شرح وظایف گروه تشکیلات و تحول اداری و بهره وری

 | تاریخ ارسال: 1396/11/3 - 12:24 | 
  • مطالعه و بررسی و همکاری در اجرای طرح  طبقه‌بندی مشاغل کارکنان.
  • تشخیص و تعیین رسته و  رشته شغلی پست‌های سازمانی دانشگاه با توجه به طرحهای طبقه‌بندی مشاغل.
  • ایجاد و نگهداری  و به روز رسانی بانک اطلاعاتی
  • مشارکت در جلسات و کمیسیونهای مختلف مورد درخواست و اظهار نظر و ارائه پیشنهادات لازم .
  • اجرای طرح های توانمند سازی نیروی انسانی   از طریق برگزاری  کارگاههای آموزشی،  سمینار و گردهمائی ها
  • مطالعه مستمر مجموعه قوانین و مقررات اداری و استخدامی کشور ، قوانین کار ، بخشنامه ها و تصویب نامه ها به منظور آشنایی کامل در اجرای آنها
  • ارائه گزارشهای ادواری از وضعیت انجام امور محوله
  • انجام امور مربوط به مکاتبات و پیگیری نامه های وارده و صادره
  • ارائه راهکارهای تکمیلی در جهت بهینه سازی سیستم های  مکانیزه مورد استفاده در دانشگاه
  • انجام تشریفات مربوط به تبدیل وضعیت استخدامی پرسنل
  • همکاری و مشارکت در تدوین برنامه استراتژیک دانشگاه
  • اجرای مصوبات شورای تحول اداری
  • مطالعه و  بررسی و ارائه راهکارهای مناسب جهت  تقلیل هزینه و افزایش درآمدهای دانشگاه
  • مقایسه وضعیت موجود دانشگاه با سایر دانشگاهها جهت اطلاع از کسری امکانات و تسهیلات
  • برنامه ریزی و تفکیک و تقسیم صحیح وظایف بین واحدها و جلوگیری از تکرار و تداخل وظایف دانشگاه .
  • تجزیه و تحلیل روش های انجام کار ، بررسی سیستمها و بازنگری روشها و رویه های مورد عمل در دانشگاه
  • مطالعه و بررسی در خصوص تهیه و تنظیم شرح وظایف واحدها و همچنین شرح وظایف پستهای سازمانی دانشگاه و ابلاغ آنها به واحدها پس از تصویب
  • انجام طرحهای مطالعاتی مربوط به اصلاح ساختار و تشکیلات سازمانی ،ساختار نیروی انسانی، فرهنگ سازمانی، سیستمها و رویه های مورد عمل در دانشگاه .
  • انجام طرحهای مطالعاتی برای تعیین اقدامات لازم در مورد اصلاح مقررات و آئین نامه های داخلی دانشگاه
  • پشتیبانی،هدایت و نظارت بر فعالیتهای بهره وری و تحول اداری دانشگاه .
  • تهیه و تنظیم گزارش  از اجرای برنامه‌های تحول‌اداری و بهره وری در دانشگاه.
  • تهیه نمودار تشکیلاتی دانشگاه و دانشکده ها و پیشنهاد آن به هیئت رئیسه و تجزیه و تحلیل مستمر تشکیلات تفصیلی واحدهای دانشگاه
  • پیشنهاد حذف و یا ایجاد پستهای سازمانی و یا تغییر عناوین پستهای سازمانی
  • اقدام به حذف کارهای تکراری و ادغام مراحل بمنظور افزایش کارایی و صرفه جویی در بودجه و نیروی انسانی
  • برنامه ریزی آموزشی برای ارتقاء دانش و توانمندی کارکنان و نیز نیازسنجی آموزشی و نظارت بر اجرای دوره های آموزشی
  • همکاری در اجرا و نظارت بر طرح تکریم ارباب رجوع در دانشگاه
  • مستند سازی فرآیندها و روش های انجام کار
  • کارسنجی و زمان سنجی وظایف و فعالیت ها بمنظور تهیه استاندارد نیروی انسانی مورد نیاز
  • تجزیه و تحلیل مشاغل  موجود دانشگاه
  • بررسی درخواست های کارکنان در ارتباط با نحوه تطبیق با طرح طبقه بندی مشاغل و ارائه رهنمودهای لازم
  • مطالعه و بررسی رویکرد های نوین مدیریتی و تطبیق آنها با شرایط دانشگاه بمنظور بومی سازی و استقرار
  • شناخت و اعمال سیاست ها و خط مشی نظام اداری در زمینه آموزش کارکنان
  • ارزشیابی دوره ها و کارگاههای آموزشی
  • صدور گواهینامه دوره های  برگزار شده
  • بررسی پیشنهادات کارکنان  در اداره امور دانشگاه و تقدیر از ارائه دهندگان پیشنهاد
  • تلاش در فعال نمودن کارگروههای مربوط به تحول اداری و بهره وری
  • تنظیم قرارداد با اساتید مربوطه جهت برگزاری کارگاه و دوره های آموزشی و پیگیری های لازم در این خصوص
  • همکاری با معاونت اداری و مالی و مدیریت منابع  در پیش بینی و برآورد نیروی انسانی مورد نیاز دانشگاه 

دفعات مشاهده: 3928 بار   |   دفعات چاپ: 387 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر