- اهداف روابط عمومی
بررسی و برنامه ریزی با هدف دستیابی به روش های علمی جهت تداوم ارتباط دوسویه بین مسئولان و کارکنان ارگان ذیربط با سایر اقشار جامعه.
مشورت و ارائه خدمات لازم به منظور برقراری و گسترش امور ارتباطی واحدهای تابعه با مخاطبان
فراهم نمودن زمینه همکاری با رسانه های ارتباط جمعی برای ارتباط مستمر با مسئولان در جهت ارائه دیدگاه ها، رویدادها، برنامه ها و انعکاس آن برای اطلاع عموم مردم
- وظایف اساسی روابط عمومی
- تحلیل و تشریح ارزش ها، ویژگی ها، دیدگاه ها، سیاست ها و برنامه ریزی دانشگاه از طریق:
همکاری با مطبوعات، رادیو و تلویزیون؛
فعالیت های انتشاراتی و تبلیغی؛
مشارکت در برگزاری مجالس، گردهمایی ها و نمایشگاه های داخلی؛
ساخت فیلم و تیزرهای تلویزیونی؛
همکاری و مشارکت در تبلیغات عمومی کشور در رابطه با مقولات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی از طریق:
شرکت در مجامع، ستادها، کمیته های ویژه برگزاری مراسم و مناسبت ها؛
کمک به مراکز و دستگاه های فرهنگی و تبلیغی کشور در چارچوب فعالیت های دانشگاه؛
- جمع آوری و تمرکز اطلاعات و اخبار مربوط به فعالیت ها، اقدامات، طرح ها و برنامه های دانشگاه به منظور تنظیم سیاست های خبری و تبلیغاتی و اجرای طرح های انتشاراتی و آماده نمودن اذهان عمومی از طریق:
جمع آوری هرگونه اخبار و اطلاعات مورد نیاز؛
برقراری ارتباط مستقیم با مردم و رسانه های خبری؛
حضور در گردهمایی ها؛
دریافت گزارش فعالیت ها ، طرح ها و برنامه های دوایر مختلف دانشگاه؛
فراهم آوردن زمینه تفاهم متقابل مردم و مسئولان از طریق؛
برگزاری مصاحبه با وسایل ارتباط جمعی؛
برگزاری ملاقات عمومی؛
برپایی سخنرانی؛
سفرها، بازدیدها و ملاقات ها؛
ایجاد حسن رابطه بین کارکنان و مسئولان دانشگاه از طریق برقراری جلسات داخلی؛
تهیه و تدوین اخبار، بیانیه ها، اطلاعیه ها، آگهی ها و پیام های دانشگاه و ترتیب دادن نشر و انعکاس آن در رسانه های جمعی؛
بررسی مطالب مطروحه در وسایل ارتباط جمعی و مجامع عمومی در رابطه با فعالیت های دانشگاه به منظور اطلاعرسانی، انعکاس به مسئولین و در صورت لزوم پاسخگویی به آنها؛
انجام طراحی های مختلف در زمینه های تبلیغاتی و انتشاراتی؛
آرشیو اطلاعاتی و مطبوعاتی؛
انجام تبلیغات داخلی در حوزه دستگاه مربوطه؛
بررسی دیدگاه ها و سنجش افکار عمومی در چهارچوب وظایف محوله و ارائه نتایج حاصله به مسئولان دانشگاه به منظور اتخاذ روش های مطلوب و تدوین طرح ها و برنامه ها؛
تهیه عکس، اسلاید و فیلم از فعالیت های دانشگاه و ایجاد آرشیو سمعی و بصری؛
انتشار عملکرد دانشگاه؛
مشارکت و برنامه ریزی جهت برگزاری سمینارها، کنفرانسها، نمایشگاهها و میهمانیهای رسمی؛
تحلیل محتوای مطبوعات کشور در خصوص فعالیت های دانشگاه؛
انجام سایر اموری که بر حسب ضرورت از طریق بالاترین مقام دانشگاه جهت اقدام ابلاغ میگردد؛