رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در جشن بزرگ انقلاب مطرح کرد: رشد علمی چشمگیر جمهوری اسلامی ایران به واسطه انقلاب اسلامی انجام گرفته است

 | تاریخ ارسال: 1401/11/18 - 18:20 | 
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در جشن بزرگ انقلاب گفت: رشد علمی چشمگیر جمهوری اسلامی ایران به واسطه انقلاب اسلامی انجام گرفته است.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر اسماعیل چمنی ۱۸ بهمن در جشن بزرگ انقلاب در دانشگاه محقق اردبیلی گفت: سالروز پیروزی انقلاب اسلامی جشن ملی و جشن استقلال ملت ایران است و به برکت این انقلاب امروز ایران اسلامی در عرصه های مختلف علمی شاهد موفقیت های روز افزون است.
وی افزود: امروز ایران اسلامی در حوزه های هسته ای و دفاعی در سطح بین المللی حرفی برای گفتن دارد و پیشرفت های کم نظیری در این بخش ها حاصل شده است.
چمنی اضافه کرد: برای نمونه در حوزه دفاعی پهپادهای ایرانی را می توان مثال زد که حتی رادارهای ناتو نیز نمی توانند آنها را ردیابی کنند.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی بیان کرد: در حوزه علمی نیز مقایسه آمارهای قبل و بعد از انقلاب گویا است؛ بطوریکه قبل از انقلاب در کشور ۱۶۰ هزار دانشجو وجود داشت و امروز بیش از ۳ میلیون دانشجو در دانشگاه ها شاغل به تحصیل هستند.
وی اضافه کرد: در حوزه اساتید دانشگاهی نیز یک هزار و ۸۰۰ استاد قبل از انقلاب فعالیت داشتند و بعد از انقلاب نیز ۸۹ هزار استاد در کشور فعالیت دارند و همین موارد سبب شده تا کشورمان جزو ۱۶ کشور برتر تولید کننده علم در دنیا باشد.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حسنی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی نیز گفت: انقلاب اسلامی در سال ۵۷ با رهبری بی همتای حضرت امام خمینی(ره) رقم خورد و این یک انقلاب الهی بود که حضرت امام خمینی(ره) در آن راستا قدم برداشت.
وی افزود: انقلاب ما بر پایه اسلام و سنت های انبیای الهی رقم خورد و مردم ایران در دفاع از اسلام، قرآن و حریم ولایت همراه این انقلاب شدند.
حسنی تصریح کرد: برای شکل گیری و حفظ انقلاب اسلامی خون های بسیاری فدا شده است، لذا اکنون صیانت از انقلاب اسلامی یکی از وظایف همگانی و شرعی است.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی گفت: رعایت حجاب توسط بانوان بهترین کمک برای تداوم بخشیدن به انقلاب اسلامی است و تمام ترفندهای شیطانی دشمنان را محو و نابود می کند.
گفتنی است این جشن به همت پایگاه مقاومت دانشگاه برگزار و اجرای برنامه های مختلف از جمله ایستگاه نقاشی برای کودکان، برگزاری مسابقه و تجلیل کلیه کودکان شرکت کننده در آن، جنگ شادی، موسیقی و غیره از دیگر بخش های این جشن بود.
پایان خبر


CAPTCHA
دفعات مشاهده: 690 بار   |   دفعات چاپ: 63 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر