رئیس مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناوری دانشگاه محقق اردبیلی: راه‌اندازی اولین آزمایشگاه علوم‌شناختی عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی کشور در استان اردبیل

 | تاریخ ارسال: 1400/2/13 - 09:00 | 
رئیس مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناوری دانشگاه محقق اردبیلی از راه ­اندازی اولین آزمایشگاه علوم‌شناختی استان اردبیل در این مرکز خبر داد.
 
به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه، دکتر برومند صلاحی با اعلام این خبر افزود: این آزمایشگاه توسط شرکت سازگار گستر آرتا سبلان از واحدهای فناور مستقر در مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه محقق اردبیلی تأسیس شده و با عضویت در شبکه آزمایشگاهی فناوری­های راهبردی کشور، در زمینه ارائه خدمات آزمایشگاهی در حوزه­های علوم‌شناختی، مهندسی پزشکی و الکترونیک فعالیت می­کند.
وی افزود: علاقه‌مندان جهت دسترسی به اطلاعات بیشتر در خصوص امکانات این آزمایشگاه می‌توانند به وب‌سایت شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی ریاست‌جمهوری به آدرس https://labsnet.ir/lab/۱۴۱۱ و وب‌سایت شرکت به آدرس www.sglab.irمراجعه کنند.
رئیس مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناوری دانشگاه محقق اردبیلی تصریح کرد: این مرکز آمادگی دارد تا با همکاری پژوهشگران استان در رشته‌های مهندسی پزشکی، پزشکی، تربیت‌بدنی، روان‌شناسی، الکترونیک و دیگر رشته‌های مرتبط با حوزه علوم‌شناختی، نسبت به اخذ و پردازش داده‌های آزمایشگاهی با اهداف تحقیقاتی و کلینیکی اقدام کند.
دکتر بابک رضایی افشار مدیر آزمایشگاه فنی و مهندسی سازگار گستر آرتا سبلان هم گفت: این مجموعه اولین آزمایشگاه غیردولتی کشور در حوزه ثبت و پردازش سیگنال­های عصب و عضله یا الکترومایوگرافی بوده که امکان ثبت سیگنال­های عضلانی را برای کاربردهای کلینیکی، ورزشی، تحقیقاتی و پژوهشی فراهم می­کند.
وی اضافه کرد: این آزمایشگاه با همکاری تیمی از دانش ­آموختگان رشته ­های مختلف دانشگاهی و با حضور کارشناسان خبره علوم‌شناختی در مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناوری دانشگاه محقق اردبیلی راه­ اندازی شده و اولین آزمایشگاه استان اردبیل در حوزه علوم‌شناختی است که بخش عمده ­ای از تجهیزات آن توسط آن شرکت سازگار گستر آرتا سبلان طراحی و ساخته شده و می­ تواند گام ­های مؤثری را در همگرایی علوم زیستی، پزشکی و فنی مهندسی در سطح استان ایفا کند.
به گفته رضایی افشار، این آزمایشگاه مجهز به تجهیزات آزمایشگاه الکترونیک بوده و انعطاف­ پذیری لازم برای طراحی آزمایش‌های متناسب با نیاز محققین دانشگاهی را دارا است.
دکتر علی نعمت­ اله ­زاده رئیس آزمایشگاه مرکزی دانشگاه محقق اردبیلی هم در این خصوص گفت: آزمایشگاه مرکزی دانشگاه آماده هرگونه همکاری با آزمایشگاه علوم‌شناختی مستقر در مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناوری دانشگاه در زمینه ­های مختلف است.
 


CAPTCHA
دفعات مشاهده: 535 بار   |   دفعات چاپ: 82 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر