نشست هم اندیشی هیأت نظارت و ارزیابی و تضمین کیفیت آموزش عالی با دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل

 | تاریخ ارسال: 1401/3/23 - 09:44 | 





به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل، در این جلسه دکتر داریوش لطیفی ضمن تشکر از حسن همراهی و همکاری نظارتی هیأت نظارت و ارزیابی و تضمین کیفیت آموزش عالی استان، ساختار دانشگاه جامع علمی کاربردی را متفاوت تر از بقیه خواند و تصریح کرد: این هیأت بعنوان بازوان نظارتی همگرا و همسو با مأموریت های دانشگاه جامع علمی کاربردی بوده و استفاده از نظرات این عزیزان در جهت رفع نواقص، کمک کار ما بوده و بعنوان حامی زیرنظام های آموزشی موجبات تکمیل نظارت در مراکز آموزشی را فراهم می آورد.

رئیس واحد استانی اردبیل با تشریح انواع روش های بازدید و نظارت در دانشگاه جامع علمی کاربردی اعم از سرزده، موردی، ادواری و مدیریتی افزود: ما تنها دانشگاهی هستیم ک بجای مدیریت نظارتی، معاونت نظارت داریم و شاکله و ساختار آن کاملا متفاوت بوده و در سایه همین روش های متفاوت نظارتی، بزرگترین دستاورد دانشگاه جامع علمی کاربردی عبارت از اینست که ۷۰ درصد دانش آموختگان این دانشگاه شاغل هستند.

لطیفی در بخشی از صحبت های خود با اشاره به اینکه می بایست ۳۰ درصد از آموزش ها در آموزش عالی به آموزش های مهارتی اختصاص یابد، ولی متاسفانه این آموزش ها حدود ۱۲ درصد می باشد تأکیدکرد: برای رسیدن به نقطه هدف باید تلاش و پیگیری شود. چرا که دغدغه اصلی مملکت ما تربیت نیروی کار ماهر است و دانشگاه جامع علمی کاربردی در همین راستا گام های مهمی برداشته و جدی تر و مصمم تر از گذشته به جلو می رود.

وی با اشاره به اینکه اگر بخواهیم اشتغال در جامعه حل بشود، ابتدا باید خودمان روحیه اشتغال داشته باشیم خاطرنشان کرد: مراکز آموزش علمی کاربردی خودشان یک پایگاه کارآفرینی هستند و دانشگاه جامع علمی کاربردی مولود تفکر کارآفرینی است.

همچنین در بخشی از این جلسه دبیر هیأت نظارت و ارزیابی و تضمین کیفیت آموزش هالی استان با تشریح روند زیرنظام های آموزشی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و ارائه یکسری توصیه ها خطاب به مراکز آموزش علمی کاربردی اظهارداشت: رویکرد جدید آموزش عالی کشور مخصوصاً در حوزه نظارت و ارزیابی بیشتر با نگاه های جدید و براساس شعار سال مقام معظم رهبری بوده، وزارت علوم نیز یکسری مأموریت های جدید از جمله شاگردپروری، نوآوری، فناورپروری، نوآوری فرهنگی و فرهنگ نوآوری از زیرنظام های آموزش عالی در سیاستگذاری جدید خود ترسیم و هدفگذاری کرده است.

مجتهدین با اشاره به ضرورت توسعه و فعال سازی مراکز رشد در مراکز آموزش علمی کاربردی نیز بیان داشت: یکی از اولویت ها همین مراکز رشد بوده و مراکز باید جدیت به خرج دهند و در راستای اجرای رویدادهای نوآورانه، استارت آپ ها، تولید هسته های نوآور به معنای واقعی و کلمه و با نگاه عملیاتی واردعمل شوند.

وی همچنین  یادآورشد: برگزاری دوره های توانمندسازی و دانش افزایی برای اساتید و کارکنان با هدف خودارزیابی و خود نظارتی و تلاش در راستای رفع نواقص احتمالی از جمله کارها و اقداماتی است که مراکز آموزش علمی کاربردی باید در این موارد اهتمام جدی داشته باشند.



CAPTCHA
دفعات مشاهده: 165 بار   |   دفعات چاپ: 30 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر