برگزاری کارگاه «حسگرها برپایه نانوساختارها و مواد زیستی» در دانشگاه محقق اردبیلی

 | تاریخ ارسال: 1397/2/9 - 11:35 | 
کارگاه «حسگرها برپایه نانوساختارها و مواد زیستی» در دانشکده علوم دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر ماندانا امیری عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی در این کارگاه به تبیین کارهای تیم تحقیقاتی خود در استفاده از ساختارهای کربنی در سنسورهای شناسایی کننده ترکیبات بیولوژیکی، دارویی و محیط زیستی پرداخت.
وی گفت: استفاده از نانوذرات کربنی با توجه به قیمت پایین، مساحت سطح و قابلیت عامل دار شدن بالا کاندیداهای خوبی برای ساخت حسگرها در آینده خواهند بود.
پروفسور سابین زونریتز از دانشگاه لیل فرانسه نیز سخنان خود را با توصیفی از ساختار های کربنی شروع و با تمرکز بر کاربرد گرافن اکسید احیا شده برای دارورسانی و درمان ادامه داد و نهایتا نتایج کار تحقیقاتی جهت بارگزاری داروها در گرافن و همراه ساختن دارو با نانو ذرات فلزی و استفاده از نور لیزر جهت تولید گرما و آزادسازی آن در پوست را نشان داد.
دکتر آیت اللهی مهرجردی از دانشگاه اصفهان به سخنرانی با عنوان آپتامرها یک افق روشن در علوم بین رشته ای پرداخت و آپتامرها را اولیگونوکلئوتیدهایی با ظرفیت شناسایی آنتی ژن ها همچون آنتی بادی ها توصیف کرد و به مثال هایی از نانوحسگرهای شناسایی کننده سرطان با منشا کبدی، درمان با حامل های محتوی نانو ذرات طلا و آپتامرها به عنوان جزء شناساگر گیرنده های فولات در استفاده در رادیوتراپی و همچنین  استفاده از باکتری های بی هوازی برای درمان تومورها اشاره کرد.
پروفسور رابح بوخروب از دانشگاه لیل فرانسه نیز در مورد ویژگی های آلوتروپ های کربنی و ساختار و سنتز آنها و پتانسیلشان در کاربردهای اپتیکی، الکترونیک و دارورسانی اشاره کرد.
گفتنی است در ادامه محققان جوان دکتر الهام اسدیان از دانشگاه صنعتی شریف، خدیجه نکوئیان از دانشگاه صنعتی لاپینرانتای فنلاند، عباس صباحی از دانشگاه علوم و صنعت و مهری رضوی از دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان در مورد کارهای تحقیقاتی خود در ساخت و کاربرد حسگرها به سخنرانی پرداختند.


CAPTCHA
دفعات مشاهده: 1853 بار   |   دفعات چاپ: 460 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر