روابط عمومی

EN | AR | AZ |

مدیر پژوهشی دانشگاه محقق اردبیلی خبر داد: چاپ مقاله عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی در مجله Progress in Materials Science

مدیر پژوهشی دانشگاه محقق اردبیلی از چاپ مقاله دکتر امین بابایی عضو هیات علمی این دانشگاه در مجله Progress in Materials Science خبر داد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر موسی ترابی ۳۰ خرداد با بیان اینکه مقاله دکتر امین بابایی عضو هیات علمی گروه مهندسی شیمی دانشگاه محقق اردبیلی با عنوان Photo-responsive electrospun polymer nanofibers: mechanisms, properties, and applications   در مجله Progress in Materials Science به چاپ رسیده است، گفت: این مجله یکی از معتبرترین نشریات بین‌المللی در حوزه علوم مواد است که با ضریب تأثیر ۳۷.۴ و ضریب تأثیر ۵ ساله ۴۲.۹  جزو ۱۰ مجله برتر این حوزه به شمار می‌رود.
وی با بیان اینکه این مقاله مروری در زمینه تهیه نانو الیاف پلیمری پاسخگو به نور با بررسی نحوه تهیه این نانو الیاف پلیمری هوشمند و کاربردهای وسیع آنها در زمینه‌­های مختلف مثل حسگرها، ضد جعل، موارد پزشکی و دارویی می­‌باشد، ادامه داد: علاقمندان جهت مطالعه این مقاله می‌توانند به آدرس اینترنتی http:// doi.org/۱۰.۱۰۱۶/j.pmatsci.۲۰۲۴.۱۰۱۳۱۲  مراجعه نمایند.
مدیر پژوهشی دانشگاه محقق اردبیلی تصریح کرد: فناوری نانو الیاف پلیمری پاسخگو به نور، در ایران اهمیت بسیاری دارد، زیرا امکان توسعه محصولات هوشمند و چندکارکردی با قابلیت کنترل خواص نوری و شیمیایی را فراهم می‌کند و می‌تواند به افزایش کارآیی انرژی در ساختمان‌ها، ارتقای محصولات پیشرفته و تقویت قدرت رقابتی کشور در عرصه‌های بین‌المللی کمک کند. وی ادامه داد: همچنین این فناوری فرصت‌های جدیدی را برای پژوهش و تحقیق در دانشگاه محقق اردبیلی و داخل کشور ایجاد می‌کند و زمینه تجاری‌سازی دستاوردهای پژوهشی در این حوزه را در استان اردبیل و ایران فراهم می‌آورد.
مدیر پژوهشی دانشگاه محقق اردبیلی با ابراز خرسندی از این موفقیت علمی، ضمن تبریک به این همکار جوان و سایر اعضای هیأت علمی دانشگاه، بر ادامه تلاش‌های محققان دانشگاه در راستای تولید دانش و انتشار آن در مجلات معتبر جهانی تأکید کرد.
پایان خبر



CAPTCHA
دفعات مشاهده: 350 بار   |   دفعات چاپ: 12 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر