معاونت فرهنگی و اجتماعی

EN | AR | AZ |

برگزاری برنامه عزاداری به مناسبت شب اربعین به همت هیأت مکتب الشهداء در دانشگاه محقق اردبیلی برگزاری برنامه عزاداری به مناسبت شب اربعین به همت هیأت مکتب الشهداء دانشجویان در دانشگاه محقق اردبیلی

برگزاری برنامه عزاداری به مناسبت شب اربعین به همت هیأت مکتب الشهداء در دانشگاه محقق اردبیلی
به گزارش خبرنگار معاونت فرهنگی و دانشجویی، برنامه عزاداری به مناسبت شب اربعین امام حسین علیه السلام به همت هیأت مکتب الشهداء دانشجویان روز پنج شنبه  ۱۸  آبان ۹۶ ساعت ۸ بعد از ظهر در مسجد دانشگاه محقق اردبیلی  برگزار شد.
در ابتدا برنامه با قرائت زیارت اربعین توسط مجید فقیهی  آغاز شد.
در ادامه برنامه حجت الاسلام معاضدی در باره ارزش زیارت اربعین نقل قولی آیت الله بهجت به این مضمون گفت: «امام زمان (عج) هنگام ظهور خود را با نام حسین و با شعار یالثارت الحسین معرفی خواهد کرد».
وی افزود: این اتفاق هم اکنون درحال به وقوع پیوستن است و بیش از بیست میلیون نفر با پای پیاده از همه جای دنیا به زیارت امام حسین(علیه السلام ) مشرف می­شوند.
ایشان بیان کرد: هر کس با حسین باشد به کمال و به پیامبران نزدیک می­شود و هر کس با حسین نباشد از پیامبران فاصله می گیرد.
حجت الاسلام معاضدی در ادامه سخنان خود با ذکر این مورد که زیارتنامه امام حسین (علیه السلام ) توسط امام صادق(علیه السلام) نگارش شده است،حدیثی از آن بزرگوار آورد با این مضمون که « هر کس به نیت زیارت امام حسین(علیه السلام) از خانه خارج شود برای هر قدمش یک ثواب به او داده و یک گناه از وی پاک میشود.
وی اضافه کرد: هرکس امام حسین را زیارت کند گناهانش پاک می­شود و باید مراقب باشد که دیگر به مسیر گناه باز نگردد.
 
ایشان در پایان با ذکر این مطلب که امام حسین (علیه السلام ) چراغ هدایت اسلام است، افزود: یکی از دلایل این مطلب آن است که امام حسین برای جلوگیری از جهل در واقعه کربلا حتی با تک تک افراد شاخص دشمن صحبت کرده و آنان را به راه راست دعوت نمود.
در ادامه برنامه عزاداری، مداحی توسط اکبر عطایی به مناسبت اربعین  امام حسین علیه السلام پایان یافت.


دفعات مشاهده: 588 بار   |   دفعات چاپ: 195 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر



CAPTCHA