موارد مهم در ارزشیابی اساتید

 | تاریخ ارسال: 1402/3/3 - 10:20 | 
هدف از انجام ارزشیابی
به منظور ارتقای کیفیت عملکرد آموزشی استادان در ابعاد مختلف اعم از روش تدریس، شئون مدرسی، توان علمی، اداره کلاس، علاقه مندی به امر آموزش و رعایت مقررات آموزشی فرایند ارزشیابی انجام می گیرد.
موثر بودن ارزشیابی ها در وضعیت استادان
نتایج حاصل از ارزشیابی تدریس اساتید توسط دانشجویان در مواردی متعددی از جمله ارتقا مرتبه علمی، تبدیل وضعیت، تمدید قرارداد استخدامی اعضای هیئت علمی و در انتخاب استاد نمونه و سرآمد آموزشی مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین از یافته های ارزشیابی ها در برگزاری کارگاه های آموزشی مورد نیاز در راستای توانمندسازی اساتید، تذکر و جلوگیری از تدریس مدرسان مدعو با نتایج ارزشیابی نامناسب استفاده می شود.
اطلاع رسانی در خصوص بازه زمانی انجام ارزشیابی
ارزشیابی اساتید قبل از امتحانات پایان ترم و در حدود ۲۰ روز در سیستم آموزشی گلستان فعال می شود و از طریق درج اطلاعیه ارزشیابی در صفحه اول سیستم گلستان،وبسایت دانشگاه، فضاهای مجازی مختص دانشجویان و سیستم پیامکی طی نامه نگاری به دانشکده ها و معاونت های مربوطه به دانشجویان دانشگاه اطلاع رسانی می شود.
محرمانه بودن ارزشیابی ها
فرم های ارزشیابی به صورت محرمانه در پروفایل سیستم گلستان دانشجویان فعال می گردد و سیستم ارزشیابی به گونه ای طراحی شده است که نظرات شخصی دانشجویان برای هیچ فردی حتی برای کارشناسان مدیریت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت امکان پذیر نیست.
امکان مشاهده نمرات ارزشیابی دانشجویان توسط اساتید
اساتید فقط می توانند میانگین نمره ارزشیابی دانشجویان کلاس درس را مشاهده نمایند و  آنهم زمانی امکان مشاهده گزارش های ارزشیابی درس برای اساتید امکان پذیر می شود که وضعیت قفل نمره پایان ترم داده شده به دانشجویان در درس به وضعیت قفل آموزش برسد (بعد از وضعیت قفل استاد و قفل دانشکده) که در این صورت نمره درس توسط استاد تایید شده و امکان تغییر نمره داده شده به دانشجو در سیستم امکان پذیر نیست.
مشاهده و دریافت گزارش های ارزشیابی توسط اساتید
 اساتید می توانند نتایج و گزارش های ارزشیابی را بعد از تغییر وضعیت قفل نمرات پایان ترم دروس به حالت قفل آموزش در سیستم گلستان مشاهده نمایند. همچنین گزارش های ارزشیابی به دانشکده مربوطه استاد برای بهره برداری لازم از جمله تخصیص دروس در گروه های آموزشی ارسال می گردد.
عدم تکمیل فرم های ارزشیابی توسط دانشجوان
در صورت عدم تکمیل فرم های ارزشیابی توسط دانشجویی، هیچ گونه دسترسی به امکانات سیستم آموزشی گلستان از جمله دریافت کارت ورود به جلسه امتحانی و مشاهده نمرات نخواهد داشت.
مزایای مشارکت دانشجویان در فرایند ارزشیابی اساتید در پایان نیمسال
از آنجایی که نتایج ارزشیابی ها در ارتقا مرتبه علمی، تبدیل وضعیت استخدامی و تمدید قرارداد استخدامی اعضای هیئت علمی، ادامه همکاری مدرسین مدعو و ... مورد استفاده و بهره برداری قرار می گیرد لازم است دانشجویان گرامی با دقت فراوان به سوالات ارزشیابی کیفیت تدریس دروس اساتید خود در قالب شاخص های توان علمی، توان آموزشی عمومی، توان آموزشی اختصاصی و آداب و رفتار اجتماعی پاسخ دهند که این خود منجر به افزایش کیفیت خدمات آموزشی دانشگاه و ارائه خدمات مطلوب به دانشجویان خواهد شد.

دفعات مشاهده: 666 بار   |   دفعات چاپ: 97 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر