مدیریت امور پژوهشی

EN | AR |

اهداف و شرح وظایف علم سنجی


     وظایف اداره علم سنجی

  • *تکمیل و به روزرسانی مستمر اطلاعات اعضای هیات‌علمی در سامانه علم‌سنجی

  • *اطلاع‌­رسانی، تبلیغ، آموزش و ترویج استفاده از سامانه علم­‌سنجی اعضای هیات‌علمی
  •  
  • *اصلاح و ادغام و ویرایش اطلاعات اعضای هیات­‌علمی و مقالات ایشان و دانشگاه در بانک­‌های اطلاعاتی
  •                                                                                   
  • *تهیه، انتشار و توزیع گزارشات دوره­ای علم‌­سنجی از اعضای هیات­‌علمی و دانشگاه

  • *پایش تولیدات علمی اعضای هیات‌علمی در سطح دانشکده‌­ها و گروه‌­های آموزشی و انتشار نتایج آن‌­ها
  • *اطلاع­‌رسانی مستمر در مورد شیوه صحیح و کامل آدرس‌دهی نام دانشگاه در مقالات

  • *معرفی و اطلاع‌رسانی در مورد مجلات بی‌‌اعتبار و کم‌اعتبار به اعضای هیات‌علمی و پژوهشگران دانشگاه

  • *پایش مستمر تولید دانش، پژوهش و فناوری دانشگاه و ارائه بازخوردهای عملیاتی برای ارتقای برون‌داد دانشگاه
  • *رصد رتبه کشوری و بین‌المللی دانشگاه در نظام‌­های رتبه­‌بندی بین­‌المللی و ارائه اقدامات الزم برای بهبود آن

  • *تدوین گزارش تولید علمی دانشگاه در بازه‌­های زمانی مختلف در پایگاه­‌های معتبر استنادی معرفی مقالات
  • و محققان پراستناد و برتر دانشگاه در پایگاه‌های استنادی معتبر

  • *کارشناسی و ارزیابی مقالات منتشر شده دانشگاه

  • *بررسی مداوم مجلات علمی دانشگاه بر اساس معیارهای علم‌سنجی

  • * معرفی ایندکس‌های معتبر در حوزه علم سنجی  



    اهداف اداره علم سنجی
 
  • *ارزیابی دقیق انتشارات علمی

  • *بهره وری مناسب از امکانات موجود برای امور پژوهش

  • *برقراری توازن میان بودجه و هزینه های پژوهشی

  • *ایجاد ارتباط میان پژوهشگران و حوزه های پژوهشی

  • *ارزیابی صحیح و رتبه بندی پژوهشگران و مجلات تخصصی
  • *جلوگیری کردن از بروز تقلب‌های احتمالی 
  • *بالابردن جایگاه علمی دانشگاه

  • *رصد تولیدات علمی و فناوری دانشگاه

  • *ارزیابی پژوهشگران دانشگاه با استفاده از شاخص‌­های
  • علم‌سنجی

  • *تلاش در جهت نمایه‌سازی مجلات علمی دانشگاه در نمایه‌های معتبر بین‌المللی همچون
  •  ISI  و Scopus  مطابق با اهداف نقشه جامع علمی کشور

  • *تبیین روند تولید علم و بازدهی پژوهش‌های علمی دانشگاه  




 

 



CAPTCHA
دفعات مشاهده: 447 بار   |   دفعات چاپ: 80 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر