دبیر کمیته HSE دانشگاه محقق اردبیلی: برگزاری 20 کارگاه «ایمنی کار در آزمایشگاه»

 | تاریخ ارسال: 1396/12/19 - 15:28 | 
دبیر کمیته ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) دانشگاه محقق اردبیلی گفت: 20 کارگاه «ایمنی کار در آزمایشگاه» ویژه دانشجویان این دانشگاه برگزار شده است.
دکتر مهدی داوری در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه با اعلام این خبر افزود: الزام گذراندن دوره ‎های آموزشی «ایمنی کار در آزمایشگاه» برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی و کارشناسان دانشگاه در راستای ارتقای آگاهی دانشجویان در حیطه HSE و استقرار فرهنگ ایمنی، بهداشت و محیط زیست در آزمایشگاه ها بسیار مهم و ضروری بوده و این کارگاه ها در سال اخیر به تعداد بیش از 20 مورد در دانشکده ها برگزار شده است.
وی اضافه کرد: در همین راستا یک دوره آموزشی 8 ساعته برای کارشناسان آزمایشگاه ­ها، کارگاه ­ها و یک دوره آموزشی با عنوان «فوریت­ های پزشکی» ویژه اساتید و کارمندان با همکاری مرکز اورژانس اردبیل و مدیریت برنامه، بودجه و تشکیلات دانشگاه در سال جاری برگزار شد.
داوری اضافه کرد: کتاب «آیین‌نامه ایمنی در آزمایشگاه ­ها، کارگاه ­ها و گلخانه­ های دانشگاه محقق اردبیلی» تدوین و چاپ شده است که فرهنگ­سازی مناسب برای استقرار نظام HSE در آزمایشگاه­ ها طی سال گذشته را یادآور می شود.
دبیر کمیته ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) دانشگاه محقق اردبیلی و رییس آزمایشگاه مرکزی ادامه داد: خرید و اهداء بیش از 100 عدد سیفتی ­باکس برای جمع ­آوری پسماندهای بیولوژیک، عفونی و شیمیایی آزمایشگاه­ های دانشکده ­ها و 100 عدد جعبه کمک­ های اولیه برای نصب در کلیه آزمایشگاه­ ها و کارگاه ­های دانشگاه از دیگر اقدامات آزمایشگاه مرکزی در ماه ­های اخیر به شمار می­ رود.
وی ابراز امیدواری کرد: دانشکده­ ها در برگزاری دوره ­های آموزشی و استقرار نظام HSE مشارکت بیشتری داشته باشند تا در آینده نزدیک شاهد پیشرفت­ های چشمگیر‌تر در حوزه سلامتی، ایمنی و محیط زیست دانشگاه باشیم.


CAPTCHA
دفعات مشاهده: 1336 بار   |   دفعات چاپ: 255 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر