قائم مقام رئیس دانشگاه محقق اردبیلی تاکید کرد: ضرورت تداوم ارائه دروس آشنایی با دفاع مقدس و کارآفرینی در دانشگاه ها

 | تاریخ ارسال: 1396/11/18 - 16:00 | 
قائم مقام رئیس دانشگاه محقق اردبیلی به ضرورت تداوم ارائه دروس آشنایی با دفاع مقدس و کارآفرینی در دانشگاه ها تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر محمد نریمانی در جلسه هم اندیشی آشنایی با درس دفاع مقدس در دانشگاه محقق اردبیلی ضمن تبریک دهه مبارک فجر، گفت: امیدوارم این ایام تحولی در ما ایجاد کند و به احیای ارزش های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی کمک کند.
وی به ضرورت تداوم ارائه درس آشنایی با دفاع مقدس در دانشگاه ها تاکید کرد و افزود: از سال 1390 تاکنون دو واحد درس آشنایی با دفاع مقدس در دانشگاه ارائه شده است که مورد استقبال دانشجویان نیز قرار گرفته است.
نریمانی ادامه داد: در سالی که به نام اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال نامگذاری شده است، نباید این درس و چندین درس دیگر از جمله کارآفرینی به عنوان دروس مازاد اعلام شود.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه این معاونت به ارتباط علمی و موثر دانشگاه با صنعت و جامعه اصرار دارد، افزود: در همین راستا احیای ارزش های دفاع مقدس برای ما بسیار ضروری است.
وی تاکید کرد: نه تنها دروس مازاد اعلام شده باید احیا شوند، بلکه باید اجباری شوند؛ چراکه ارزش این دروس بسیار بالاست.
نریمانی با بیان اینکه کتابخانه مرکزی دانشگاه بخشی را برای جمع آوری و ارائه کتب تخصصی دفاع مقدس اختصاص خواهد داد، افزود: موزه تاریخ علوم دانشگاه نیز نسبت به ایجاد گالری دفاع مقدس اقدام خواهد کرد.
قائم مقام رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با تاکید بر برگزاری سالانه نشست علمی تخصصی برای حفظ ارزش های دفاع مقدس با همکاری دانشگاه ها، گفت: اساتید و دانشجویان نیز می توانند در همین راستا به امر پژوهش اقدام کنند.
وی خواستار راه اندازی دبیرخانه مشترک در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی استان در این خصوص شد و خاطرنشان کرد: با راه اندازی این دبیرخانه می توانیم به برنامه هایی که به حفظ ارزش های دفاع مقدس کمک کند، انسجام بخشیم.
نریمانی به ضرورت توجه ویژه به روانشناسی و مدیریت در دفاع مقدس تاکید کرد و افزود: طی دو سال اخیر شخص رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در راهیان نور دانشجویی حضور یافته اند که این عمل اثربخشی آنرا در بین دانشجویان افزایش داده است. همچنین طی دو سال اخیر قرارگاه مرکزی راهیان نور دانشجویی استان اردبیل مقام اول و دوم کشور را کسب کرده است.
سرهنگ احمد یارمحمدی مدیر آموزش بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه طبق فرمایش امام خمینی(ره)، ما هر روز در جنگ برکاتی داشتیم که در همه صحنه ها از آن بهره جسته ایم، افزود: گفتمان دفاع مقدس برای فرهنگ جهاد و ایثار بسترسازی می کند.
وی با تاکید بر اینکه باید حداقل کف اطلاعات را از دفاع مقدس داشته باشیم، افزود: انتظار می رود برای کارکنان دانشگاه ها با اولویت اساتید، کادر آموزشی و کادر اداری دوره های 12 ساعته آشنایی با دفاع مقدس برگزار شود.
یارمحمدی با اشاره به تلاش های انجام شده برای درس آشنایی با دفاع مقدس، تصریح کرد: برگزاری 29 کارگاه تربیت مدرس متمرکز برای بیش از 3 هزار داوطلب و گذراندن بیش از 4 میلیون طلبه، دانشجو و کارمند دولت از مهر 87 تا بهمن 96 از این جمله هستند.
مدیر آموزش بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه برای اولین بار مفاهیم دفاع مقدس به صورت نظام مند و علمی، وارد دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی دولتی و غیر دولتی شده که بایستی تقویت و توسعه داده شود، افزود: بیش از 3 هزار نفر استاد این درس نیز در مراکز دانشگاهی و موسسات آموزش عالی ساماندهی شده اند.
 


CAPTCHA
دفعات مشاهده: 1326 بار   |   دفعات چاپ: 306 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر