رئیس دانشگاه خبر داد: تشکیل ستاد توسعه هسته های فناور و شرکت های دانش بنیان در دانشگاه محقق اردبیلی

 | تاریخ ارسال: 1401/1/6 - 12:51 | 
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی از تصویب تشکیل ستاد توسعه هسته های فناور و شرکت های دانش بنیان در اولین جلسه هیات رئیسه این دانشگاه در سال ۱۴۰۱ خبر داد.
دکتر عزیز حبیبی ۶ فروردین در اولین جلسه هیات رئیسه دانشگاه محقق اردبیلی در سال ۱۴۰۱ ضمن تبریک سال نو و آرزوی سالی پر خیر و برکت، گفت: به ‌منظور اجرایی شدن فرمان مقام معظم رهبری در نامگذاری سال ۱۴۰۱ به نام «تولید؛ دانش بنیان، اشتغال‌آفرین»، ستاد توسعه هسته های فناور و شرکت های دانش بنیان در دانشگاه محقق اردبیلی تشکیل می ‌شود.
وی افزود: این ستاد متشکل از اعضای هیأت ‌رئیسه دانشگاه، رؤسای دانشکده ‌ها، رئیس و معاونین مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناوری دانشگاه، رئیس مرکز ارتباط علمی با جامعه و کارآفرینی دانشگاه، مدیر امور پژوهشی دانشگاه، شتاب‌دهنده ‌های استان اردبیل، رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل و چهار نفر از فناوران زبده و مدیران عامل شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه می‌ باشد که تعیین‌کننده خط‌مشی ارکان مختلف دانشگاه در توسعه اقتصاد دانش بنیان خواهند بود.
حبیبی تصریح کرد: دانشگاه محقق اردبیلی همانند سنوات گذشته، حمایت قاطع از اکوسیستم نوآوری، فناوری و کارآفرینی را وظیفه خود می ‌داند و در این ‌راستا از تمامی امکانات و ظرفیت‌های موجود بهره خواهد گرفت.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی تصریح کرد: زیرساخت ‌های لازم برای توسعه اقتصاد دانش بنیان در این دانشگاه فراهم است که وجود اعضای هیئت علمی، کارمندان و دانشجویان، آزمایشگاه ‌های مرکزی و تخصصی دانشگاه با تجهیزات پیشرفته و به ‌روز، بسترهای فناوری اطلاعات، فضاهای کارگاهی و تخصیص دو باب ساختمان با زیربنای حدود چهار هزار و ۱۰۰ مترمربع به مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناوری دانشگاه از جمله­ این زیرساخت‌ها محسوب می ‌شوند.
وی افزود: هم ‌اکنون حدود ۱۳۰ واحد فناور در مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناوری دانشگاه فعال هستند که برای توسعه فناوری و راه‌اندازی کسب ‌و کار از خدمات مشاوره ‌ای و حمایت ‌های مالی این مرکز بهره می‌ برند.
حبیبی با اشاره به لزوم افزایش کمّی و کیفی تولید مبتنی بر علم و پژوهش، آمادگی دانشگاه را برای همکاری با واحدهای تولیدی و صنعتی استان با اجرای پژوهش ­ها و پایان ­نامه ­های کاربردی و مورد نیاز آنها، اجرای فرصت ­های مطالعاتی اساتید در جامعه و صنعت، راه­ اندازی بخش تحقیق و توسعه(R & D) صنایع، تأمین نیروی ماهر مورد نیاز واحدهای صنعتی و ارائه خدمات آزمایشگاهی مورد نیاز صنایع اعلام کرد.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی خاطرنشان کرد: توسعه اقتصاد دانش بنیان و تولید اشتغال­ آفرین، دیگر یک انتخاب نیست؛ بلکه یک ضرورت است و رسیدن به این هدف، اراده­ ای جمعی می ‌طلبد.
حبیبی اظهارامیدواری کرد: با عنایت خداوند منّان و تحت فرامین مقام معظم رهبری و حمایت ‌ها و راهبردهای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بتوانیم به‌ عنوان یک مرکز دانشگاهی تأثیرگذار، گام مهمی در رشد شرکت ‌های دانش بنیان و افزایش تولید و اشتغال‌آفرینی برداریم.


CAPTCHA
دفعات مشاهده: 1043 بار   |   دفعات چاپ: 92 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر