معاون پژوهش و فناوری دانشگاه خبر داد: قرار​​​​​​​ گرفتن ۳ عضو هیات علمی و یک نفر از فارغ التحصیلان دانشگاه محقق اردبیلی در زمره پژوهشگران پراستناد یک درصد برتر جهان

 | تاریخ ارسال: 1401/8/30 - 12:22 | 
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی از قرار گرفتن ۳ عضو هیات علمی و یک نفر از فارغ التحصیلان این دانشگاه در زمره پژوهشگران پراستناد یک درصد برتر جهان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، جبرائیل رزمجو ۳۰ آبان از قرار گرفتن ۳ نفر از اعضای هیات علمی و یک نفر از فارغ التحصیلان دانشگاه محقق اردبیلی در زمره پژوهشگران پراستناد یک درصد برتر جهان خبر داد و گفت: بر اساس داده های منتشر شده از پایگاه علم(ESI) متعلق به شرکت کلاریویت آنالیتیکس(WOS) و همچنین بر مبنای تائید مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام(ISC)، حسین شایقی استاد گروه آموزشی مهندسی برق برای هشتمین سال پیاپی، عزیز حبیبی استاد گروه آموزشی شیمی برای سومین سال پیاپی، هادی غائبی دانشیار گروه آموزشی مهندسی مکانیک برای دومین سال پیاپی و هادی رستم زاده از فارغ التحصیلان گروه آموزشی مهندسی مکانیک دانشگاه محقق اردبیلی برای اولین بار در زمره پژوهشگران پراستناد یک درصد برتر جهان قرار گرفتند.
وی افزود: خوشبختانه در لیست منتشره، یک نفر از فارغ التحصیلان دانشگاه محقق اردبیلی نیز حضور دارد که حاکی از کیفیت بالای آموزش و پژوهش در این دانشگاه می باشد.
رزمجو با بیان اینکه انتخاب پژوهشگران پراستناد یک درصد برتر جهان در ۲۲ حوزه موضوعی علم صورت می گیرد، ادامه داد: داده های مورد استفاده در تحلیل و انتخاب پژوهشگران یک درصد برتر از سامانه شاخص های بنیادین علم(ESI)  استخراج شده است.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی تصریح کرد: نتایج نظام رتبه‌بندی ESI هر دو ماه یک بار به روز رسانی می ‌شود و معیار ارزیابی آن میزان استناد به مقالات و تولیدات علمی منتشر شده در پایگاه معتبر بین المللی است.
وی ضمن تبریک صمیمانه این دستاورد بزرگ علمی به همکاران عزیز افتخار آفرین و جامعه دانشگاهی، ابراز امیدواری کرد: روند حضور مداوم پژوهشگران این دانشگاه در جمع پژوهشگران و دانشمندان برتر جهان ادامه دار باشد.
پایان خبر



CAPTCHA
دفعات مشاهده: 890 بار   |   دفعات چاپ: 64 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر