انعقاد تفاهم نامه همکاری دانشگاه محقق اردبیلی و فرماندهی مرزبانی استان اردبیل

 | تاریخ ارسال: 1401/11/11 - 12:30 | 
تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه محقق اردبیلی و فرماندهی مرزبانی استان اردبیل منعقد شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر اسماعیل چمنی ۱۱ بهمن در مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه محقق اردبیلی و فرماندهی مرزبانی استان اردبیل با اشاره به رشادت های مرزبانان میهن اسلامی ایران با بیان اینکه همانطوریکه مرزبانان در مرزهای جغرافیایی از کشور عزیزمان ایران دفاع می کنند، دانشگاهیان نیز در دانشگاه ها و مراکز علمی و پژوهشی در سنگر علمی در خدمت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند و در سطح ملی و بین المللی در حوزه علم و دانش از کشور دفاع می کنند.
وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب و تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص ارتقای رتبه علمی ایران در سطح منطقه و دنیا، افزود: در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران جزو کشورهای برتر در حوزه علمی بوده و در میان ۵۷ کشور اسلامی نیز در جایگاه دوم قرار دارد.
چمنی انجام کار جهادی در حوزه علم و فناوری را از انتظارات مقام معظم رهبری از دانشگاهیان عنوان و تصریح کرد: امروز دانشگاه محقق اردبیلی با بیش از ۱۳ هزار دانشجو، ۴۰۰ عضو هیات علمی و ۴۰۰ کارمند با حضور در رتبه بندی ملی و بین المللی جایگاه مناسبی دارد و اخیرا نیز در رتبه بندی های گروه و لایدن وارد شده است.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به فعالیت های این دانشگاه در حوزه بین الملل، خاطرنشان کرد: در راستای تحقق دیپلماسی علمی، برای جذب بیش از ۸۵ دانشجوی خارجی در دانشگاه محقق اردبیلی برنامه ریزی شده است.
سردار سیدشاهین اسمعلی فرمانده مرزبانی استان اردبیل با اشاره به پتانسیل و ظرفیت عظیم دانشگاه ها، گفت: دانشگاهیان طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب افسران علمی کشور هستند و در همین راستا نیازمند کمک و مساعدت دانشگاه در برخی حوزه ها هستیم.
وی با بیان اینکه استان اردبیل دارای ۳۶۹ کیلومتر مرز مشترک با جمهوری آذربایجان است، افزود: از ۱۲ شهرستان استان اردبیل ۸ شهرستان مرزی بوده و عمده جمعیت استان نیز در مناطق مرزی مستقر هستند.
گفتنی است در ادامه تفاهم نامه همکاری مشترک میان دانشگاه محقق اردبیلی و فرماندهی مرزبانی استان اردبیل به امضای دکتر اسماعیل چمنی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی و سردار سیدشاهین اسمعلی فرمانده مرزبانی استان اردبیل رسید.
پایان خبر


CAPTCHA
دفعات مشاهده: 460 بار   |   دفعات چاپ: 39 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر