معاونت فرهنگی و اجتماعی

EN | AR |

کارگاه آموزشی تورلیدری (راهنمای فن تور)

عنوان برنامه: کارگاه آموزشی تورلیدری(راهنمای فن تور)

مکان: آمفی تئاتر دانشکده ادبیات و علوم انسانی

زمان: ۹۵/۰۲/۱۱بمدت ۳ ساعت

-

چکیده ای از برنامه اجرا شده:

به همت انجمن علمی جغرافیا و برنامه ریزی و با مشارکت انجمن مدیریت جهانگردی کارگاه آموزشی تورلیدری(راهنمای فن تور) در تاریخ ۹۵/۰۲/۱۱ با تدریس بسیار خوب خانم نعیمه حنفی نیری از متخصصین تورلیدری کشور در سالن آمفی‌تئاتر دانشکده ادبیات و علوم انسانی و با حضور بیش از ۷۰ نفر از دانشجویان به مدت ۳ ساعت از ساعت ۱۰ الی ۱۳ برگزار گردید.

ابتدا مدرس(خانم دکتر حنفی)با توضیحاتی در مورد سوابق خود آغاز نمودند و در ادامه به توضیحاتی در مورد نام­های مختلف راهنما در سطح جهان و معرفی انواع راهنما از لحاظ جغرافیایی و انواع وظایف گردشگران پرداختند. وظایف راهنمایان تور در شرایط مختلف برای برخورد مناسب با گردشگر و توریست چطور باید باشد.

چطور می‌توان به عنوان راهنمای گردشگری در ایران فعالیت نمود؟

ثبت نام و شرکت در دوره های زیر نظر سازمان میراث فرهنگی

قبولی دروس،مصاحبه زبان و قبولی و شرکت و قبولی در آزمون جامع که در سطح ملی هر ساله دو بار برگزار می‌شود.

و در ادامه برای فعالیت و انجام تور باید لوح گواهی قبولی،تاییده حراست سازمان میراث فرهنگی،عدم سوء پیشینه و عدم اعتیاد داشت.

ارائه انواع کارت‌های راهنمای تور در جلسه(طبیعت گردی و راهنمای فرهنگی و...)

شرایط شرکت: سلامت جسمی، روحی، روانی داشتن مدرک کارشناسی(هر رشته) و یا اشتغال به تحصیل (آقایان اگر کارت پایان خدمت نداشته باشند کارت پایانی به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد).

ارتباط راهنمایان با سازمان‌های مختلف

از لحاظ قانونی سازمان کار و رفاه اجتماعی(صنف کارگران)

از لحاظ اجرایی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری

نکاتی که هر راهنمای تور باید بداند و در مواقع ضروری باید چه برخوردهایی را داشته باشند.

اشاره به رفتارهایی که راهنما باید از آن دوری کند.

بی میلی به مسافر

از سر باز کردن مسافر         

برخورد سرد               

سر کار گذاشتن مسافر

مغرور بودن            

ضایع کردن مسافر  

و در پایان هم نکات ضروری که هر فرد به عنوان راهنما بداند      

مدیریت زمان،استرس، کنترل اعصاب و ...

AWT IMAGE

***

AWT IMAGE

***

AWT IMAGE



CAPTCHA
دفعات مشاهده: 2308 بار   |   دفعات چاپ: 658 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر