روابط عمومی

EN | AR |

برگزاری وبینار آموزشی طرح دستیار فناوری در دانشگاه محقق اردبیلی

وبینار آموزشی طرح دستیار فناوری با حضور دانشجویان در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.
به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه، دکتر داود سیف‌زاده معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی در این وبینار به رسالت دانشگاه‌های نسل چهارم (دانشگاه‌های جامعه‌محور) که از مهم‌ترین آن، دانش‌بنیان کردن اقتصاد است اشاره کرد و گفت: کسب جایگاه مناسب دانشگاه  محقق اردبیلی در رتبه‌بندی‌های معتبر دنیا در نتیجه دستاوردهای چشمگیر علمی و پژوهشی است.
وی اضافه کرد: ضمن انجام فعالیت‌های پژوهشی باید به سمت فناوری نیز حرکت کرد که در همین راستا معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، شیوه‌نامه‌های تدوین شده در خصوص طرح‌های سه‌گانه مرتبط با فناوری را به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی و پژوهشی و نیز پارک‌های علم و فناوری ابلاغ کرده است.
دکتر مهدی داوری رئیس مرکز ارتباط علمی با جامعه و کارآفرینی دانشگاه محقق اردبیلی هم گفت: در طرح دستیار فناوری ابلاغ شده توسط وزارت علوم، دانشجویان به مدت شش ماه در یکی از واحدهای فناوری پارک علم و فناوری به کسب مهارت و تجربه مشغول می‌شوند.
وی با بیان اینکه دانشجو ۳۰۰ ساعت در واحد یاد شده مشغول شده و در پایان، گواهی مهارت‌آموزی دریافت می‌کند، افزود: برای دانشجویان مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به ترتیب مبالغ ده میلیون ریال، بیست میلیون ریال و سی میلیون ریال کمک مالی پرداخت می‌شود.
داوری با بیان اینکه ثبت‌نام از اول تا بیستم خردادماه در سامانه parkintern.ir  انجام می‌شود، اضافه کرد: پارک علم و فناوری استان از ۲۱ خرداد تا ۲۶ تیرماه  مدارک متقاضیان را ارزیابی و نتیجه را در ۲۸ تیر اعلام می‌کند که در صورت تأیید، متقاضیان از اول مرداد تا سی‌ام دی‌ماه دوره شش‌ماهه را می‌گذرانند.
داوری با اشاره به «طرح گرنت فناوری» وزارت علوم ادامه داد: این طرح ۳ شاخه دارد و شاخه نخست طرح جوانه است که مخاطبانش دانشجویان تحصیلات تکمیلی، اعضای هیئت‌علمی و پژوهشگران هستند و این گرنت به رساله‌ها و پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی‌ تعلق می‌گیرد که با رویکرد نوآورانه و فناورانه پاسخگوی نیازهای تحقیقاتی جامعه باشند.
به گفته داوری، شاخه دوم طرح شکوفایی است که مخاطبانش آزمایشگاه‌های تحقیقاتی و اعضای هیئت‌علمی هستند و این گرنت نیز به نمونه محصول قابل تجاری‌سازی تعلق می‌گیرد و شاخه سوم، طرح رشد نام دارد که شرکت‌های زایشی که از دل دانشگاه‌ها خارج شده و در مراکز رشد مستقر می‌شوند، مخاطب این طرح‌اند.
رئیس مرکز ارتباط علمی با جامعه و کارآفرینی دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به «شیوه‌نامه اجرایی هدفمندسازی پایان‌نامه‌ها و رساله‌های تحصیلات تکمیلی (پارسا)»  تشریح کرد: در این شیوه‌نامه مشوق‌هایی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی پیش‌بینی‌شده که از جمله آن اختصاص نمره به پارسای کاربردی برای کفایت علمی و امتیاز ویژه پارسای کاربردی در انتخاب پایان‌نامه/رساله برتر، انتخاب موضوعات تقاضامحور و همراه با قرارداد حمایت از طرف صنایع و دستگاه‌های اجرایی هستند.
پایان خبر



CAPTCHA
دفعات مشاهده: 387 بار   |   دفعات چاپ: 36 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر