EN | AR | AZ | | ورود

اعضا - علی رضایی شریف


:: فهرست بخش ها ::
:: ::
:: دکتر علی رضایی شریف | برگشت به صفحه کارنامه علمی | [نسخه ویژه چاپ] ::
مقالات چاپ شده

بررسي ويژگي‎هاي روانسنجي مقياس افسردگي دانشجويان (USDI) در مقطع کارشناسي دانشگاه تهران. چاپ در مجله علمي پژوهشي مطالعات روانشناختی
آزمون تجربی مساله اجتماعی پیوند با مدرسه در بین دانش آموزان ابتدایی. جاپ شده در مجله علمي پژوهشي مطالعات جامعه شناسی دانشگاه تهران.
مقايسه مشکلات هيجاني _ رفتاري نوجوانان پناهنده و ساکن در مناطق جنگي افغانستان. جاپ شده در مجله علمي پژوهشي روان شناسي معاصر.
نقش معرفت‏ شناسی فلسفی در تحقیقات. چاپ در نشریه علمی پژوهشی کتابداری دانشگاه تهران.
بررسي ديدگاه‏هاي دانش ‏آموزان پيرامون پيوند با مدرسه؛ یک مطالعه کیفی. چاپ در مجله علمي پژوهشي روانشناسی.
نقش کتابخانه‏ هاي آموزشگاهي در پيوند با مدرسه و عملکرد تحصیلی دانش ‏آموزان. چاپ در نشریه علمی پژوهشی کتابداری دانشگاه تهران.
همبسته‎هاي هويت يابي فردي در دانش آموزان دختر مقطع متوسطه‎ي شهرستان اردبيل. چاپ در نشریه علمی پژوهشی روانشناسی مدرسه. دوره 1، شماره 2، ص 21-38
بررسي ويژگي هاي روان سنجي مقیاس مشكلات يادگيري کلوریدا (CLDQ).چاپ در نشریه علمی پژوهشی ناتوانائی‏های یادگیری. دوره 1، شماره 1.
بررسی موانع بکارگیری فن‎آوری اطلاعات و ارتباطات در فرآيند يادگيری/ياددهی. چاپ در فصل نامه راهبردهای آموزش. دوره ۵، شماره ۱، بهار 91
تحلیل عاملی تاییدی مقیاس ارتباط با مدرسه، معلم و خانواده در دانش آموزان. چاپ در مجله روانشناسی تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی
ساخت و آماده‎سازي پرسشنامه پيوند با مدرسه (SBQ) در  دانش آموزان. چاپ در مجله روانشناسی مدرسه، دوره 3 شماره 1 بهار 1393.
تاثیر برنامه آموزش فلسفه برای کودکان بر مهارت های معناداری، ابهام، هماهنگی در تفکر انتقادی دانش آموزان. فصلنامه فلسفه و کودک. تابستان 1393. 
رابطه سبک مدیریت کلاس و انگیزه پیشرفت با یادگیری خود گردان دانش‌آموزان دوره متوسطه شهرستان مرند. فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی. سال هشتم، شماره چهار، زمستان 1393
تحلیل عاملی تأییدی مقیاس گرایش به تفکر انتقادی در دانش ‏آموزان. مجله تفکر و کودک. دوره 6، شماره 11، تابستان و پاییز 1394
بررسی شاخص های تعیین کننده مفهوم شادی در طراحی پاتوق های شهری (محدوده مورد مطالعه: منطقه یک شهر اردبیل). مجله علمی پژوهشی انجمن علمی معماری و شهرسازی ایران. شماره 10- پاییز و زمستان 1394
بررسی آموزش اثربخشی یادگیری مشارکتی از نوع جیگ ساو بر خود تنظیمی و انگیزش تحصیلی دانش آموزان ابتدایی. دوره 7 شماره 2، زمستان 1394،
اثربخشی آموزش مهارت های زندگی بر سازگاری زناشویی و کاهش خشونت خانگی علیه زنان. مجله روانشناسی و روانپزشکی شناخت. سال سوم. شماره 2. سال 95
اثربخشی بازی درمانی مبتنی بر رویکرد شناختی رفتاری در بهبود عملکرد ریاضیات و خواندن دانش آموزان دارای حساب نارسایی و ناراسا خوانی. مجله ناتوانایی های یادگیری. بهار 95. دوره 5 شماره 3.
اثربخشی آموزش سبک زندگی مبتنی بر مهدویت در بهزیستی روانشناختی و معنوی دانش آموزان. مجله مشرق موعود. شماره 41
مقایسه نظارت والدینی، هم نشینی با همسالان بزهکار و رفتارهای پرخطر در نوجوانان پسر تک والد و دو والد. مجله پژوهش و سلامت.
بررسی ویژگی های روانسنجی پرسشنامه تدریس تحول آفرین . تدریس پژوهی
رابطه پرخاشگری و ترتیب تولد در کارکنان نیروی انتظامی. فصلنامه طب انتظامی
اثربخشی رفتاردرمانی شناختی استعاره ای بر افسردگی و تاب آوری زنان مطلقه. فصلنامه مددکاری اجتماعی. 1398؛ 5 (1). 5-12.

تحليل چند سطحي ارتباط دانش آموزان با مدرسه از مقطع ابتدایي تا متوسطه. مجله روانشناسی زمستان 1395
اثربخشی روش تلفیقی آموزش شناختی رفتاری والد محور کوتاه مدت و تقویت دقت در درمان نارساخوانی و بهبود عملکرد فضایی دانش آممزان نارساخوان. مجله ناتوانایی های یادگیری. دوره 6 شماره 1 پاییز 95. 40- 59

عوامل موثر بر ارتقای پیوند اجتماعی شهروندان با طراحی تئاتر آیینی در محیطهای شهری؛ مطالعه موردی اردبیل. مطالعات فرهنگ ارتباطات. پاییز 1395

بررسی مقدماتی ویژگی‌های روان‌سنجی پرسش‌نامه بنیان‌های اخلاقی، فصلنامه روانسنجی. دوره 5، شماره 18، پاییز 1395، صفحه 99-115
بررسی اعتبار و روایی نسخه فارسی پرسشنامه اضطراب سلامت در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی. فصلنامه اندازه گیری تربیتی. دوره 7، شماره 27، بهار 1396، صفحه 147-160
عوامل مؤثر در ارتقای مؤلفه‌های حس مکان در جابجایی بافت روستاهای آسیب‌دیده پس از زلزله (موردمطالعه: روستای کنزق شهرستان اردبیل). فصلنامه پژوهشهای روستایی. دوره 9، شماره 2، تابستان 1397،
ویژگیهای روانسنجی پرسشنامه فرهنگ مدرسه. فصلنامه مطالعات آموزشی و آموزشگاهی. دوره 6، شماره 16، بهار و تابستان 1396، صفحه 63-88
عوامل ارتقادهنده‌ی رضایتمندی در پاتوق‌های شهری و رابطه‌ی آن با ویژگی‌های جمعیت‌شناختی. پژوهشهای روانشناسی اجتماعی. دوره 6، شماره 22، تابستان 1395
بررسی ویژگی‌های روان‌سنجی مقیاس خودکارآمدی در یادگیرندگان زبان انگلیسی. راهبردهای شناختی در یادگیری. دوره 5، شماره 9، پاییز و زمستان 1396، صفحه 83-102
بررسی رابطه بین اخلاق کاری و تعهد به تغییر با میانجی گری اشتیاق شغلی در بین معلمان مقطع ابتدایی. مشاوره شغلی و سازمانی. دانشگاه شهید بهشتی
اثر بخشی آموزش مهارت های زندگی بر سازگاری زناشویی و کاهش خشونت خانگی علیه زنان ، مجله روانشناسی و روانپزشکی شناخت
عوامل سازمانی و اقتصادی موثر بر بالندگی منابع انسانی در نظام آموزشی، مجله راهبردهای آموزش در علوم پزشکی
بررسی مقدماتی خصوصیات روانسنجی مقیاس چند بعدی رفتار بی توجهی: فرم کودکان. فصلنامه اندیشه های نوین تربیتی
نقش خودکنترلی، ابراز وجود و افسردگی در گرایش به اعتیاد دانشجویان. فصلنامه دانش انتظامی
اعتباريابي مقياس صلاحيت چندفرهنگي روانشناسي مدرسه در مشاوران مدارس. فصلنامه اندازه گیری تربیتی. دوره 7، شماره 25، پاییز 1395، صفحه 29-47 
رواسازی و اعتباریابی پرسش‌نامه تدریس تحول‌آفرین (TTQ) در بین دانش آموزان. روانشناسی مدرسه. دوره 7، شماره 2 - شماره پیاپی 26، تابستان 1397
مقایسه راهبردهای یادگیری شناختی، فراشناختی و برنامه‌ریزی شناختی در دانش‌آموزان دارای اختلال ریاضی با دانش‌آموزان عادی. مجله ناتوانای های یادگیری. دوره 8، شماره 1 - شماره پیاپی 28، پاییز 1397، صفحه 7-22
تحلیل عوامل موثر روان‌شناختی بر مهارت های حسابرسان (مطالعه موردی حسابرسان دیوان محاسبات ).  دانش حسابرسی. ۱۳۹۷; ۱۸ (۷۲) :۲۳۱-۲۵۰
اعتبار سنجی مقیاس اضطراب اطلاع یابی در دانشجویان. نشریه تحقیقات کتابداری و اطلاع رسانی
نقش میانجی سکون‏زدگی شغلی در رابطه بین ویژگیهای فردی و تنبلی سازمانی در بین معلمان مدارس ابتدایی. دوره 6، شماره 2، پاییز و زمستان 1397، صفحه 167-187
اعتبار یابی مقیاس صلاحیت چند فرهنگی روانشناسی مدرسه در مشاوران مدرسه، فصلنامه اندازه گیری تربیتی دوره 7، شماره 25، پاییز 1395، صفحه 29-47 
مطالعه کیفی: شناسایی مولفه های دانشگاه کارآفرین. مجله توسعه اموزش جندی شاپور. تابستان 1398
شناسایی عوامل و شاخص‌های سنجش فرهنگ کیفیت (QC) در دانشگاه فرهنگیان. فصل نامه مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی. تابستان 1398

فرهنگ کیفیت در دانشگاه فرهنگیان؛ ارائه مدلی بر پایه نظریه داده‌بنیاد. فصلنامه علمی پژوهشی راهبرد فرهنگ. زمستان 1397
عوامل و مؤلفه‌های مؤثر بر توسعه حرفه‌ای دبیران مدارس اردبیل (تحقیق کیفی با تأکید بر روش گروه های کانونی). فصلنامه روانشناسی مدرسه
مدل سازی رهبری مدیران مدارس بر اشتیاق شغلی معلمان به واسطه فرهنگ مدرسه، توانمندسازی و ویژگی های شغلی. فصلنامه مدیریت و برنامه ریزی در نظامهای آموزشی
شناسایی مؤلفه‌های محیط کالبدی مدارس با رویکرد یادگیری مشارکتی نمونه موردی: مدارس پسران دوره اول متوسطه شهر تبریز. نشریه فن آوری آموزش
رابطه‌ی بین هوش اجتماعی و خودکارآمدی با سبک حل مسأله‌ی خلاق دانش‌آموزان،ابتکار و  خلاقیت در علوم انسانی، تابستان 1398

اثربخشی درمان مبتنب بر پذیرش و تعهد (ACT) بر سازگاری زناشویی و کاهش خشونت علیه زنان
مدل سازی نقش رهبری‌آموزشی مدیران از طریق فرهنگ مدرسه در اشتیاق شغلی معلمان. مجله رهیافت نو در مدیریت آموزشی
مقایسه اشتیاق تحصیلی، خلاقیت هیجانی و خودکارآمدی تحصیلی در بین دانش‌آموزان تیزهوش دختر و پسر. فصلنامه علمی - پژوهشی پژوهشهای مشاوره. پاییز 1398
ارزیابی مؤلفه‌های مؤثر بر پیوندهای اجتماعی در مرکز محله‌های شهر اردبیل. مطالعات مدیریت شهری. 1398
تنظیم هیجان در بیماران سایکوسوماتیک: مطالعه کیفی. فصلنامه علمی پژوهشی شناخت 8 (1), 121-133‎
تبیین نارضایتی جنسی در زوجین شاغل: یک مطالعه پدیدارشناسی‎.مجله سلامت و مراقبت 22 (4), 358-372‎
مقایسۀ اثربخشی درمان بافت نگر انصاف محور و درمان هیجان مدار بر کیفیت و تعارضات زناشویی‎. مشاوره و روان درمانی خانواده 10 (2), 1-40‎
شناسایی و اولویت بندی موانع توسعه مدرسه کارآفرین از دیدگاه مدیران مدارس متوسطه شهرستان اردبیل‎. رهبری آموزشی کاربردی 1 (4), 47-68‎
بررسی اثربخشی درمان بافت نگر انصاف محور مبتنی بر نظریه بوزورمنی-نایج بر افزایش کیفیت و کاهش تعارضات زناشویی در زوجین. فصلنامه علمی-پژوهشی زن و جامعه
تعیین مولفه های ارتباطی زنان چندنقشی دارای سلامت روان یک مطالعه کیفی‎. پژوهشنامه اسلامی زنان‌ و‌ خانواده. 2021/12/11
اثربخشی روایت درمانی با تاکید بر لحظات نوآور بر تاب آوری دختران با خودآسیب زنی بدون قصد خودکشی. نشریه علمی رویش روان شناسی. 2021/12/10
ویژگی‌های روان‌سنجی فرم کوتاه مقیاس احساس گناه بین‌فردی و رابطه آن با اضطراب بیماری کرونا. فصلنامه روان­‌شناسی کاربردی.
بررسی نقش واسطه‌ای ترس از شکست و دشواری تنظیم هیجان در رابطۀ بین کمال‌گرایی منفی با اهمال‌کاری تحصیلی. روان شناسی مدرسه.
اثربخشی درمان نوروفیدبک و تحریک مستقیم فرا جمجمه ای بر چیرگی شناختی کودکان دارای نقص توجه/بیش فعالی. فصلنامه علمی ـ پژوهشی عصب روانشناسی
مقایسه بیان ژن گیرنده های دوپامینرژیک به عنوان نشانگر مولکولی در بیماران افسرده عمده و افراد سالم. فصلنامه علمی ـ پژوهشی عصب روانشناسی
تبیین نارضایتی جنسی در زوجین شاغل: یک مطالعه پدیدارشناسی‎. مجله سلامت و مراقبت.
مقایسة نارسایی هیجانی، خودآگاهی شناختی و اشتیاق به مدرسه در دانش‌آموزان با و بدون اختلال یادگیری خاص. ناتوانی های یادگیری
آزمون مدل تعلق‌پذیری خنثی و سربار بودن در ایده و رفتار خودکشی در دانشجویان: بررسی نقش تعدیلی ناامیدی: یک مطالعه توصیفی مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان 20 (5), 519-538‎
  1. Explanation of organizational citizenship behavior with personality.2010. R Mahdiuon, M Ghahramani, AR Sharif. Procedia-Social and Behavioral Sciences 5, 178-184
  2. Instructional Leadership Effects on Teachers’ Work Engagement: Roles of School Culture, Empowerment, and Job Characteristics. (2019). Center for Educational Policy Studies Journal, https://doi.org/10.26529
  3. Confirmatory factor analysis of the university student depression inventory (USDI). AR Sharif, M Ghazi-Tabatabaei, E Hejazi, MH Askarabad, GR Dehshiri. Procedia-Social and Behavioral Sciences 30, 4-97. 2011
  4. Strategies to reduce the anxiety and depression of nurses in the special wards of COVID-19. M Naeim, A Rezaeisharif, SG Bagvand. Archives of Psychiatric Nursing 34 (6), 529-530. 2020.
  5. The COVID-19 outbreak and behavioral changes, public perceptions and psychological responses in Iran. A Kamran, M Naeim, A Rezaeisharif. Archives of Psychiatric Nursing 34 (6), 458.          2020   
  6. Correlatives of individual identity in high school female students in Ardabil city N Hajloo, AR Sharif, S Vahedi. Journal of School Psychology 1 (2), 21-38.  2012   
  7. Qualitative Study: Identification of entrepreneurial University Components M Safarian Navakhi, A Zahed Babelan, M Moeinikia, A Rezaei Sharif. Educational Development of Judishapur 10 (2), 154-161. 2019
  8. The effectiveness of metaphorical cognitive and behavioral therapy on depression and resilience in divorced women. H Ghamari Kivi, A Rezaii Sharif, F Esmaeli Ghazi Valoii. Quarterly Journal of Social Work 5 (1), 5-12. 2016          
  9. The Relationship Between Internet Addiction and Social Adjustment, and Test Anxiety of the Students of Ardabil University of Medical Sciences M Naeim, A Rezaeisharif, H Zandian. Shiraz E-Medical Journal 21 (11).  2020      
  10. Psychological responses, behavioral changes and public perceptions in the early phase of the COVID-19 outbreak in Iran. M Naeim, A Rezaeisharif, R Naeim, Z Seifi. Archives of Medical Science 16 (1) 2020 
  11. The Relationship between Individual and Organizational Attributes among Elementary School Teachers: The Mediating Role of Job Resilience. G Karimianpour, A Zahid Bablan, A Creator, A Rezaei Sharif. Journal of School Administration 6 (2), 1-16. 2018 
  12. The comparison of academic engagement, emotional creativity and academic self-efficacy in gifted male and female students. A Zahed, A Rezaiisharif, M Shokri. Journal of Counseling Research 18 (71), 100-120. 2019   
  13. The validity and reliability of the Persian version of Health Anxiety Questionnaire among medical students. F Narcissus, F Izadi, K Kariminejad, A Rezaei Sharif. Journal of Educational Measurement 7 (27), 147-160. 2017
  14. The effectiveness of cognitive-behavioral play therapy in Improving mathematical performance and reading in students with math disorder and dyslexia. A Rezaeisharif, N Hajlu, T Haqhgou, M Moradi. Journal of Learning Disabilities 5 (54), 47-58          
  15. The ethics in society during the COVID-19 outbreak in Iran. A Kamran, M Naeim, A Rezaeisharif. Ethics, Medicine, and Public Health 16, 100617. 2021.
  16. Effect of Sexual Relationship Enrichment Educational Program on the Sexual Satisfaction of Dual-Career Couples in Ardabil, Iran (2019): A Case Study S Dargahi, AR Sharif. http://johe.rums.ac.ir/article-1-420-en.html. 2021 
  17. COVID-19 Has Made the Elderly Lonelier. M Naeim, A Rezaeisharif, A Kamran. Dementia and Geriatric Cognitive Disorders Extra 11 (1), 26-28. 2021                    
  18. A comparative analysis of alexithymia, cognitive self-consciousness, and enthusiasm to school in students with and without specific learning disorders. M Naeim, A Rezaei Sharif, F Didar. Journal of Learning Disabilities 9 (4), 114-132. 2020.
  19. Modeling the role of school principals’ instructional leadership in teacher job engagement through school culture. BA Zahed, G Koulaei, M MOEINIKIA, A Rezaeisharif. JOURNAL OF NEW APPROACH IN EDUCATIONAL ADMINISTRATION 10 (339), 1-23.
  20. Comparing parental monitoring, affiliation with delinquent peers, and high-risk behaviors in single-parent and two-parent male adolescents. ZB Shahriar Dargahi , Ali Rezaei Sharif , Javad Khodadadi Sangdeh , Masoud . Research & Health 8 (5), 411-417. 2018
  21. Iranian superwomen's career experiences: a qualitative study MN Beigzadeh, HG Givi, AR Sharif, A Sheykholeslami, L Reisy, BMC women's health 21 (1), 1-15. 2021
  22. Effectiveness of the Cognitive Restructuring Approach on Irrational Beliefs and Hopelessness in Individuals With a Substance Abuse Disorder: A Randomized Controlled Trial. A Rezaeisharif, A Karimi, M Naeim. Addictive Disorders & Their Treatment. 2021
  23. Effectiveness of Acceptance and Commitment Therapy on Reducing Body Image Disorders in Adolescent Girls. A Rezaeisharif, H Cheraghian, M Naeim. Addictive Disorders & Their Treatment. 2021.
  24. Effect of Sexual Relationship Enrichment Educational Program on the Sexual Satisfaction of Dual-Career Couples in Ardabil, Iran (2019): A Case Study. http://johe.rums.ac.ir/article-1-420-en.html
  25. Iranian superwomen's career experiences: a qualitative study. BMC women's health 21 (1), 1-15
  26. Ignorance has Turned COVID-19 Into a Social Stigma. Addictive Disorders & Their Treatment
:: ::