با حضور دکتر محمدزاده خیر اردبیلی؛ تفاهم نامه احداث رصدخانه در دانشگاه محقق اردبیلی امضا شد

 | تاریخ ارسال: 1399/11/25 - 13:37 | 
با حضور دکتر عبدالحسین محمدزاده خیر اردبیلی، تفاهم‌نامه احداث رصدخانه در دانشگاه محقق اردبیلی امضا شد.
به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در مراسم امضای این تفاهم‌نامه گفت: ۵۰۰ میلیون تومان از هزینه احداث این رصدخانه را دکتر محمدزاده متقبل شده‌ است و ۵۰۰ میلیون تومان هم دانشگاه محقق اردبیلی تأمین می‌کند.
دکتر عزیز حبیبی با بیان اینکه عملیات اجرایی فاز اول این رصدخانه به‌زودی آغاز می‌شود، ادامه داد: سال ۱۳۸۵ برای ایجاد رصدخانه در استان اردبیل صحبت‌هایی شد که در آن زمان برای ایجاد این رصدخانه اعلام آمادگی کردیم و حتی تلسکوپ هم آن زمان خریداری شد.
وی ادامه داد: احداث رصدخانه و مکان‌یابی آن دارای حساسیت‌هایی است به همین دلیل از پژوهشگران این حوزه برای مکان‌یابی دعوت کرده‌ایم و محل احداث رصدخانه مکان‌یابی شده است و حتی طراحی آن انجام شده و به‌زودی عملیات اجرایی آغاز می‌شود.
حبیبی اظهار کرد: دکتر محمدزاده از مدیران جهادی و کارآفرین کشوری بوده و عضو هیات امنای دانشگاه محقق اردبیلی هم هست.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالله حسنی رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل و مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی هم گفت: احسان برای انسان ماندگار است و انسان با احسان با خدا و ائمه اطهار معامله می‌کند.
وی با بیان اینکه دکتر محمدزاده با این کار با خدا معامله کرد، افزود: جای رصدخانه در استان اردبیل خالی بود و احداث این رصدخانه صدقه جاریه برای دکتر محمدزاده است.
دکتر عبدالحسین محمدزاده خیر اردبیلی هم گفت: احداث رصد خانه قدم کوچکی در راه کمک به پژوهشگران و محققان این حوزه است.
وی ابراز امیدواری کرد که این رصدخانه در حوزه آموزش و پژوهش استان مؤثر واقع شود.
لازم به ذکر است که در ۱۶ ماه اخیر، با تاسیس بنیاد حامیان دانشگاه و همّت خیّرین نیک اندیش و همکاران دانشگاهی، اولین خوابگاه متاهلی خیّرساز احداث شده و در روزهای آتی به بهره برداری خواهد رسید و خوابگاه خیّرساز دوم در حال اجرای مناقصه و شروع عملیات ساختمانی است و مساعدت های مالی قابل توجهی از دانشجویان کم بضاعت و نیز تامین اجاره منزل دانشجویان متاهل در این مدت صورت گرفته است.

 


CAPTCHA
دفعات مشاهده: 547 بار   |   دفعات چاپ: 94 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر