مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه محقق اردبیلی تشریح کرد: برنامه ها و اقدامات صورت گرفته در دانشگاه محقق اردبیلی در خصوص اتصال به پنجره واحد خدمات دانشگاهی کشور
| تاریخ ارسال: 1402/3/17 - 13:50 |
مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه محقق اردبیلی برنامه ها و اقدامات صورت گرفته در این دانشگاه در خصوص اتصال به پنجره واحد خدمات دانشگاهی کشور را تشریح کرد.

دکتر شهرام جمالی ۱۷ خرداد در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه گفت: در راستای اجرای تکالیف مندرج در جزء ۳ بند «و» تبصره ۷ قانون بودجه ۱۴۰۱ با هدف تسهیل ارائه خدمات هوشمند، امکان مشاهده پذیری خدمات الکترونیکی، تحقق اهداف دولت هوشمند، ارائه خدمات دولت الکترونیک به آحاد جامعه و کاهش مراجعات مردمی به دستگاه های اجرایی، کلیه دستگاه های اجرایی از جمله دانشگاه ها و پژوهشگاه ها مکلف به راه اندازی پنجره خدمات هوشمند شده اند، به نحوی که کاربران با یک بار ورود، به تمامی بخش ها و سامانه ها دسترسی یابند.
وی افزود: با توجه به اینکه عمده خدمات دانشگاه ها به دانشجویان و دانش آموختگان و اعضای هیات علمی می باشد، لازم است سامانه ها در این سه بخش دسته بندی و اقدامات لازم جهت اتصال به پنجره هوشمند ملی انجام گردد.
جمالی با اشاره به برنامه ها و اقدامات صورت گرفته در دانشگاه محقق اردبیلی در خصوص اتصال به پنجره واحد خدمات دانشگاهی کشور، تصریح کرد: لیست کلیه سامانه های این دانشگاه که بایستی در پنجره هوشمند قرار بگیرد تهیه شده و امکان سنجی نحوه اتصال آنها بررسی شده است.
مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه محقق اردبیلی گفت: با توجه به اینکه این سامانه ها توسط شرکت های مختلفی توسعه داده شده است، مذاکرات لازم با این شرکت ها جهت فراهم سازی پروتکل اتصال به پنجره هوشمند صورت گرفته است.
وی اضافه کرد: با توجه به مذاکرات انجام شده دو مورد از سامانه ها در مرحله پیاده سازی پروتکل مورد نیاز برای این امر می باشد. همچنین برخی از سامانه های توسعه داده شده توسط کارشناسان فناوری اطلاعات دانشگاه نیز در مرحله ایجاد راهکارهای نرم افزاری برای اتصال به پنجره می باشد.
جمالی با اشاره به چالش ها و موانع پیش روی تحقق تکالیف بالادستی در حوزه فناوری اطلاعات، خاطرنشان کرد: با وجود سامانه های متعدد و با لحاظ اینکه تعدادی از این سامانه ها توسط شرکت های مختلف توسعه داده شده اند، ایجاد هماهنگی و پیاده سازی پروتکل مربوط به پنجره هوشمند توسط این شرکت ها نیاز به زمان بیشتری دارد.
پایان خبر
وی افزود: با توجه به اینکه عمده خدمات دانشگاه ها به دانشجویان و دانش آموختگان و اعضای هیات علمی می باشد، لازم است سامانه ها در این سه بخش دسته بندی و اقدامات لازم جهت اتصال به پنجره هوشمند ملی انجام گردد.
جمالی با اشاره به برنامه ها و اقدامات صورت گرفته در دانشگاه محقق اردبیلی در خصوص اتصال به پنجره واحد خدمات دانشگاهی کشور، تصریح کرد: لیست کلیه سامانه های این دانشگاه که بایستی در پنجره هوشمند قرار بگیرد تهیه شده و امکان سنجی نحوه اتصال آنها بررسی شده است.
مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه محقق اردبیلی گفت: با توجه به اینکه این سامانه ها توسط شرکت های مختلفی توسعه داده شده است، مذاکرات لازم با این شرکت ها جهت فراهم سازی پروتکل اتصال به پنجره هوشمند صورت گرفته است.
وی اضافه کرد: با توجه به مذاکرات انجام شده دو مورد از سامانه ها در مرحله پیاده سازی پروتکل مورد نیاز برای این امر می باشد. همچنین برخی از سامانه های توسعه داده شده توسط کارشناسان فناوری اطلاعات دانشگاه نیز در مرحله ایجاد راهکارهای نرم افزاری برای اتصال به پنجره می باشد.
جمالی با اشاره به چالش ها و موانع پیش روی تحقق تکالیف بالادستی در حوزه فناوری اطلاعات، خاطرنشان کرد: با وجود سامانه های متعدد و با لحاظ اینکه تعدادی از این سامانه ها توسط شرکت های مختلف توسعه داده شده اند، ایجاد هماهنگی و پیاده سازی پروتکل مربوط به پنجره هوشمند توسط این شرکت ها نیاز به زمان بیشتری دارد.
پایان خبر
دفعات مشاهده: 474 بار |
دفعات چاپ: 26 بار |
دفعات ارسال به دیگران: 0 بار |
0 نظر