روابط عمومی

EN | AR | AZ |

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی خبر داد: درخشش دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه‌بندی جهانی تاثیر تایمز ۲۰۲۴ برای پنجمین سال پیاپی

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی از درخشش این دانشگاه در رتبه بندی جهانی تاثیر تایمز ۲۰۲۴ برای پنجمین سال پیاپی خبر داد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر جبرائیل رزمجو ۲۷ خرداد از کسب رتبه دوم توسط دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه‌بندی جهانی تاثیر تایمز ۲۰۲۴در بین دانشگاه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و رتبه چهارم در بین تمام دانشگاه‌های کشور خبر داد و افزود: رتبه‌بندی تأثیر دانشگاه‌‌های جهان برای ششمین سال متوالی از سوی نظام رتبه‌بندی بین‌المللی تایمز انجام می‌شود که تنها ۲۹ دانشگاه ایرانی موفق به حضور در این رتبه‌بندی شده‌اند.
وی تصریح کرد: دانشگاه محقق اردبیلی ضمن قرار گرفتن در بازه ۸۰۰-۶۰۱ جهانی در رتبه‌بندی کلی تاثیر تایمز ۲۰۲۴ در شاخص Affordable & Clean Energy و همچنین در حوزه‌های  موضوعی کشاورزی و جنگلداری، باستان شناسی، معماری، مهندسی شیمی، مهندسی عمومی، جغرافیا و زمین شناسی، محیط زیست، علوم زمین و دریا و علوم دامپزشکی ( در ۹ موضوع از مجموع ۳۲حوزه موضوعی) جایگاه نخست کشوری را در این رتبه‌بندی به خود اختصاص داده است.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی خاطرنشان کرد: موسسه تایمز دانشگاه‌‌های جهان را بر اساس شاخص‌های ۱۷ گانه اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد (SDGs) ارزیابی می‌نماید که در سال ۲۰۲۴ این ارزیابی برای ۱۹۶۳ دانشگاه مختلف از اقصی نقاط جهان انجام شده است که در سال ۲۰۲۳ این تعداد ۱۵۹۱  دانشگاه بوده است. همچنین در رتبه بندی کلی تاثیر تایمز ۲۰۲۴، دانشگاه وسترن سیدنی در جایگاه اول قرار گرفته است.
وی افزود: موفقیت‌های دانشگاه محقق اردبیلی حاصل عزم راسخ، اراده و تلاش فراوان و پیگیری همه اعضای هیأت علمی اندیشمند، دانشجویان شایسته و خلاق، همکاران پرکار و برنامه ریزی‌های هدفمند دانشگاه در حوزه‌های مختلف از جمله پژوهش، فناوری، آموزش، فرهنگ، امور دانشجویی، عمران و پشتیبانی است.
پایان خبر



CAPTCHA
دفعات مشاهده: 239 بار   |   دفعات چاپ: 12 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر