وظایف و اختیارات هیأت ممیزه:
- رسیدگی و اظهار نظر نسبت به صلاحیّت علمی داوطلبان عضویت در هیأت علمی و آموزشی دانشگاه در مراتب استادیاری، دانشیاری و استادی بر اساس ضوابط مصوّب.
- رسیدگی و اظهار نظر درباره ارتقای اعضای هیأت علمی دانشگاه به رتبه های بالاتر، با در نظر گرفتن مقرّرات.
- ارزشیابی کیفیت انجام وظایف آموزشی و پژوهشی اعضای هیأت علمی دانشگاه.
- تشکیل کمیته های تخصّصی برای رسیدگی و اظهار نظر درباره پرونده های داوطلبان عضویت در هیأت علمی دانشگاه.
- فراهم آوردن زمینه همکاری و هماهنگی با هیأت ممیّزه مرکزی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری.
- انجام نظر خواهی از کارشناسان و استادان دانشگاه برای پرونده داوطلبان عضویت در هیأت علمی دانشگاه در صورت لزوم.
- رسیدگی به سایر اموری که در آیین نامه استخدامی اعضای هیأت عملی به عهده هیأت ممیّزه قرار داده شده است.
دبیرخانه هیأت ممیزه دانشگاه امور محوله به شرح ذیل را بر عهده دارد:
- دریافت مدارک تبدیل وضعیت و ارتقاء اساتید و آماده سازی آنها جهت بررسی در کمیسیونهای تخصصی هیأت ممیزه
- برگزاری و تشکیل جلسات کمیسیونهای تخصصی هیأت ممیزه
- اعاده پرونده های تبدیل وضعیت و یا ارتقاء درصورت نقص و یا عدم تصویب در کمیسیونها به دانشکده یا واحد مربوطه
- آماده نمودن پرونده های ارتقاء (درصورت تصویب درکمیسیونها) جهت بررسی در هیأت ممیزه دانشگاه
- تنظیم صورتجلسات و دستور جلسات هیأت ممیزه