی از دانشگاه دارد.
وی با بیان اینکه دانشگاه باید الگوی جامعه باشد، افزود: دانشگاه جوانان را تربیت می کند و باید این جوانان را سالم پرورش داد.
رئیس دفاتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اردبیل تصریح کرد: فردای کشور از آن دانشجویان امروز است و دانشجویان باید با ارزش های دینی و انقلاب آشنایی پیدا کنند.
حسنی با اشاره به اینکه آرامش و آسایش امروز کشور را مدیون نظام و انقلاب اسلامی هستیم، اظهار کرد: امروز وظیفه ما سنگین است و اگر قدرشناس زمان خویش نباشیم فردا همه مسئول خواهیم بود.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی ادامه داد: خدمت در جمهوری اسلامی در واقع خدمت در مکتب ائمه اطهار است و باید زمینه ظهور حضرت ولیعصر(عج) را فراهم کنیم.
در پایان مراسم با حکم وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر عزیز حبیبی ینگجه به عنوان سرپرست دانشگاه منصوب و از زحمات دکتر گودرز صادقی رئیس سابق دانشگاه تقدیر شد.
 


CAPTCHA
دفعات مشاهده: 2169 بار   |   دفعات چاپ: 293 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر