روابط عمومی

EN | AR | AZ |

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی خبر داد: توسعه و بهینه‌سازی زیرساخت‌های شبکه اینترنت دانشگاه محقق اردبیلی

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی از توسعه و بهینه‌سازی زیرساخت‌های شبکه اینترنت دانشگاه در طی یکسال اخیر خبر داد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر جبرائیل رزمجو ۱۶ تیر از توسعه و بهینه‌سازی زیرساخت‌های شبکه اینترنت دانشگاه در جهت ایجاد دانشگاه دیجیتال خبر داد و افزود: در طی یکسال اخیر با تجهیز و ارتقای زیرساختهای ضروری و پشتیبان شبکه داخلی و اینترنت از جمله تهیه چندین دستگاه سرور، سیستم پشتیبان‌گیری ثانویه تحت شبکه و تقویت سیستم برق اضطراری مرکز داده دانشگاه به منظور تامین انرژی برق بدون وقفه در مواقع قطعی برق، طراحی و پیادهسازی راهکارهای مناسب به دنبال پایداری سرویسها، موجب حفظ و بالابردن کیفیت خدمات مجموعه فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی دانشگاه شده است.
وی افزود: توسعه شبکه اینترنت و ایجاد ارتباط فیبرنوری در خوابگاه متاهلین، مجموعه آزمایشگاهها و کارگاه‌های دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه از جمله خدمات ارزشمند دیگر این حوزه میباشد.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی خاطرنشان کرد: با توجه به  عمر بالای تجهیزات سخت‌افزاری در این مجموعه و به منظور ایجاد هم‌افزایی و هم‌راستا شدن با طرح‌ها و پروژه‌های خدمات دولت الکترونیک با رویکرد گذار به دولت هوشمند، با هزینه‌کرد بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال، بخشی از تجهیزات این حوزه نوسازی و ارتقاء یافته است و در حال ارائه خدمات می‌باشد.
وی با بیان اینکه ارتقاء نرم‌افزار به جهت امنیت بیشتر داده‌ها و بهبود کارایی نرم‌افزار در همه حال جزء ضروریات میباشد، تصریح کرد: به این منظور مجموعه نرم‌افزاری دیدگاه به صورت گام به گام در فرآیند ارتقاء قرار گرفته است.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی ادامه داد: حوزه فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی دانشگاه به عنوان قلب تپنده دانشگاه، در مسیر بهینهسازی امور با تاکید بر ارائه خدمات با کیفیت و ایجاد فضایی امن در این حوزه گام برمیدارد.
پایان خبر



CAPTCHA
دفعات مشاهده: 83 بار   |   دفعات چاپ: 1 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر